2014-08-02, 22:12
Medlem
Hej!

Var nyligen på min obetalda semester (då jag är f-skattare) med familjen,
Och passerade sergels torg.
På sergels torg stod två stycken polisbilar, samtidigt satt på trappan intill fem sk.
EU-migranter och räknade öppet sedelbuntar som deras nära intjänat genom tiggeri
Och staty-föreställningar.
Jag är 100% säker på att arbetsgivaravgift mm aldrig kommer att inbetalas av dessa EU-migranter
(jag tror också att flera av dessa människor samtidigt uppbär socialbidrag).

Fan vad jag blir less på att betala in så mycket av mina intjänade pengar till staten,
Mina barn går till skolan som består av hyrda baracker med drag och mögel, samtidigt
Som stora pengar satsas på "problemområdet med många invandrare intill".

Mina barn leker med trasiga leksaker samtidigt som "problemområdet intill får extra resurser".

Hur skall jag minimera skatten jag betalar genom att "skattefuska", ja jag är öppen för detta nu.
Ps, jag har ett hantverksyrke.

Mvh, Cliff-åke
Citera
2014-08-02, 22:21
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff-Ake
Mina barn leker med trasiga leksaker samtidigt som "problemområdet intill får extra resurser".

Prata med dina vänner och din släkt. Om du börjar vädra problemet öppet legitimerar du en diskussion om problemets förekomst, och möjliggör för en lösning. Vi är många som fått nog av mångkulturen men är inte mer än en droppe i havet när EU påtvingar oss mer fientligt sinnat väljarboskap från alla jordens hörn. Den som inte arbetar skall inte heller äta, och dess innebörd har aldrig varit mer sanningsenlig än idag: den som inte inte kämpar för Sverige och svenskarnas intressen kommer få betala i blod när landet dränks av flyktingvågorna i framtiden.
Citera
2014-08-02, 22:44
Medlem
curiamobiliums avatar
Citat:
Hej!

Var nyligen på min obetalda semester (då jag är f-skattare) med familjen,
Vadå obetald? betalar du inte in semesteravgiften eller? "Jag tjänar inte så bra så jag kan det" Byt verksamhet då.
Och passerade sergels torg.
På sergels torg stod två stycken polisbilar, samtidigt satt på trappan intill fem sk.
EU-migranter 1. Finns inga sådana, 2. Det finns personer inom EU med fri rörlighet, 3. Det vet du inte, du bara gissar det var och räknade öppet sedelbuntar som deras nära Vet du inte heller du bara gissar intjänat genom tiggeri Vet du inte heller du bara gissar
Och staty-föreställningar.
Jag är 100% säker på att arbetsgivaravgift mm aldrig kommer att inbetalas av dessa EU-migranter
(jag tror också att flera av dessa människor samtidigt uppbär socialbidrag). Vet du inte utan bara gissar. Är det sant så är det inte olagligt att tigga

Fan vad jag blir less på att betala in så mycket av mina intjänade pengar till staten, Jag förstår det, du kan ju inte ens betala din egen semester med din insats som företagare
Mina barn går till skolan som består av hyrda inget fel att dom är hyrda baracker med drag och mögel, samtidigt Detta måste anmälas. har du gjort det och vad fick du för svar av vem Vilken skola rör det sig om?
Som stora pengar satsas på "problemområdet med många invandrare intill".

Mina barn leker med trasiga leksaker Oftast kul leksaker går fortare sönder Är detett problem så gå till media. Ge mig namnet på detta ställe skall jag anmäl dom till kommunen och till media utan att du behöver skylta med det. Men fan ta dig om du ljugersamtidigt som "problemområdet intill får extra resurser".
Men du vet inte om dom har trasiga leksaker?

Hur skall jag minimera skatten jag betalar genom att "skattefuska", ja jag är öppen för detta nu.
Ps, jag har ett hantverksyrke.

Mvh, Cliff-åke

Du får skärpa upp din ekonomiska situation och fokusera inte på dessa människor eller skattefusk. Koncentrera dig på att bli duktig på det du gör istället.
Som hantverkare skall du ligga i lön på cirka 30 000 per månad 12 månader per år, det blir 360 000 + 110 000 = 470 000. Det får du om du har 50% beläggning
Snittpris för hantverkare, medelmåttan alltså, inte för den som tillhör de 40% bästa, är 500 kronor ex moms. 220 arbetsdagar x 8 timmar = 1 760 timmar x 500:- = 880 000 i omsättning.
Har du dålig beläggning, säg 80%, så blir det ändå 700 000 per år.
Har du 50% beläggning och tar 250:- per timme så tjänar du 220 000 per år. Det är 19 000 per månad i TOLV månader. Då skall du nog fundera på vad du håller på med.
Citera
2014-08-02, 23:59
Medlem
Curiamobilium, dina uträkningar om omsättning mm spelar ingen jävla roll,
Då det är mina lokala politiker som bestämmer att mina barn skall vistas
I en möglig miljö..

