Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Frågan är om det verkligen är värt att snåla in på laddare.....
Det har ju visat sig att originalladdare generellt sett alltid håller hög klass på kvalitet och säkerhet, både för användaren själv och för apparaten i sig.
Nu handlar det ju om bara 12V i bil så det lär bli svårt att bli skadad personligen, men fortfarande så kan laddaren i värsta fall vara så billigt konstruerad att den kan skada era kära apparater, och det är väl tråkigt och om så sker kanske det inte känns som någon tröst att den "bara kostade 79kr...."
Försök alltså se till att hålla er till genuina originalladdare och om inte det finns i alla fall hålla er till välkända och välrenommerade tredjepartstillverkare som t ex Belkin eller liknande, och undvik sådant man inte känner igen.
Jag handlar många gånger stora mängder piratkopierade laddare från asien och har aldrig upplevt problem med dem. De har enligt mig hållit lika hög standard som originalladdare. Däremot enligt
http://lajka.idg.se/2.10583/1.535700...a-piratladdare så finns det stora brister vad gäller piratladdare. Tex "exploderade" en laddare och ska enligt lajka varit livsfarlig.
Min åsikt:
Köp laddare från tex eBay från stora försäljare, höga betyg och många personer som köpt produkten. Jag följer dem riktlinjerna och de fungerar bra.