2016-06-01, 19:21
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Gamla som varit dr ett tag alternativt att du dk upp i deras flde nu nr du bytte destination.

Har dom skrivit till dig? Har blivit superlikead tv gnger och ingen av idioterna har varken tagit intiativet att skriva eller svarat mig nr jag tillslut ftt gra det.

Men varfr har de inte dykt upp tidigare om de har legat dr ett tag? Jag tror knappast att jag fr sju superlikes p en dag frn ingenstans. tminstone tre av dem (de frn min hemstad) mste ha superlikat mig fr lnge sedan. Mrkligt att de inte har dykt upp.

Jag har inte svept hger p ngon av dem s ingen har skrivit.
Citera
2016-06-01, 20:16
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakmonstretftw
Du behver inte ha Tinder-Plus. Finns en app som heter "fake gps" som tillter samma sak utan kostnad.

r det bsta alternativet? Kolllade recensioner fr den appen och det str att de flesta fr gr skrm och att de inte kan reglera position. Dessutom har den bara 1,5 stjrna i betyg..
Citera
2016-06-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Men varfr har de inte dykt upp tidigare om de har legat dr ett tag? Jag tror knappast att jag fr sju superlikes p en dag frn ingenstans. tminstone tre av dem (de frn min hemstad) mste ha superlikat mig fr lnge sedan. Mrkligt att de inte har dykt upp.

Jag har inte svept hger p ngon av dem s ingen har skrivit.

Ssom jag fattat det s finns det inga garantier p att en person du swipat hger p ven fr upp dig att swipa, av ngon anledning kanske det r samma sak med superlikes.
Citera
2016-06-01, 20:42
Medlem
NirvanAs avatar
Nr man lser om tinder s verkar det som sjlva "swipandet/svepandet" r en stor grej av att "tindra".. betyder detta att den bara finns som mobilapp och inte som websida, det tolkar jag det som? Hur tnkte skaparna hr, r det inte bttre att ha hemsida som gr att man kan anvnde det nr man surfar hemma p datorn och sedan komplettera med en app om man nu absolut vill/mste anvnda den nr man r utomhus...

Som det r nu stller ju det krav att man ska ha en smartphone, visst kalla mig gammal (jag har dock smartphone) men det verkligen skriker icke-anvndarvnligt om tinder, nr det exempelvis stller krav p facebook och smartphone etc... integritetskrnkande i form av obligatorisk gps...

Ja man kan ung de flesta saker te.x skapa ett fejkfacebook konto, anvnda fejk-gps etc men som sagt...anvndarvnligheten...

De borde fixa s fler mnniskor har mjlighet att anvnda det...men antar de har profilerat sig p den dumma 90-tals generationen?
Citera
2016-06-01, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nr man lser om tinder s verkar det som sjlva "swipandet/svepandet" r en stor grej av att "tindra".. betyder detta att den bara finns som mobilapp och inte som websida, det tolkar jag det som? Hur tnkte skaparna hr, r det inte bttre att ha hemsida som gr att man kan anvnde det nr man surfar hemma p datorn och sedan komplettera med en app om man nu absolut vill/mste anvnda den nr man r utomhus...

Som det r nu stller ju det krav att man ska ha en smartphone, visst kalla mig gammal (jag har dock smartphone) men det verkligen skriker icke-anvndarvnligt om tinder, nr det exempelvis stller krav p facebook och smartphone etc... integritetskrnkande i form av obligatorisk gps...

Ja man kan ung de flesta saker te.x skapa ett fejkfacebook konto, anvnda fejk-gps etc men som sagt...anvndarvnligheten...

De borde fixa s fler mnniskor har mjlighet att anvnda det...men antar de har profilerat sig p den dumma 90-tals generationen?

Tror inte ens folk sitter vid datorn numera nr allt r anpassad fr mobil.

Sen s r Tinder inte fr nn ver 35. Enligt senaste statisk s r majoriteten p Tinder mellan 25-30 r.
Citera
2016-06-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arisk-Kurd
Tror inte ens folk sitter vid datorn numera nr allt r anpassad fr mobil.

Sen s r Tinder inte fr nn ver 35. Enligt senaste statisk s r majoriteten p Tinder mellan 25-30 r.

D hnger det en massa 25/30-riga mn dr. Jag har lder stllt in p mellan min 18 och max. Jag ser vldigt sllan 25+. De flesta tjejer jag fr i mitt flde r mellan 18-23
Citera
2016-06-01, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
D hnger det en massa 25/30-riga mn dr. Jag har lder stllt in p mellan min 18 och max. Jag ser vldigt sllan 25+. De flesta tjejer jag fr i mitt flde r mellan 18-23

Ca. 38% r mellan 18-24. Tror hela den siffran r inkluderad oavsett kn. Men det r helt klart att det finns fler mn p Tinder n kvinnor.

