Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-21, 17:35
  #1
Medlem
Caxzs avatar
Varje gång när jag är ute och går, helt normalt. Jag haltar inte, går som en helt normal fungerande människa som absorverar solljuset för C-Vitaminerna. Men sen brukar det hända att jag råka glida bakom en kvinna med en barnvagn, eller en tjej. Och helt plötsligt känner jag i luften att dom tror att jag är någon slags förövare som ska trycka in dom i en buske, samt uttnyttja dom. Därför ifall någon kvinna går framför mig så saktar jag, håller 20 meter minst mellan varandra så hon inte ska känna sig hotad.

Varför har det blivit så här? Varför kan jag inte gå bakom en kvinna utan att alla tror att jag är en förövrare trots att jag inte har en enda prick i brottsregistret. Män har nu blivit en sterotyp för ''våldtäkt''. Ifall man är en man samt ute och går och råkar gå bakom en kvinna, man blir stämplad ommeldebart som en våldtäksman tack vare medias pungkrossning av att män är djur som bara våldtar. Hur känner ni? Känner ni er träffade? Håller ni med?. Hur kan vi göra för media och kvinnor inte ska kolla på oss som våldtäksbenägna hundar?
__________________
Senast redigerad av Caxz 2014-07-21 kl. 17:38.
Citera
2014-07-21, 17:37
  #2
Medlem
LeonVances avatar
Det är du som tror att de tror. Inse det och känslan kommer försvinna.
Citera
2014-07-21, 17:39
  #3
Medlem
Caxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Det är du som tror att de tror. Inse det och känslan kommer försvinna.


Sant, men när jag ser på att dom blir obekväma när jag närmar mig bakifrån när jag har något ställe att gå till snabbt så märker jag på deras kroppsrörelser att dom blir jätteobekväma, så jag måste ta upp mobilen och hålla på för att visa att jag inte är farlig. Är så less på det här skiten.
Citera
2014-07-21, 17:39
  #4
Medlem
Tror personligen att du bara inbillar dig att folk tror det.
Citera
2014-07-21, 17:42
  #5
Medlem
chipsfingrars avatar
Tyvärr är det ju så det är. Är ju lite svårt för kvinnorna att veta vem som är benägen att våldta och vem som inte är det. I ett sånt läge chansar man inte, därför är de nog vaksamma och reserverade mot alla oss. Jag förstår dem. Jag brukar alltid byta sida om jag märker att de blir obekväma och le om jag får ögonkontakt. Min tjej är också sjukt obekväm när hon går ute själv och jag är bara tacksam över att hon är vaksam mot alla. Synd såklart att det ska vara så, men det finns inte mycket att göra åt, man tar det säkra före det osäkra.
Citera
2014-07-21, 17:45
  #6
Medlem
Spashs avatar
Njut av sliddjurens rädsla bara, det är skoj när de flyr.
Citera
2014-07-21, 17:47
  #7
Medlem
jobbigt, gå förbi dem är mitt tips, så slipper båda känna obehaget, för tyvärr är det nog så att kvinnor har vid detta laget inbyggt obehag av en främmande man bakom ryggen, enda som går att göra åt denna sak är att förmå de män som pysslar med kivnnohat att sluta.

(Du bildar D-vitamin av soljus inte E-vitamin. Däremot om du samtidigt som du lullar runt i solljus smaskar nötter så får du i dig E-vitamin också, 2 flugor i en smäll )
Citera
2014-07-21, 17:49
  #8
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caxz
Därför ifall någon kvinna går framför mig så saktar jag, håller 20 meter minst mellan varandra så hon inte ska känna sig hotad.


Kanske för att du saktar ner och börjar förfölja de?
Gå förbi dem i din vanliga takt för guds skull..
Citera
2014-07-21, 17:56
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caxz
Sant, men när jag ser på att dom blir obekväma när jag närmar mig bakifrån när jag har något ställe att gå till snabbt så märker jag på deras kroppsrörelser att dom blir jätteobekväma, så jag måste ta upp mobilen och hålla på för att visa att jag inte är farlig. Är så less på det här skiten.
Varför blir du less? Du verkar ha några slags förväntningar på att kvinnor ska agera på ett visst sätt i ditt sällskap och sen blir du "less" för att du tolkar deras uppträdande som i strid med dina förväntningar.

Börja fundera först på vad du ens försöker åstadkomma.
Citera
2014-07-21, 17:57
  #10
Medlem
Caxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Kanske för att du saktar ner och börjar förfölja de?
Gå förbi dem i din vanliga takt för guds skull..

Men ifall jag går förbi dom så tror dom att jag ska komma upp vid deras sida, eventuellt ta deras handväska. Har blivit ett sånt stort problem att jag åker konstant buss istället.
Citera
2014-07-21, 18:07
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caxz
Men ifall jag går förbi dom så tror dom att jag ska komma upp vid deras sida, eventuellt ta deras handväska. Har blivit ett sånt stort problem att jag åker konstant buss istället.
Låter som om du behöver hjälp faktiskt med dina tankar om vad kvinnor tänker och hur det hindrar dig i din vardag.
Citera
2014-07-21, 18:09
  #12
Medlem
Caxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Låter som om du behöver hjälp faktiskt med dina tankar om vad kvinnor tänker och hur det hindrar dig i din vardag.

Behöver ingen hjälp, men ifall kvinnor blir obekväma samt får panik attack när en av det manliga könet går bakom dom så vill jag såklart förhindra det, genom att åka buss så kvinnorna med sina barvagner kan gå i frid och ro.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback