2014-08-06, 06:46
Medlem
Hej FB

Har kollat runt i forumet men hittar inget angående min fråga, tyvärr.

Min fråga är: Jag har köpt en iPhone 5S som jag ska ge bort, men det jag undrar är om det finns något sätt jag kan se vad användaren gör/sparar/installerar samt utnyttjar i apparna?
Det enda jag kommer på är "Hitta min iPhone" men den visar inget innehåll utan bara vart telefonen befinner sig. Tänkte mer om det fanns något som man kunde se vad användaren gör med sin telefon?

MVH
Citera
2014-08-06, 07:28
Medlem
Nej
Citera
2014-08-06, 08:07
Medlem
Klart det finns något sånt program - men då tror jag att jailbreak är ett måste.
Citera
2014-08-06, 09:38
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZQ1
Hej FB

Har kollat runt i forumet men hittar inget angående min fråga, tyvärr.

Min fråga är: Jag har köpt en iPhone 5S som jag ska ge bort, men det jag undrar är om det finns något sätt jag kan se vad användaren gör/sparar/installerar samt utnyttjar i apparna?
Det enda jag kommer på är "Hitta min iPhone" men den visar inget innehåll utan bara vart telefonen befinner sig. Tänkte mer om det fanns något som man kunde se vad användaren gör med sin telefon?

MVH

Det finns, och dessutom är det gratis! Vet inte hur teknisk du är, det är lite krångligt.
https://meraki.cisco.com/products/systems-manager

Dessutom är det egentligen riktat till företag som vill hålla koll på sina mobiler
Citera
2014-08-06, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langben1
Det finns, och dessutom är det gratis! Vet inte hur teknisk du är, det är lite krångligt.
https://meraki.cisco.com/products/systems-manager

Dessutom är det egentligen riktat till företag som vill hålla koll på sina mobiler

Är detta gratis? Och finns det någon guide på hur det fungerar?
Vad kan man isåfall se? såsom meddelanden osv?
Citera
2014-08-06, 11:13
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Är detta gratis? Och finns det någon guide på hur det fungerar?
Vad kan man isåfall se? såsom meddelanden osv?

Vet inte om man kan se meddelanden. Men man kan se appar samt spåra var telefonen finns och lite annat skoj. Tror du måste installera någon sorts profil på telefonen. Det är enkelt. Den är 100% gratis, det står ju
Citera
2014-08-06, 12:28
Medlem
Finns det inget annat enklare sätt, typ via iCloud eller nåt?
Citera
2014-08-07, 02:27
Medlem
Citat:
Finns det inget annat enklare sätt, typ via iCloud eller nåt?

Cisco's sätt verkar ju jättelätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in