Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-05, 17:58
  #13
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Jag sökte jobb på UPS för två år sedan kanske.

Efter att ha hört mig för hur jobbet var valde jag bort det för ett annat budföretag. Deras arbetstider och körningar var ju helt overkliga.

Skulle börja vid 07 köra till en ort som låg..ca 15 mil ifrån, nästan 2 timmar enkel resa. Landsväg. Man skulle ha sina bestämda kunder och ev några andra, lät bra och strukturerat tänkte jag. Jo tjena. Redan efter 1 timma skulle man vara hos en kund - för att hämta lämna något eventuellt. Redan där skulle man börja jaga tid.

Omöjligt sa jag att jaga tid, får man bryta mot hastigheten då? Nej - gjorde man det skulle man få kicken.. jaja men hur får man det att gå ihop - "man får planera" aha men hur tar man igen körtiden? Här förstod jag att att vara frågvis och gnällig inte gav anställning. Men som sagt skitsamma.

Efter lite efterforskning visade det sig att, det går 4-5 bilar den sträckan varje vardag, ibland även längre - 20-25 mil (!) För två kunder långt åt helvete. Varför inte då ha något kontor där istället för att ha bilar som åker så långt, stressar och uppenbarligen inte fixar de utsatta tiderna? Det är inga hålor vi talar om heller egentligen.

Nu när jag jobbar möter jag dessa 4-5 bilar påväg hem, kring 17 tiden brukar jag se dessa, då har de ca 1 timma innan de är på sin stationerings ort.

Jag fick aldrig någon vetskap i det där med mobilen men det låter ju väldigt lågt, företags abonnemang kostar ju fan ören idag för så stora bolag - eller är det något amerikanskt påhitt?

Ja juste en kompis började jobba där i slutet på förra året, han vart helt slut efter bara några veckor.
__________________
Senast redigerad av WhenAllLightDies 2015-02-05 kl. 18:13.
Citera
2015-02-09, 11:50
  #14
Medlem
BleAivanos avatar
Fick leverans med UPS idag och det fungerade bra.

Fick först ett samtal där chauffören kollade om jag var hemma, frågade om portkoder osv.
Eftersom porten är låst och det inte finns kod så kom vi överens om att chauffören
skulle ringa när han var utanför vilket chauffören också gjorde.

Detta är min enda erfarenhet av UPS så det finns inget att anmärka på än så länge.
Citera
2015-03-05, 15:37
  #15
Medlem
UPS,DHL och POSTNORD är rena lotteriet om man ska ha hemleverans.Ibland har de varit jätteduktiga och både ringt före och levererat godset. Men flera gånger har de ljugit att de varit hos mig och krävt att jag ska hämta paketet på deras central.Detta trots att jag betalt hemleverans. Man kan INTE lita på någon av dessa tre företag.
Citera
2015-03-09, 03:22
  #16
Medlem
oboyglass avatar
Jag fick ett jävligt skumt samtal för någon månad sedan. Jag blev skitnojig och trodde att det stod en snubbe med kniv eller något utanför min port beredd att attackera mig om jag kom ut.

"Ah hallå jag har ett paket till dig, är du hemma?"
"Paket? Vem är du? Vem är paketet ifrån?"
"Hum um.. Ja det verkar vara från Kina eller något. Är du hemma eller?"
"Är du från posten?"
"Öh... Något liknande ja"

(Jag är en paranoid jävel som just nu har en smärre hotbild mot mig, så när någon ringer från dolt nummer och undrar om jag är hemma börjar alla varningsklockor ringa)

"Är du från DHL? Schenker?"
"Nääe.. Alltså jag står utanför din port. *****gatan ***E va?"
"Jag är inte hemma."
"Vart är du då?"
"Jag sitter på ett tåg. Har du portkoden?"
"Näee."


Sen var det mest en massa fram och tillbaka, jag försökte få reda på vem han jobbade för. Till slut sa jag åt honom att gå och lämna paketet på min sambos jobb. Då visade det sig att idioten är från UPS. Hade han sagt det från början hade jag inte blivit misstänksam. Istället var det ett jävla massa mumlande och han undvek verkligen att svara på vilket företag han kom ifrån.

