2020-05-25, 19:20
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-right
Spelar ingen roll hur man startar en konversation. r man inte "rtt" person s kommer hon att ignorera.

Om man jmfr i verkligheten s r det lite tvrtom. S lnge man visar respekt och hnsyn s r risken stor att man kommer f ett svar och leder oftast vidare till en konversation. Det beror p att du r den enda som har tagit intiativ och tagit kontakt med henne.

P Tinder s har skert ett hundratal tagit kontakt med henne. Det blir i hjrnan att det hela tiden finns ngon bttre dr ute, s hon vntar hela tiden p Mr Perfect ska matcha med henne.

Det lter ju som att det ser ut s, men det r beklagligt att det r s.
Citera
2020-05-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
En 18 rig tjej skapar Tinderkonto med bilder av youtubern Alexander Grace och hon lr sig ngot nytt: https://www.youtube.com/watch?v=DZTIbHIsIYw Tycker alla kvinnor som lser i denna trd ska se den. Den r 15 minuter lng bara.

Allts skillnaden mellan killar och tjejer r att killar r desperata efter sex, de skulle stoppa in den nstan oavsett hur en tjej ser ut. Drav att de skriver till alla de kan och r piggare p att hlla igng en konversation p sna appar.
Tjejer r inte lika desperata efter sex, de sker frmst ngot serist och r drfr mer selektiva med vilka de svarar. De fr s mnga intresserade desperata killar att vlja mellan att man vljer ut de som r intressantast inte minst d man inte orkar svara till alla.

Om man nu ska generalisera.

Personligen har jag inte sett ngon mening med att skriva till ngon alt svara ngon som inte alls verkar vara min typ. Jag r kanske unik men skulle heller inte komma p tanken att skriva till ngon som verkar "bttre" n mig. Tex skriva till nn hunkig snygging nr man sjlv r en 6a, man r vl inte delusional... Har alltid skt nn p ungefr samma niv gllande olika saker dr jag tror ens livsstilar skulle passa ihop.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-05-25 kl. 20:28.
Citera
2020-05-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Vad tycker du att man ska ha fr bilder d om man aldrig befinner i sociala situationer dr ngon tar foton? Enda jag kan gra r att sjlv ta foton p mig, och de blir ju som de blir. Visst, det finns timer p telefonen s att man kan stta upp den ngonstans och ta ett kort som d ser ut att vara taget av ngon annan, men det krver ju stativ och grejer svida man inte kan hitta en grenklyka ngonstans som r exakt i rtt vinkel och hjd.

Frga ngon som ser sjysst ut nsta gng du sitter p caf eller nt liknande. Har aldrig hnt mig att folk sagt nej, ibland har man bett ngon nr man varit ett sllskap som ville ha en bild p alla p samma gng, eller tex nr man varit sambo och velat ha en gemensam bild. (ej selfie)
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-05-25 kl. 21:03.
Citera
2020-05-25, 22:06
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Lter inte alls bra

Jag utgr frn mitt tycke och erfarenhet frn Bodycontact, dr man i regel inte har ngra bilder utan bara en beskrivning i profilen S kanske inte gr att applicera p Tinder, men jag delger mitt perspektiv nd.

Jag har lttare att lockas av en man som skriver ett ganska kort men nd uppseendevckande frsta meddelande, s dr ngon bara sger "hej nam", knns massfabricerat och inte personligt riktat till mig. Jag kanske r avvikande, men jag vill f ngot litet som visar att mannen r intresserad av just mig, och inte vilken kvinna som helst. Men det krver ju att jag har ngot i min profil som han kan hnvisa till ocks sklart. S ifall en man skriver "Hej, hrlig musiksmak du har" ppnar upp fr en dialog enligt mitt tycke. Det kan vara nstan vad som helst, ngot som visar att han lst min profil och att det r ngot i den som lockar honom till just mig, att det r en nyfikenhet har har kring mig eller min musiksmak eller vad jag nu angett i min profil.