38% kvinnor och ver 62% mn r medlemmar p Tinder.

http://cdn2.hubspot.net/hub/304927/f...-Listicle5.png
Senast redigerad av Arisk-Kurd 2016-06-01 kl. 21:01.
Citera
2016-06-01, 21:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arisk-Kurd
Ca. 38% r mellan 18-24. Tror hela den siffran r inkluderad oavsett kn. Men det r helt klart att det finns fler mn p Tinder n kvinnor.

38% kvinnor och ver 62% mn r medlemmar p Tinder.

http://cdn2.hubspot.net/hub/304927/f...-Listicle5.png
Satan s skev frdelning av kn, man kan bara skratta t elndet
Citera
2016-06-01, 21:09
Medlem
snubblens avatar
Citat:

Haha, knns som att du r frn en helt annan tidsepok
En stor frdel med Tinder r just anvndarvnligheten, det r ju problemet fr till exempel Happypancake som inte har ngon app utan bara en webbsida, vem fan ska sitta vid en laptop och ragga? Det gjorde man ju fr 10-15 r sedan. Att lgga ner all krut p att f en s bra fungerande app som mjligt r det vinnande alternativet, och det frstod ocks Tinderutvecklarna och drav har de ocks lyckats s bra som de gjort.
Appen r ju otroligt enkel att anvnda och logisk. Du swipear grnt p de du vill ha, rtt p de du inte vill ha, vill bda s kr ni. Och du har alltid mobilen med dig. Anvndning av laptop har ju bara gtt ner de senaste ren. Nyhetssajter fr from 2014 tror jag det r fler besk frn mobilenheter n frn laptops. S att utveckla ngot fr laptop r bara baktstrvande. Jag knner flera som inte ger en dator, jag knner dremot inte ngon som inte ger en mobiltelefon.
Citera
2016-06-01, 21:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Haha, knns som att du r frn en helt annan tidsepok
En stor frdel med Tinder r just anvndarvnligheten, det r ju problemet fr till exempel Happypancake som inte har ngon app utan bara en webbsida, vem fan ska sitta vid en laptop och ragga? Det gjorde man ju fr 10-15 r sedan. Att lgga ner all krut p att f en s bra fungerande app som mjligt r det vinnande alternativet, och det frstod ocks Tinderutvecklarna och drav har de ocks lyckats s bra som de gjort.
Appen r ju otroligt enkel att anvnda och logisk. Du swipear grnt p de du vill ha, rtt p de du inte vill ha, vill bda s kr ni. Och du har alltid mobilen med dig. Anvndning av laptop har ju bara gtt ner de senaste ren. Nyhetssajter fr from 2014 tror jag det r fler besk frn mobilenheter n frn laptops. S att utveckla ngot fr laptop r bara baktstrvande. Jag knner flera som inte ger en dator, jag knner dremot inte ngon som inte ger en mobiltelefon.

Laptop!? vi snackar stationr hr!
Jo jag r nog fast hur det var frut, men jag personligen gillar att det finns alternativ... jag sjlv gillar inte telefonen d displayen r s liten, tycker det r sknare med en "32 display som datorskrm istllet och sitta hemma i en chill hemmamilj (antar kanske folk tindrar ven hemma fast med telefonen d, dock keff i min vrld)..fattar inte hur gonen och huvudet pallar sitta och lsa nyheter p en sketen smartphone display

Har nog trots allt sett de sm liven, fan deras huvuden r mer nedsnkta i skrmen n upprtt med blicken framt nr de r utomhus och spatserar.. s det r nog vinnande koncept, men mngfacetterad med flera alternativ fr att fnga upp strre antal mlgrupper r vl inget negativt tycker jag d.
Citera
2016-06-01, 21:30
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Laptop!? vi snackar stationr hr!
Jo jag r nog fast hur det var frut, men jag personligen gillar att det finns alternativ... jag sjlv gillar inte telefonen d displayen r s liten, tycker det r sknare med en "32 display som datorskrm istllet och sitta hemma i en chill hemmamilj (antar kanske folk tindrar ven hemma fast med telefonen d, dock keff i min vrld)..fattar inte hur gonen och huvudet pallar sitta och lsa nyheter p en sketen smartphone display

Har nog trots allt sett de sm liven, fan deras huvuden r mer nedsnkta i skrmen n upprtt med blicken framt nr de r utomhus och spatserar.. s det r nog vinnande koncept, men mngfacetterad med flera alternativ fr att fnga upp strre antal mlgrupper r vl inget negativt tycker jag d.

Det du br gra r att hooka upp dem p Tinder, sedan ganska tidigt fresl att ni ska byta till sms eller FB. P s stt kan du skriva till dem via datorn och slipper och sitta och stirra p en liten skrm. Jag gr sjlv det. Hopplst att att sitta med mobilen, speciellt om man pratar med flertalet samtidigt, d behver man ett riktigt tangentbord.
Citera
2016-06-01, 23:26
Medlem
Har den senaste tiden provat p att vara dryg och skriva raka rliga meddelanden.....

och jag fr fler meddelanden n ngonsin frn kvinnor som r rtt s p och skriver flera gnger om dagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in