Nu undviker jag att handla från säljare på ebay som använder UPS.
Citera
2015-04-20, 17:44
  #17
Medlem
Mimurs avatar
Som jag misstänkte fanns det ju en tråd om det här otroligt dåliga företaget. Verkligen talande att förkortningen borde utläsas Usel På Service.
Tredje gången jag får grejer levererade av dem o tredje gången jag blir förbannad på deras enormt dåliga service. Varning, varning för UPS! Hoppas detta kommer upp i sökfält efter en googling! Värsta jävla skitföretaget. "Ditt paket kommer på måndag mellan 9 och 19" Jaha, då håller man väl sig hemma, vågade inte ens gå ner i källaren denna soliga dag om de såklart skulle komma just då. De fick i och för sig både portkod o telefonnummer och jag satte upp en lapp på dörren att de kunde lämna det där(signerat o klart)Men de kom ju inte alls på hela dagen. När jag ringde dem så sa de att de hade som princip att inte ringa om inte chauffören själv ville göra det. Jag har hört av företag att de är bra, men som privatperson så är de det absolut sämsta företag jag har haft erfarenhet av!!!! Otroligt dåliga leveranser!!! Pallar inte skriva mer just nu! Fy fan för detta jävla mögföretag! Inget alls att lita på!
Enda som hjälper är väl att ta reda på om ett företag anlitar dem för leverans och i sådant fall avstå från köp. Brinn i helvetet jävla UPS!!!!
Citera
2015-04-20, 18:05
  #18
Medlem
Mimurs avatar
Nu när jag ringde dem kl 17.30 och undrade varför de inte hade kommit i dag heller så sa de att "vi har leverans fram till klockan 19". Jaha, det var ju bra att han var optimistisk. "Kan jag lita på att det kommer i dag då?" frågade jag två gånger. "Ja, det kan du lita på". Nu är klockan 18.03. Vi får väl se. Alldeles oavsett. Finns det inte telefoner som man bara skulle kunna skicka sms på? Att sitta hemma mellan 09.00 och 19.00 är fan i mig helt horribelt! Aldrig mer köpa något som levereras av UPS!
Citera
2015-04-20, 18:10
  #19
Medlem
Mimurs avatar
Hur bär man sig åt för att kritiken mot UPS kommer högre upp när man googlar? När jag sökte på ups så kom bara deras egna sidor upp på första sidan och där är de ju så jävla förträffliga
Citera
2015-04-20, 19:17
  #20
Medlem
Mimurs avatar
Jaha, såklart kom de ju inte idag heller. Nu är klockan 19.15, så den akademiska kvarten borde ju vara över för de här snillena.
FY FAAAAAAAAAAN, VAD JAG HATAR UPS!!!!!!! ETT SÅDANT JÄVLA BÖGHORE-MONGO-CP-IDIOT-LÖGNAR-FÖRETAG!!!! HELVETET ÄR ALLDELES FÖR BRA FÖR ER, ERA JÄVLA INKOMPETENTA JÄVLA LÖGNARJÄVLAR!!!!!!
Citera
2015-04-20, 19:44
  #21
Medlem
paskharens avatar
UPS är satans påfund. De kommer alltid när man inte är hemma. Jag ringde och bad uttryckligen i att skita åka ut så jag kunde hämta det direkt från deras central. De totalvägra.

Kan tänka mig att de är säkert bra för företagspaket men för privatpersoner är det katastrofalt.

Det har t.o.m en stor skylt på deras avhämtningsdepå att de polisanmäler alla hot etc mot personalen. Haha vilket företag har en sån skylt i entrén.
Citera
2015-05-19, 23:37
  #22
Medlem
UPS Service?

Tjena! Skulle få mitt paket levererat av UPS idag. KL: 13:28 får jag ett samtal där det står "Inget uppringnings-ID.

Jag svarade men det lades på. Kollade sedan på UPS hemsida om det var dem som ringde vid den tid punkten och det stod såhär:

(19.05.2015 13:28) "Vår förare behöver säkerhetsåtkomst för denna leverans. Vi försöker erhålla åtkomstinformation".

Trodde budet skulle ringa upp igen eftersom samtalet lades på men icke ringde det något under hela dagen.

Sedan så stod det såhär på sidan:

(19.05.2015 20:33) "Vår förare behöver säkerhetsåtkomst för denna leverans. Vi försöker erhålla åtkomstinformation. / Vi lämnade ett meddelande om att mottagaren ska kontakta oss".

Jag antar att mottagaren är jag, dock så fanns det inget meddelande hos mig. Trodde man brukade få en liten lapp med hur många gånger dem ska försöka?

Bor i en lägenhet med portkod samt ringklocka till lägenheten. Vet inte riktigt om någon har haft liknande problem?

Citera
2015-05-20, 01:37
  #23
Medlem
Kentaklumpfots avatar
Det där hände mig när jag blev tagen av snuten. Farbror blå hade tydligen fått nys om att det inte var lagliga saker som leverarades. Ringde upp och fick ta mig till närmsta UPS-lager för att hämta prylarna. Gick sådär när jag stod med varan i hand och bängen knackade på axeln.
Citera
2015-05-21, 12:44
  #24
Medlem
Hejsan. Jag har väldigt god insikt i företagets verksamhet. Att chaufförerna inte ringer beror på att dem inte får ringa. (vet inte varför). Men om kunden skall få kontakt med sin chaufför och säga tex hej jag är hemma klockan 15-18. Måste kunden höra av sig till kundtjänsten som sedan skickar ut information till chaufförens handdator. Mitt tips är att ni anger ert mobilnummer när ni beställer varan, eller skriver var paketet kan lämnas, (ex är jag inte hemma kan du lämna paketet i förrådet bakom huset, lämnas till granne etc, detta är givetvis inte alltid möjligt). Jag har fått uppfattningen att företagen har hög personal omsättning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback