• 1
  • 2
2014-07-19, 20:43
Medlem
Kariminells avatar
Som frågan i titeln lyder:

Är ni nöjda med eran Samsung? Fungerar den mjukt och smidigt utan lagg när man ska kolla på film och hur är det med laggandet i allra största allmänhet utanför filmspelaren?
Citera
2014-07-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
Som frågan i titeln lyder:

Är ni nöjda med eran Samsung? Fungerar den mjukt och smidigt utan lagg när man ska kolla på film och hur är det med laggandet i allra största allmänhet utanför filmspelaren?
Har inte den enheten men ett tips är att kolla vad köparna på prisjakt tycker (se omdömen).
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?...etyg#prodlista
Citera
2014-07-19, 21:22
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Har inte den enheten men ett tips är att kolla vad köparna på prisjakt tycker (se omdömen).
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?...etyg#prodlista

Har du en tablet? Kan du tipsa om en bra ?
Citera
2014-07-19, 21:28
Medlem
Citat:
Har du en tablet? Kan du tipsa om en bra ?
Jag har en LG G Pad 8.3 som jag är väldigt nöjd med. Den är dock ett halvår gammal så ska du köpa nytt så rekommenderar jag Sony Xperia Z2 Tablet (länk nedan). Kostar runt 4000 kr om du nöjer dig med wifi-versionen. Kolla annars på Youtube. Brukar finnas gott om videorecensioner för all världens elektronik.

http://www.sonymobile.com/se/product...ria-z2-tablet/
Citera
2014-07-19, 21:30
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Jag har en LG G Pad 8.3 som jag är väldigt nöjd med. Den är dock ett halvår gammal så ska du köpa nytt så rekommenderar jag Sony Xperia Z2 Tablet (länk nedan). Kostar runt 4000 kr om du nöjer dig med wifi-versionen. Kolla annars på Youtube. Brukar finnas gott om videorecensioner för all världens elektronik.

http://www.sonymobile.com/se/product...ria-z2-tablet/

Din LG G PAD 8,3.
Du är alltså väldigt nöjd med den?
Batteritid är något som spelar väldigt stor roll för mig, men sedan kommer plattan att användas mycket till film. Med handen på hjärtat, vad kan du säga om det?
Citera
2014-07-19, 21:47
Medlem
Citat:
Din LG G PAD 8,3.
Du är alltså väldigt nöjd med den?
Batteritid är något som spelar väldigt stor roll för mig, men sedan kommer plattan att användas mycket till film. Med handen på hjärtat, vad kan du säga om det?
G Paden var väldigt prisvärd när jag köpte den (pris ca 2000 kr). Den har minneskortläsare och Full HD-upplösning (1920x1200). Batteritiden är väl dock medioker. Men då ska man veta att kommande Android-mjukvara kommer förbättra batteritiden avsevärt (se länk nedan). I dagsläget får jag ut ca 7 timmar i blandad körning (surf, film och musik). Man får vad man betalar för. Toppmodellerna ligger runt 4000 kr. Tror du blir nöjd oavsett om du köper en iPad Air, Sony Z2 Tablet eller Samsungs flaggskepp. Fast är det film du är ute efter så är nog ändå Android att föredra. Android-plattorna kommer i 16:10 format vilket medför mindre död yta när du tittar på film i 16:9 format. Apple kör ju med 4:3 vilket i praktiken är 16:12.

Tests show that the battery improvements in Android L are incredible.
http://bgr.com/2014/07/02/best-andro...-battery-life/

Mer information om kommande Android L.
http://www.techradar.com/news/phone-...umours-1091500
Senast redigerad av Kaymano 2014-07-19 kl. 21:54.
Citera
2014-07-19, 21:53
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
G Paden var väldigt prisvärd när jag köpte den (pris ca 2000 kr). Den har minneskortläsare och Full HD-upplösning (1920x1200). Batteritiden är väl dock medioker. Men då ska man veta att kommande Android-mjukvara kommer förbättra batteritiden avsevärt (se länk nedan). I dagsläget får jag ut ca 7 timmar i blandad körning (surf, film och musik). Man får vad man betalar för. Toppmodellerna ligger runt 4000 kr. Tror du blir nöjd oavsett om du köper en iPad Air, Sony Z2 Tablet eller Samsungs flaggskepp. Fast är det film du är ute efter så är nog ändå Android att föredra. Android-plattorna kommer i 16:10 format vilket medför mindre död yta när du tittar på film i 16:9 format. Apple kör ju med 4:3 vilket i praktiken är 16:12.

