Citat:
Ursprungligen postat av
pbo
Ok, ja s pass mycket som ngot ord till r ju trevligt frsts. Mycket beror p formatet ocks. Om meddelanden r av typ chatt blir det kortare n om meddelandefunktionen r av typ mail d man s klart skriver lngre i frsta meddelandet. Det skiljer ju mellan olika tjnster.
Jag inbillade mig att man hade foton p den typ av kontaktsida som BC r, men kanske inte ansiktet. D lrde jag mig ngot.
Du r ett unikum som kvinna om du tar dig tid att svara ven de du inte r intresserad av. D r ett betydligt vanligare beteende att kvinnor bara blockar den de inte faller fr. Ibland efter att ha kollat in en mans profil helt sjlvmant. En vanlig man kanske fr ett svar om han kontaktar 10 - 20 kvinnor. Men jag tackar fr din artighet alla mns vgnar!
Vet inte hur chatten ser ut p Tinder, men r det liknande som kik och Messenger s gr det ju att skriva tminstone ngra ord?
Utan att ha ngot "facit" p hur man tar kontakt, s r ett "hej namn" lika lite pkostat fr mig som en busvissling ute p stan, inget man svarar p utan bara en uppskattande gest ungefr, men det kanske r praxis i dejting-appar? S fr mig r ett "hej namn", ngot jag bemter med "hej namn" och sllan ngot mer. Som man ropar fr man svar
Foton kan man ha, men f visar sitt ansikte, mnga vill vara lite anonyma frutom fr den man trffar. Och dom flesta bilder i mns profiler r en dic-pic som sllan r tagen p ett snyggt stt, ner med byxorna och fota ungefr, s den typ av bilder ger inte s mycket.
Om en man dremot skriver en intressant profil s att man fr en knsla av honom, s sticker han genast ut frn mngden och blir intressant bara fr att han bemdat sig med en bra profil. Och en sn man svarar i regel artigt om man bara skriver och sger att han har en kul profil, s fr mig r hur profilen r uppbyggd en fingervisning om hur mannen kan tnkas vara, men vet inte om det har ngon relevans fr Tinder?
Blockera r jag inte vn med, det gr jag endast p dom som skriver ngot otrevligt eller inte respekterar ett tack, men nej tack. Dremot blir jag sjlv blockad av andra som beskt min profil, men har frsttt att d anser den mannen att jag inte r intressant fr honom, s fr att spara bdas tid blir jag blockerad av honom, har lrt mig att inte ta det personligt d det tycks betyda "nej tack".
Jag frstr till viss del att mn mste skriva till mnga fr att f ngot svar, och ngon har svarat mig att det inte lnar att lgga ner tid p att skriva personligt. Men samtidigt frstr jag en kvinna om hon inte svarar p ngot som bara kanske ser ut att ta ondig tid frn henne? Att knna sig som en i mngden bara. Att hon lgger krutet p den som sticker ut? Men svrare att bedma d utseende tycks vara mera avgrande p Tinder enligt anvndare i denna trden.
Jag anstrnger mig fr att bemta andra som jag sjlv vill bli bemtt, ven om det tar en stund att svara p mail trots att dom inte r intressanta fr mig. Jag har dremot rkat ut fr att jag sllan fr svar nr jag skriver till mn, men d antar jag att det med ett manligt tnk r lika med "nej tack"...