Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Nu r du ute och slirar. Du har gjort gllande att kvinnors bengenhet att vlja mn som behandlar dem illa gr att Tinder (och annat) blir svrare fr s.k. vanliga/snlla/serisa/ordet som r p tapeten fr dagen mn. Om mn i allmnhet har det svrt p Tinder pga ovan angiven orsak borde rimligen de mn som fr ihop det med kvinnor vara den sortens misshandlande as som du har pratat om? Hur var det nu med den hra, vahettere, logiken?
Ja, det finns kvinnor som har destruktiva relationer med misshandlande mn. S r det. Det r det ingen som har frnekat. Men du menar p fullaste allvar att just det r en bidragande faktor till att du inte r lyckosam p dejtingmarknaden?
Absolut s krymper delvis marknaden tack vare att kvinnor r upptagna i destruktiva relationer. S ja, helt klart r detta en bidragande faktor till att vi mn fr svrare att hitta en partner. Var har du uppgifter som sger att s inte skulle vara fallet?
Men du verkar ha vldigt svrt att frst det, men faktum r att mnga kvinnor helt enkelt vljer fel sort fel mn och sedan har svrt att komma ifrn dem. Det kan handla om allt frn ren fysisk misshandel till allmnt dligt upptrdande gentemot kvinnan (utan att det behver vara juridiskt straffbart). Det finns mngder om detta skrivet som ligger ute helt gratis p internet, och ocks p engelska, s ute och slirar i detta resonemang, r det helt enkelt du sjlv som r!
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Man har ett ansvar fr sina handlingar. Visst har man det. Det strsta ansvaret ligger emellertid alltid hos den som beter sig illa och begr brott. Du lnkande till en dokumentrserie om vld i nra relationer. Om mn som misshandlar och terroriserar sin partner. Du pratade om vld i nra relationer som ett samhllsproblem och menade att vldsutsatta kvinnor br det samhllsbelastande ansvaret pga sina relationsmssiga felval.
Jag har aldrig sagt att strsta ansvaret ligger p den utsatta fr vld, men man sjlv som kvinna kan nd kan vara den felande lnken till att det destruktiva fortstter genom att man bl a r ofrmgen att separera. Att jag lnkande till en dokumentrserie om vld i nra relationer och sedan skrev om att det i relationer kan frekomma betydligt mildare inslag av "felbehandling", var fr att visa p att det finns ett brett spektrum i destruktiva relationer. Frgor p detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Jag hller inte med om att det r frklaringen till att kvinnor r "svrflirtade" p Tinder och andra platser. Jag tror snarare att det r en skn snuttefilt du sitter hemma och suger p.
terigen, jag menar som ovan att det r en delfrklaring! Har sagt det mnga gnger nu, men du fattar tydligen inte detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Nu tror jag att det r din relationsovana som kickar in igen. Jag menar inte att vara dryg, men jag tror att det r en frklaring. De flesta av oss som har romantiska och/eller sexuella relationer vet att det sllan handlar om "logik och frnuft". Det handlar om knslor. Det r s relationsskapande ser ut i den samhllsstrukturen vi lever. Drngen i Norrgrden gifter sig inte lngre av gammal hvd med pigan i Srgrden. Det r inget man resonerar sig fram till.
De allra flesta av oss som inte r relationsovana vet ocks att knslor som bekant inte r ngot man styr ver. Visst, i vissa lgen kan man kvsa dem fr att man mste fr att det annars skulle gra alldeles fr ont. Men man knner det man knner.
Och terigen; jag vill inte dryga mig. Men inte en enda gng har jag sett dig prata om knslor i en positiv bemrkelse. Tvrtom. Trots att krlek handlar om precis just det. Ett stort spektrum av knslor. Samhrighet, tillgivenhet och vrme. Och kthet r ven det en knsla. Du (och ngra andra) dremot, talar nedltande om knslor och manar till "logik och frnuft". Du har missat ngot essentiellt hr.
Aprop att ha missat ngot essentiellt hr: det tragikomiska r att det du helt missar i fallet med mina och andra mns frsk p Tinder, r att vi fr ingen som helst respons p vra profiler och vra anstrngningar att skapa en frsta kontakt. Hur ska man kunna blanda in ngon strre mngd knslor i ett projekt som man knappast inte kommer ngonstans med? Hade jag haft frmnen att dejta en hel del kvinnor i verkliga livet och sedan "misslyckats" hade situationen sett helt annorlunda ut. S vnligen tnk ett steg lngre innan du brjar yra om "Nu tror jag att det r din relationsovana som kickar in igen" och "knslor"!
Fr vrigt har det trots allt varit en del profiler som intresserat mig, men den andra parten har trots likes, nd inte reagerat, n mindre sjlv tagit kontakt. Och som sagt r min profil inte smre n mnga kvinnors.