Men, d r jag ocks en sn som svarar p alla mail som inte r direkt otrevliga, och d jag lgger sn energi p att vara trevlig s vill jag ju f det tillbaka, och nr jag artigt och vnligt frklarat varfr en viss man inte r intressant fr mig, s fr jag ofta ett mail tillbaka dr han tackar fr att jag nd svarade och var vnlig, s det verkar inte vara praxis tyvrr.
Ok, ja s pass mycket som ngot ord till r ju trevligt frsts. Mycket beror p formatet ocks. Om meddelanden r av typ chatt blir det kortare n om meddelandefunktionen r av typ mail d man s klart skriver lngre i frsta meddelandet. Det skiljer ju mellan olika tjnster.

Jag inbillade mig att man hade foton p den typ av kontaktsida som BC r, men kanske inte ansiktet. D lrde jag mig ngot.

Du r ett unikum som kvinna om du tar dig tid att svara ven de du inte r intresserad av. D r ett betydligt vanligare beteende att kvinnor bara blockar den de inte faller fr. Ibland efter att ha kollat in en mans profil helt sjlvmant. En vanlig man kanske fr ett svar om han kontaktar 10 - 20 kvinnor. Men jag tackar fr din artighet alla mns vgnar!
Citera
2020-05-25, 22:08
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Allts skillnaden mellan killar och tjejer r att killar r desperata efter sex, de skulle stoppa in den nstan oavsett hur en tjej ser ut. Drav att de skriver till alla de kan och r piggare p att hlla igng en konversation p sna appar.
Tjejer r inte lika desperata efter sex, de sker frmst ngot serist och r drfr mer selektiva med vilka de svarar. De fr s mnga intresserade desperata killar att vlja mellan att man vljer ut de som r intressantast inte minst d man inte orkar svara till alla.

Personligen har jag inte sett ngon mening med att skriva till ngon alt svara ngon som inte alls verkar vara min typ. Jag r kanske unik men skulle heller inte komma p tanken att skriva till ngon som verkar "bttre" n mig. Tex skriva till nn hunkig snygging nr man sjlv r en 6a, man r vl inte delusional... Har alltid skt nn p ungefr samma niv gllande olika saker dr jag tror ens livsstilar skulle passa ihop.
ven mn som r ute efter ngot serist mste skriva till nstan alla de alls kan tnka sig eftersom de fr svar av hgst 5-10% av kvinnorna.
Citera
2020-05-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Ok, ja s pass mycket som ngot ord till r ju trevligt frsts. Mycket beror p formatet ocks. Om meddelanden r av typ chatt blir det kortare n om meddelandefunktionen r av typ mail d man s klart skriver lngre i frsta meddelandet. Det skiljer ju mellan olika tjnster.

Jag inbillade mig att man hade foton p den typ av kontaktsida som BC r, men kanske inte ansiktet. D lrde jag mig ngot.

Du r ett unikum som kvinna om du tar dig tid att svara ven de du inte r intresserad av. D r ett betydligt vanligare beteende att kvinnor bara blockar den de inte faller fr. Ibland efter att ha kollat in en mans profil helt sjlvmant. En vanlig man kanske fr ett svar om han kontaktar 10 - 20 kvinnor. Men jag tackar fr din artighet alla mns vgnar!

En annan sida av myntet:

Min erfarenhet r att killar massproducerar det de skickar i sitt frsta meddelande. Som bst r det en hel mening (!) vilket man fattar de skickar ut till varenda tjej som finns p sidan. Knner man sig det minsta speciell, att det r just en sjlv de r intresserade av? Nej. r det intressant att svara tillbaka p ett oengagerat "hej"? Nja.. Men visst jag frstr att man inte orkar engagera sig i varenda tjej nr man nd sllan fr svar. Men sen kanske man inte fr svar just fr att tjejer knner av att "han" skriver ngot copy & paste. Som tjej har jag inte heller orkat emotionellt engagera mig i fler n 2-4 killar p samma gng. Vissa kontakter dog ut, ngra flt p bra, men efter ett tag blev man lite less p hela skiten, och till slut lmnade man dejtingapparna.