Reply looser?

Mvh, Cliff-åke
Citera
2014-08-03, 00:17
Medlem
Citat:
I en möglig miljö..

Reply looser?

Mvh, Cliff-åke

Öhm, nu ska vi se här...du blir ifrågasatt, låter bli att kommentera något av det som killen skrev, hoppar istället på honom och frågar hur han tjänar in sin semester och sedan kallar du honom loser? Intressant...

Angående obetald semester: Alla som har semester betalar den på samma sätt, dvs att en del av lönen avsätts för att täcka de lediga veckorna. Samma sak gäller dig, skillnaden är att du på egen hand får avsätta en del av lönen för att täcka lediga veckor. Sedan skulle jag vara intresserad om du kom med någon form av kommenterar på det som curiamobilium fetstilade i sitt inlägg, tycker det var relevanta kommentarer/frågor. Eller är jobbigt att bli ifrågasatt så du skiter i att kommentera?
Citera
2014-08-03, 00:18
Medlem
Inga mer ideer på skattefusk?

Måste jag bära bördan av att vara trogen ända till slutet av denna regim?

Stackars svenska folk...

Mvh, Cliff-åke
Citera
2014-08-03, 00:55
Medlem
Citat:

Stackars svenska folk...

Mvh, Cliff-åke

Skit i att redovisa intäkterna, d v s kör svart. Hur svårt kan det vara?

Vad tror du "skattefusk" är?
Citera
2014-08-03, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedebig
Skit i att redovisa intäkterna, d v s kör svart. Hur svårt kan det vara?

Vad tror du "skattefusk" är?

Eller så låter vi bli att mata trollet...
Citera
2014-08-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2

Det låter som en bra ide.

TS ær ju bara en tragisk figur som førøsker sprida fræmlingsfientlighet utanfør I&I forumet taskigt førklædd med ekonomiska termer.

Tycker han kan krypa tilbaka till I&I dær resten av hans likasinnade håller till.
Citera
2014-08-03, 15:03
Medlem
curiamobiliums avatar
Citat:
I en möglig miljö..

Reply looser?

Mvh, Cliff-åke
Hej Cliff-Åke
1. ville bara hjälpa dig då du sa att du hade obetald semester.
Men du fattade säkert att det inte var andras fel utan helt ditt eget och att det är DU som skall skämmas. Jobba för fan för dina barn. Mina tips kan verkligen hjälpa dig där.
2. Du såg ju också i mina kommentarer att du är helt ute och seglar. Du lägger egenskaper på människor du inte känner. Jag känner dig LITE i alla fall nu och jag kan på goda grunder säga: skärp dig! Inte skall du ha sådana attityder.
3. Du försöker säga att det är emigranters fel att det är mögligt och trasiga leksaker. Detta är bara en fantasi. Tror du jag är så djävla dum att jag inte fattar. Annars pm:r du mig genast och talar om vilken skola det är. Är du så djävla flat att du inte kan påverka skolan skall jag hjälpa dig med det. Det äf väl det du vill?
Ellerville du bara spy ut galla och hitta en story vi skulle gå på. Kom igen nu med adress till skolan din fegis
Citera
2014-08-03, 15:06
Medlem
curiamobiliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Du det är inget troll!! Faktiskt. Jag har följt honom tidigare så det är sorgligt men sant. Han ÄR INGET TROLL. Han ljuger rätt och slätt.
Citera
2014-08-04, 20:11
Medlem
Citat:

Stackars svenska folk...

Mvh, Cliff-åke

Här ska du få ett uppslag till hur man som entreprenör ska bete sig i Reinfeldts Sverige:

1. Lägg ner din enskilda firma och gå på a-kassa samtidigt som du jobbar svart i 6-12 månader beroende på om du är över eller under 27 år. På detta sätt kvalificerar du dig till nystartsbidrag inför en period med vitt men ändå skattefritt jobb.

2. Skaffa ett 50 tkr aktiebolag att jobba genom med en bulvan i styrelsen, typ sambo, släkting, kompis. Låt aktiebolaget anställa dig med nystartsbidrag vilket ger bolaget dubbla arbetsgivaravgifterna tillbaka från Skatteverket.

Resultat: Den månatliga lönekostnaden för bolaget blir nu lägre än din egen nettolön och plötsligt kan du samla pensionspoäng och få en bra a-kasse och sjukpenningsgrundande inkomst utan att behöva betala skatt i praktiken då du får tillbaka mer skatt än du betalar in varje månad.

När du inte längre får bidrag så inleder du bara en ny period som arbetslös. Låter kanske för bra för att vara sant men det är det inte, finns många driftiga entreprenörer som har anpassat sig efter alliansens incitament......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in