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
S hr; som jag redan skrivit x antal gnger s vet de flesta om sin plats i nringskedjan. Kvinnor vet ocks att mn (i allmnhet) r ganska knulliga. Men de allra flesta vet ocks nr det kan bli en riktig krleksrelation eller bara lite liggande. Trots att det pratas om kvinnors verjvliga hypergami (om det inte r s att vi istllet kontaktar och vill bli psatta av livstidsdmda snubbar p Hall) s lever de flesta skapligt homogamt.
Att lngt ifrn alla kvinnor inte r monogama, utan faktiskt r polygama och d ven p Tinder, har tydligen gtt dig frbi. Och ja, jag har sett en hel del kvinnliga profiler som sger sig vara polygama.
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Det r en mngd frgor jag inte ftt svar p eller ftt frga flera gnger innan du svarar. Ger du mig ngra dagar kan jag leta fram dem, hinner inte nu. Men jag tror knappt att det r vrt det. Den hr diskussionen trampar redan vatten.
Ja, ska jag behva fortstta upprepa mig fr att du missuppfattar mig, lr diskussionen definitivt fortstta trampa vatten. Och att det r ngra frgor du inte tycker dig ha ftt svar p (kan sjlv inte minnas ngra), r det frmst ditt eget problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Och ja, jag tycker att du mnga gnger diskuterar vrldsfrnvnt. Du gr din upplevelse till en allmngiltig sanning och mnga av dina iakttagelser om kvinnans natur framstr som rena fantasier. Lex Yeti. S att sga.
Det stelaste, men ocks det ledsammaste, r att du gng p gng vill frklara ngot som i grunden baseras p ett stort spektrum av knslor med logik, frnuft och formler.
terigen s gr du din personliga upplevelse till en allmn sanning.
Jag diskuterar vrldsfrnvnt? Du som kvinna r uppenbart ofrstende till att mngder med mn speciellt i Sverige r bde singlar och incels! Vill pst att jag verkligen r lngt ifrn ensam om det du tycker r mina personliga upplevelser, fr mnga med mig skulle kunna skriva under p det jag skriver hr. Kolla grna av med verkligheten innan du brjar skriva om att jag inte skulle frst omvrlden.
Som tidigare sagt, och som manliga anvndare i trden ocks har bekrftat, s r intresserade kvinnor inte passiva. Ointresserade kvinnor r passiva. Det ligger i ointressets natur s att sga.[/quote]
Det hr lter ju enkelt, nr faktum r att det r mannen som till 99 % ska vara den som tar frsta kontakten och som ska ha en status, med allt vad det innebr, som r lngt ver det kvinnan sjlv kan erbjuda, d man i fantasin hjt upp sitt vrde helt enormt och samtidigt snkt det p mnnen (som nd tycks finnas i tillgngliga i verfld). "Framgngsrika Fotomodellen Fredrik" r den som frst frvntas flrta och fjska och finnas till fr "Valhnta Valrossen Viktoria". Ungefr s.
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Du skriver gng p gng nedltande saker om kvinnan. Ngra stycken upp gr du gllande att kvinnan ens inte frstr sig sjlv. Du tycker att vi r ytliga och passiva mhn. Varfr ids du ens hlla p med ngot s ointressant?
Man kan inte vara nog s tydlig, jag vill inte vara dryg. Men du r ingen ungdom, du har haft ngra kortare relationer och tycker inte att det gr att f kontakt med kvinnor p Tinder eller ngon annanstans heller. Tekniken i sig r inte problemet sger du. Det r anvndarna. Men nd lgger du ansvaret p den andra sidan? Du sjlv har inget med saken att gra? r inte du den minsta gemensamma nmnaren i ditt liv och dina erfarenheter?
Jag skriver nedltande om kvinnor? Men varfr ska jag ljuga och sknmla? Hela ansvaret p den andra sidan har jag aldrig lagt, men fr man sllan eller aldrig en chans till att visa vem man r, trots att man sannolikt skulle fungera utmrkt i en relation, r det helt naturligt att frska frst varfr situationen r som den r. Att kvinnor ofta r p tok fr passiva och ologiska fr sitt eget bsta vad gller bl a ntdejting r ingen hemlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Frn vad jag sjlv har sett runt mig s r det drag p Tinder trots C-19 och restriktioner. Kanske nnu mer just pga att s mnga andra kontaktytor r begrnsade. terigen; dina personliga iakttagelser r inte en allmn sanning.
Hehee, ja vilket enormt drag det r p Tinder just nu! Not.
Att mina personliga iakttagelser r en allmn sanning har jag aldrig direkt psttt, men mycket av det jag skriver hr r mer eller mindre nd faktum och ven vad andra mn ocks kan skriva under p. Och vad vet du sjlv vad som anses vara en "allmn sanning" och speciellt d frn en mans perspektiv??