Det har hnt folk skrivit till en ngot personligt och ven fast killen inte alls varit min typ s har man svarat ett vnligt nej-tack formulerat p nt stt. Jag frsker tnka tillbaka p vad de killar man faktiskt hade svarat, hade skickat som frsta meddelande, men det var ngra r sen s jag minns tyvrr inte. Men generellt sett s blev jag inte intresserad av folk som massproducerar sitt frsta pm.

Ovanstende r mina erfarenheter och jag tycker jag ligger p medel rent utseendemssigt. (kan se vldigt bra ut om jag fixar till mig) Vackrare tjejer har frmodligen andra erfarenheter.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-05-25 kl. 22:36.
Citera
2020-05-25, 22:26
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo

Vet inte hur chatten ser ut p Tinder, men r det liknande som kik och Messenger s gr det ju att skriva tminstone ngra ord?
Utan att ha ngot "facit" p hur man tar kontakt, s r ett "hej namn" lika lite pkostat fr mig som en busvissling ute p stan, inget man svarar p utan bara en uppskattande gest ungefr, men det kanske r praxis i dejting-appar? S fr mig r ett "hej namn", ngot jag bemter med "hej namn" och sllan ngot mer. Som man ropar fr man svar

Foton kan man ha, men f visar sitt ansikte, mnga vill vara lite anonyma frutom fr den man trffar. Och dom flesta bilder i mns profiler r en dic-pic som sllan r tagen p ett snyggt stt, ner med byxorna och fota ungefr, s den typ av bilder ger inte s mycket.

Om en man dremot skriver en intressant profil s att man fr en knsla av honom, s sticker han genast ut frn mngden och blir intressant bara fr att han bemdat sig med en bra profil. Och en sn man svarar i regel artigt om man bara skriver och sger att han har en kul profil, s fr mig r hur profilen r uppbyggd en fingervisning om hur mannen kan tnkas vara, men vet inte om det har ngon relevans fr Tinder?

Blockera r jag inte vn med, det gr jag endast p dom som skriver ngot otrevligt eller inte respekterar ett tack, men nej tack. Dremot blir jag sjlv blockad av andra som beskt min profil, men har frsttt att d anser den mannen att jag inte r intressant fr honom, s fr att spara bdas tid blir jag blockerad av honom, har lrt mig att inte ta det personligt d det tycks betyda "nej tack".

Jag frstr till viss del att mn mste skriva till mnga fr att f ngot svar, och ngon har svarat mig att det inte lnar att lgga ner tid p att skriva personligt. Men samtidigt frstr jag en kvinna om hon inte svarar p ngot som bara kanske ser ut att ta ondig tid frn henne? Att knna sig som en i mngden bara. Att hon lgger krutet p den som sticker ut? Men svrare att bedma d utseende tycks vara mera avgrande p Tinder enligt anvndare i denna trden.

Jag anstrnger mig fr att bemta andra som jag sjlv vill bli bemtt, ven om det tar en stund att svara p mail trots att dom inte r intressanta fr mig. Jag har dremot rkat ut fr att jag sllan fr svar nr jag skriver till mn, men d antar jag att det med ett manligt tnk r lika med "nej tack"...
Citera
2020-05-25, 22:48
Medlem
Citat:

Men fr att verhuvudtaget ha mjlighet att vlja att svara eller inte s mste ju tjejen ha gett en like p den killens profil, s varfr gr tjejerna det verhuvudtaget om de inte r intresserade av att ha en konversation alls med den personen? Det verkar ju bara vara ett slseri av allas tid.
Citera
2020-05-25, 22:52
Medlem
Citat:
Men fr att verhuvudtaget ha mjlighet att vlja att svara eller inte s mste ju tjejen ha gett en like p den killens profil, s varfr gr tjejerna det verhuvudtaget om de inte r intresserade av att ha en konversation alls med den personen? Det verkar ju bara vara ett slseri av allas tid.

