2020-01-11, 01:03
Medlem
Jag frstr inte pongen med alla dessa verretuscherade bilder som inte motsvarar hur folk ser ut i verkligheten? Blir det inte problematiskt nr man vl ska trffas om man gett en felaktig bild av sig sjlv?
Citera
2020-01-11, 01:15
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Jag frstr inte pongen med alla dessa verretuscherade bilder som inte motsvarar hur folk ser ut i verkligheten? Blir det inte problematiskt nr man vl ska trffas om man gett en felaktig bild av sig sjlv?
Beror p hur man hanterar det, men problem blir det frsts till en brjan.

De flesta har vl valt sina bsta bilder som inte motsvarar gonblicksbilder ur vardagen. S allt r egentligen en frga om hur orlig man vill vara.
Citera
2020-01-11, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Beror p hur man hanterar det, men problem blir det frsts till en brjan.

I rlighetens namn s har vl de flesta har valt sina bsta bilder som inte motsvarar gonblicksbilder ur vardagen. S allt r egentligen en frga om hur orlig man vill vara.

Jag frstr att man vill lgga upp frdelaktiga bilder p sig sjlv, det hr till gamet. Men att lgga upp s kraftigt retuscherade och arrangerade bilder att det knappt liknar personen i frga har jag svrt att frst. I stort sett alla tjejer ser snygga ut p ntet nufrtiden, ven dom som inte ser speciellt bra ut i verkligheten. Om folk vore mer sanningsenliga med sitt utseende s skulle dom sannolikt f fler rliga matchningar med folk som spelar i ungefr samma liga. Nu knns det som det blir en massa orliga matchningar som nd inte kommer leda till ngot i slutndan.
Citera
2020-01-11, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Hon den ena skrev ju bokstavligen vad du gr fr fel. Det r allmnt vedertaget att man inte ska frga FR snabbt. ven om du tycker ni klickat p 24 timmar, ven om det s klart finns undantag, s r du oftast bara en liten blipp av mnga p hennes radar. Hon kan vara duktig p att connecta socialt, och det verkar som att ni r mer speciella n det faktiskt r.

Tjejer jobbar ocks med trygghet mycket mer n killar, och sdant tar tid att bygga upp. Du mste ven ta dig in i hennes medvetandehorisont; i brjan r du blott en liten bild och ett namn om ens det. Frst efter ngra dagars chattande blir du en kandidat att bli relevant hos henne. Du mste tyvrr riskera att hon faller bort. Men sker det s var hon inte intresserad av dig nd, s ingen frlust.

Ha tlamod. Men vnta heller inte mer n en vecka att frga ut, hgst tv.

Att skriva s gr att du framst som desperat och ngslig. Inget av detta r attraktiva drag. Ingen kvinna vill ta ngon som det verkar som att en massa andra kvinnor ratat. Dvs du r s p direkt nr du fr en match att du inte har rd att ta det lugnt vara chill (s som ngon som r van att f mnga matchningar skulle bete sig).

Tack

. Drr i tiden sdr 2009 d ingen hade smartphone satt man och skrev meddelande och det var lnga sdana, idag har ju tinder och badoo frstrt marknaden lite me dessa swipes

Mnga sitter idag med smartphones s allt skall ju g snabbt idag

Det r synd det har blivit shr men skall ta dina rd
Citera
2020-01-11, 16:37
Medlem
Emolls avatar
Finns det ngot stt verhuvudtaget att f bort sin bann?

Ngon som vet vad exakt det r dom sprrar?
Mailen? Telefonnumret? Id p telefonen? Facebooken?

Jag har testat det mesta men blir inte av med min bann. Det mste ju g att gra en ny profil p ngot stt?

Vad behver man? Ny telefon? Nytt nummer?
Citera
2020-01-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll

Jag har testat det mesta men blir inte av med min bann. Det mste ju g att gra en ny profil p ngot stt?

Nytt nummer rcker.
Citera
2020-01-11, 18:58
Medlem
Citat:
Oskra individer. Trffar frmodligen vldigt f, om ens ngon ifrn appen. Lever fr bekrftelsen de fr av likes/match osv.

Tinder borde vara hrdare med kvaliten, och hur filtrerade bilder r nr folk lgger in nya. Kanske mycket begrt, men tminstone blocka snapchat och instagram filter.
Citera
2020-01-11, 19:20
Medlem
Semestervikaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll

Gr ett nytt Google konto och skaffa ett nytt mobilnummer.
Citera
2020-01-11, 19:20
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Nytt nummer rcker.

Jag har redan testat att anvnda en annans nummer, men det gick inte.
Frst tog jag bort mitt konto.
Skapade ett nytt och verifierade med hennes nummer
Stod fortfarande att "ditt konto har blivit bannat".

S jag funderar om det r ngon IP p mobilen?
Citera
2020-01-11, 19:21
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestervikarie
Gr ett nytt Google konto och skaffa ett nytt mobilnummer.

Fast det r ju inte Google man registrerar med?
Testat anvnda en kompis nummer som inte anvnder Tinder... Stod fortfarande att "ditt konto har blivit bannat", nr jag var klar med profilen.
Citera
2020-01-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Oskra individer. Trffar frmodligen vldigt f, om ens ngon ifrn appen. Lever fr bekrftelsen de fr av likes/match osv.

Tinder borde vara hrdare med kvaliten, och hur filtrerade bilder r nr folk lgger in nya. Kanske mycket begrt, men tminstone blocka snapchat och instagram filter.

S r det nog. Man kan se samma fruntimmer med samma stylade bilder dr r in och r ut vilket tyder p att dom aldrig trffar ngon. Om det hade funnits ngot innehll bakom fasaden s torde dom ha trffat ngon vid det hr laget.
Citera
2020-01-11, 19:34
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
S r det nog. Man kan se samma fruntimmer med samma stylade bilder dr r in och r ut vilket tyder p att dom aldrig trffar ngon. Om det hade funnits ngot innehll bakom fasaden s torde dom ha trffat ngon vid det hr laget.

Anvnder inte Tinder, vet bara det jag lst hr.
Men lter ju sjukt om man inte uppdaterar sina bilder d och d, fr ska man trffa ngon vill man vl att dom knner igen en? Och sjlvklart ska det vara en oredigerad bild

Men lter ju onekligen som att mnga inte anvnder Tinder fr samma sak?
Om mnga tjejer anvnder appen fr att f ngon sorts bekrftelse, och mnga killar anvnder den fr att ragga ONS/KK s blir det ju vldigt skevt?

Jag trodde att huvudsyftet med en dejtinganpp var att hitta mnniskor att trffa p riktigt och i syfta att hitta ngon man vill inleda en relation med?

Tnk om dom som enbart sker sex kunde gra det p rtt stlle fr det, och dom som sker en relation kunde gra det p rtt stlle fr det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in