Tests show that the battery improvements in Android L are incredible.
http://bgr.com/2014/07/02/best-andro...-battery-life/

Jo.. för jag beställde precis en LG G 8.3. Nu för fem minuter sen.
Ehm.. ja, jag beställde också ett 64 gb sandisc minneskort. Har det uppstått några komplikationer med det?
Antar att du har ett minneskort i din LG.

Flyter HD-filmer fint i LG:n ?
Citera
2014-07-19, 22:05
Medlem
Citat:
Jo.. för jag beställde precis en LG G 8.3. Nu för fem minuter sen.
Ehm.. ja, jag beställde också ett 64 gb sandisc minneskort. Har det uppstått några komplikationer med det?
Antar att du har ett minneskort i din LG.

Flyter HD-filmer fint i LG:n ?
Har ett 32 GB:s minneskort som fungerar klockrent. Film är inget problem. Kan se allt. Ser dock mest streamat material (Youtube, Netflix och Svtplay). För nedladdade filmer rekommenderas apparna MX-player eller VLC. Har du en vanlig tv med hdmi-ingång samt trådlöst nätverk (wifi) så kan jag även rekommendera chromecast. En androidsticka för 300 kr som gör det möjligt att spegla material från surfplattan/telefonen till tv:n. Googles motsvarighet till Apple TV.
Senast redigerad av Kaymano 2014-07-19 kl. 22:14.
Citera
2014-07-19, 22:10
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Har ett 32 GB:s minneskort som fungerar klockrent. Film är inget problem. Kan se allt. Ser dock med streamat material (Youtube, Netflix och Svtplay). För nedladdade filmer rekommenderas apparna MX-player eller VLC. Har du en vanlig tv med hdmi-ingång samt trådlöst nätverk (wifi) så kan jag även rekommendera chromecast. En androidsticka för 300 kr som gör det möjligt att spegla material från surfplattan/telefonen till tv:n. Googles motsvarighet till Apple TV.

Verkar som att det är en bra platta, finns det något jag bör tänka på?
Några negativa tankar som du tänker på?
Citera
2014-07-19, 22:22
Medlem
Citat:
Verkar som att det är en bra platta, finns det något jag bör tänka på?
Några negativa tankar som du tänker på?
Det är en bra platta i förhållande till priset. Det du bör tänka på är möjligtvis att införskaffa ett fodral så att utsidan inte slits. Sedan bör du även uppdatera mjukvaran när Android/Google kommer med nya versioner. Vill du spara batteritid så kan du även dra ner skärmens ljusstyrka lite. I övrigt är det bara att köra på. Har du andra apparater i hemmet så går även dessa att styra m.h.a surfplattan då den har IR och Bluetooth.
Senast redigerad av Kaymano 2014-07-19 kl. 22:26.
Citera
2014-07-19, 22:35
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Det är en bra platta i förhållande till priset. Det du bör tänka på är möjligtvis att införskaffa ett fodral så att utsidan inte slits. Sedan bör du även uppdatera mjukvaran när Android/Google kommer med nya versioner. Vill du spara batteritid så kan du även dra ner skärmens ljusstyrka lite. I övrigt är det bara att köra på. Har du andra apparater i hemmet så går även dessa att styra m.h.a surfplattan då den har IR och Bluetooth.

Är det så att dom fortfarande släpper uppdateringar till LG:en?
Ska jag uppdatera och söka efter nya uppdateringar med jämna mellanrum alltså?
Så mycket du hjälper mig, det uppskattas verkligen.
Citera
2014-07-19, 22:51
Medlem
Citat:
Är det så att dom fortfarande släpper uppdateringar till LG:en?
Ska jag uppdatera och söka efter nya uppdateringar med jämna mellanrum alltså?
Så mycket du hjälper mig, det uppskattas verkligen.
1. De flesta tillverkare servar sina modeller upp till 12-18 månader från lanseringsdatumet. G Paden släpptes i Oktober 2013 (kom till Sverige runt jul) så kommer det en ny androidversion innan jul så lär den dyka upp till G Pad. Android L kommer sannolikt i höst. Du får en notifikation på startskärmen när ny mjukvara blir tillgänglig (inget du behöver söka efter själv).

2. Jag tror på att vara hjälpsam (man får vad man ger). Det är i alla fall vad jag hoppas på för tids nog är det säkert ombytta roller.
Senast redigerad av Kaymano 2014-07-19 kl. 23:01.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in