• 1
  • 2
2014-07-10, 16:09
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Hatar deras sida...helt värdo

Jag brukar använda Steephills sajt, tycker den fungerar bra:

http://www.steephill.tv/tour-de-france/

Mycket krascher är det. Det kommer att vara många ansträngda och blåslagna cyklister innan de börjar ta sig an bergsterrängen om någon dag.
2014-07-10, 17:15
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag brukar använda Steephills sajt, tycker den fungerar bra:

http://www.steephill.tv/tour-de-france/

Mycket krascher är det. Det kommer att vara många ansträngda och blåslagna cyklister innan de börjar ta sig an bergsterrängen om någon dag.
Japp Steep är klart bättre

F Kittel!!
2014-07-10, 17:17
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Japp Steep är klart bättre

F Kittel!!
Yes!! F.. Kittel...

Den andra tyska Brontosaurusen fick vinna idag...äntligen! Solen skiner ikapp med Bellisol...

Orkar inte backa nu..men vem sa att Greipel behövde lite lugnare spurter? Rätt på det...
2014-07-10, 17:19
Medlem
Bra för mitt Velogames lag att Greipel lyckades vinna. Dock kört iallafall.

Bennati är en grym hjälpryttare, Riis visste vad han gjorde när han signade honom.

Snart måste väl Sagan eller Kristof vinna.
2014-07-10, 17:24
Medlem
Ezzelinos avatar
David Harmon på engelska Eurosport höll nästan på att ta livet av sig när han kommenterade den här spurten, han bara öste på. Den stillsamme och cyklingsmässigt så välmeriterade Sean Kelly är en fin kontrast som expertkommentator.
Kristoff kommer allt närmare en etappseger, och Sagan topp fem igen.
2014-07-10, 18:20
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
David Harmon på engelska Eurosport höll nästan på att ta livet av sig när han kommenterade den här spurten, han bara öste på. Den stillsamme och cyklingsmässigt så välmeriterade Sean Kelly är en fin kontrast som expertkommentator.
Kristoff kommer allt närmare en etappseger, och Sagan topp fem igen.
Sagan vinner nog en etapp sen (eller flera beroende på hur det ser ut o vilka som är kvar), plus vilka lag som har vinster.

A Kristoff vet det tusan..men nu när laget kanske inte har kvar några GC åkare till andra halvan så kanske han har jättechans
2014-07-10, 18:58
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Sagan vinner nog en etapp sen (eller flera beroende på hur det ser ut o vilka som är kvar), plus vilka lag som har vinster.

A Kristoff vet det tusan..men nu när laget kanske inte har kvar några GC åkare till andra halvan så kanske han har jättechans
Trofimov ligger ju på en 16e plats än så länge. Porsev verkar ju veta hur han ska dra fram Kristoff men det blir lite för tidigt för att kunna dra igång direkt han viker ner sig.

Man kan ju noterat att Giant verkade ta mest iniativ i jakten av etapperna hittills och fick noll betalt, medan Lotto som varit dragvilligast hittills men backade av en aning idag fick betalt.
2014-07-10, 19:26
Medlem
Pancevs avatar
Ostro.. tror Kristoff kan vinna om han kommer iväg på en större utbrytning eller att det delar på sig där det är backigt men ändå en relativt stor spurt.

Men stallet har ju inga stora chanser på GC nu... så utbrytningar särskilt på upp o ner etapper där såna som Kittel etc är borta lär de satsa på väl?
2014-07-10, 19:47
Medlem
PiusXIIIs avatar
Jag har inte haft Eurosport på några år, men nu har jag flyttat. Ser fram emot bergsetapperna.
2014-07-10, 20:28
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Orkar inte backa nu..men vem sa att Greipel behövde lite lugnare spurter? Rätt på det...

Var det den du syftade på?
(FB) Tour de France - Etapp 3

Såg inte bra ut med Kittel. hoppas han repar sig nu och återfår energi till kommande spurtetapper.
2014-07-10, 20:42
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ostro.. tror Kristoff kan vinna om han kommer iväg på en större utbrytning eller att det delar på sig där det är backigt men ändå en relativt stor spurt.

Men stallet har ju inga stora chanser på GC nu... så utbrytningar särskilt på upp o ner etapper där såna som Kittel etc är borta lär de satsa på väl?
Ja en lite halvbackig sträcka är väl hans bästa chans, kanske redan imorgon? Utbrytningar däremot tror jag lite mindre på.

edit: Katushas tankar efter dagen http://cyclingquotes.com/news/katush..._for_kristoff/
Senast redigerad av Ostrobothnia 2014-07-10 kl. 20:52.
2014-07-10, 22:11
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Var det den du syftade på?
(FB) Tour de France - Etapp 3

Såg inte bra ut med Kittel. hoppas han repar sig nu och återfår energi till kommande spurtetapper.
jajamen det var den jag syftade på...snyggt
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in