• 1
  • 2
2014-07-19, 23:05
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
1. De flesta tillverkare servar sina modeller upp till 12-18 månader från lanseringsdatumet. G Paden släpptes i Oktober 2013 (kom till Sverige runt jul) så kommer det en ny androidversion innan jul så lär den dyka upp till G Pad. Android L kommer sannolikt i höst. Du får en notifikation på startskärmen när ny mjukvara blir tillgänglig (inget du behöver söka efter själv).

2. Jag tror på att vara hjälpsam (man får vad man ger). Det är i alla fall vad jag hoppas på för tids nog är det säkert ombytta roller.

Jag uppskattar hjälpen. Jag vill bara hålla i den nu och bedöma!
Har du förresten kollat HD-film som du har tankat ner och fört över till din G pad?
Citera
2014-07-19, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
Jag uppskattar hjälpen. Jag vill bara hålla i den nu och bedöma!
Har du förresten kollat HD-film som du har tankat ner och fört över till din G pad?
Nja, bara testat i några minuter (följer med några demosnuttar). Ser det mesta i streamat format (hd-kvalité från Netflix). Tror dock att du kommer bli nöjd. Du får väl skriva om dina första intryck när du använt plattan i några timmar.
Senast redigerad av Kaymano 2014-07-19 kl. 23:56.
Citera
2014-07-27, 11:43
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Nja, bara testat i några minuter (följer med några demosnuttar). Ser det mesta i streamat format (hd-kvalité från Netflix). Tror dock att du kommer bli nöjd. Du får väl skriva om dina första intryck när du använt plattan i några timmar.

Efter en lång vecka fick jag äntligen in min LG G Pad 8.3.
Den känns väldigt fin i händerna, något framtung men det är väl ingen fara med det.

Skärmen är fin dessutom och den reagerar fort på beröring. Jag stör mig på att man måste roota den för att få bort alla förinstallerade program. Men det hade ju kunnat vara värre.
Film i 1080 fungerar som det ska, microlagg då och då men inget som gör det omöjligt att se på film.

Det enda jag är orolig för är batteritiden, den verkar inte vara det bästa ute på marknaden. Ett batteri på 4400 mAH känns ju sådär med tanke på den stora skärmen. Den var fulladdad igår vid 23:00 och jag har inte belastat den sådär fruktansvärt mycket. Normal användning med jämna mellanrum.
Efter tolv timmar ligger batteriet på 60 %, vilket är lite oroväckande.
Citera
2014-07-27, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
Efter en lång vecka fick jag äntligen in min LG G Pad 8.3.
Den känns väldigt fin i händerna, något framtung men det är väl ingen fara med det.

Skärmen är fin dessutom och den reagerar fort på beröring. Jag stör mig på att man måste roota den för att få bort alla förinstallerade program. Men det hade ju kunnat vara värre.
Film i 1080 fungerar som det ska, microlagg då och då men inget som gör det omöjligt att se på film.

Det enda jag är orolig för är batteritiden, den verkar inte vara det bästa ute på marknaden. Ett batteri på 4400 mAH känns ju sådär med tanke på den stora skärmen. Den var fulladdad igår vid 23:00 och jag har inte belastat den sådär fruktansvärt mycket. Normal användning med jämna mellanrum.
Efter tolv timmar ligger batteriet på 60 %, vilket är lite oroväckande.
1. Så är det i princip med alla modeller (undantaget Nexus-serien). Du kan roota och lägga in Google Play edition men då riskerar du garantin.

2. Vilken videoapp använder du för filmvisning?

3. Batteritiden är medelmåttig. Det du kan göra för att förbättra batteritiden är att dra ner skärmens ljusstyrka. Man får trösta sig med att batteritiden ska bli avsevärt bättre med kommande Android-version.

4. Fungerar ditt SD-minne bra? Funderar själv på att uppgradera från 32 till 64 GB.
Senast redigerad av Kaymano 2014-07-27 kl. 19:22.
Citera
2014-07-31, 21:37
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
1. Så är det i princip med alla modeller (undantaget Nexus-serien). Du kan roota och lägga in Google Play edition men då riskerar du garantin.

2. Vilken videoapp använder du för filmvisning?

3. Batteritiden är medelmåttig. Det du kan göra för att förbättra batteritiden är att dra ner skärmens ljusstyrka. Man får trösta sig med att batteritiden ska bli avsevärt bättre med kommande Android-version.

4. Fungerar ditt SD-minne bra? Funderar själv på att uppgradera från 32 till 64 GB.

Ursäkta mitt sena svar.
Jag använder VLC och den fungerar smidigt, uppkommer som sagt microlagg med jämna mellanrum men det är inget som förstör filmupplevelsen.
Ja, batteritiden är inte alls att hurra för. Funderar dock på att köpa ett externt litet batteri på 10000 mAH. Det borde rädda G paden om man är ute och reser och vill se på film.

När ska nästa android-version släppas?
Mitt SD-minne fungerar precis så som det ska, köpte en sandisk 64 gigabyte. Läste om att vissa har haft problem med att minneskortet glappar. Nej, inget som jag har upplevt.
Måste inflika att det känns bra att jag har 80 gigabyte på min G-pad. Det känns väldigt bra
Citera
2014-08-09, 02:08
Medlem
GoFuckADucks avatar
Rekommenderar folk att kolla in nya Galaxy Tab S istället. Som natt o dag mellan skärmarna, till Tab S amoled fördel då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in