Jag kan inte svara fr hur andra tnker.. Egoboost (hur mnga matchningar fr jag), ndrar sig sen, eller likar potentiella killar fr att sen vlja ut de mest intressanta? Finns olika mjliga frklaringar. Men jag hller med dig dr.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-05-25 kl. 22:55.
Citera
2020-05-25, 22:58
Medlem
Citat:
Jag kan inte svara fr hur andra tnker.. Egoboost (hur mnga matchningar fr jag), ndrar sig sen, eller likar potentiella killar fr att sen vlja ut de mest intressanta? Finns olika mjliga frklaringar. Men jag hller med dig dr.

Man blir ju inte direkt mindre fundersam ver man ska hitta p att skriva om man fr en matchning. Jag har tnkt p det till och frn, har haft en Tinder-profil i ungefr 11 mnader nu men inte ftt ngon matchning n s jag har inte haft ngon chans att prova. Men det kanske inte tjnar ngonting till att tnka fr mycket p sdana saker i frvg?
Citera
2020-05-25, 23:04
Medlem
Citat:
Man blir ju inte direkt mindre fundersam ver man ska hitta p att skriva om man fr en matchning. Jag har tnkt p det till och frn, har haft en Tinder-profil i ungefr 11 mnader nu men inte ftt ngon matchning n s jag har inte haft ngon chans att prova. Men det kanske inte tjnar ngonting till att tnka fr mycket p sdana saker i frvg?

Oj d, det var trkigt att hra. Om du fr en matching s skriv ngra meningar bara. Varken fr kort eller fr lngt. Typ "du verkar intressant" och frga henne ngot du vill veta och/eller om ngot i hennes profil.

PS r du ung, medellders? Kanske vrt att se ver sina bilder ocks? Eller frisyr/kldsel. Och reflektera ver om det finns ngot du kan frbttra.

pma om du vill att ngon kollar och ger dig sina synpunkter. Fr sdr 10 r sen s gav jag mina kvinnliga synpunkter p ngra flashbackares dejtingprofil. ven om sdant r lite nervst d jag p inget stt r ngon dejtingexpert.

P.s.s sg att du har en trd dr du faktiskt ber om input frn tjejer. att du r verviktig r sklart ett minus, g ner i vikt om du kan. Brukar du likea p tinder tjejer som sjlva r verviktiga?
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-05-25 kl. 23:23.
Citera
2020-05-25, 23:36
Medlem
Citat:
Oj d, det var trkigt att hra. Om du fr en matching s skriv ngra meningar bara. Varken fr kort eller fr lngt. Typ "du verkar intressant" och frga henne ngot du vill veta och/eller om ngot i hennes profil.

PS r du ung, medellders? Kanske vrt att se ver sina bilder ocks? Eller frisyr/kldsel. Och reflektera ver om det finns ngot du kan frbttra.

pma om du vill att ngon kollar och ger dig sina synpunkter. Fr sdr 10 r sen s gav jag mina kvinnliga synpunkter p ngra flashbackares dejtingprofil. ven om sdant r lite nervst d jag p inget stt r ngon dejtingexpert.

P.s.s sg att du har en trd dr du faktiskt ber om input frn tjejer. att du r verviktig r sklart ett minus, g ner i vikt om du kan. Brukar du likea p tinder tjejer som sjlva r verviktiga?

Jag r snart 40, s inte s ung. Bilderna kan definitivt vara bttre n dem r ja.
Vid det hr laget s r det nog smartare att skaffa lite bttre bilder och sedan starta om kontot s man r ny igen s att sga, med ny profil med de nya bilderna. Fr vid det hr laget lr vl knappast ngon se att man har bytt bilder nd.

Jag likear de flesta tjejerna p Tinder s lnge de har skrivit ngon form av presentation. Dock s knns det inte s meningsfullt huruvida jag likear ngon eller inte shr efter snart ett r, eftersom jag aldrig har ftt en like av ngon, fr vad jag har frsttt s sger appen till om man fr en like.

Som jag skrev innan s kanske det r bttre att fundera p att starta om kontot s att man exponerar sig om igen fr alla i sin nrhet, d med nya bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in