Citat:
Ursprungligen postat av
StringHunter
Jag förespråkar SD:s politik och har lyckas omvända ett tiotal iaf. Respekterar alla som faktiskt vet vad dom röstar på men stör mig så mycket på såna som röstar med propagandan aftonbladet artiklar och grupptryck.
Bra jobbat. Själv är jag omringad av välbeställda miljöpartister, feminister och andra idioter som går på SR's propagande.
Jag funderar på vad man kan säga för att minska beröringsskräcken med SD. Eller i alla fall få folk att fundera på invandringens konsekvenser.
Säger man att invandringen kostar pengar eller att det är konstigt att flyktingar kan åka på semester till landet som de
flytt ifrån blir man bespottad och kallad rasist.
Men en
imam som säger att gifta kvinnor ska tåla lite stryk och inte får neka mannen sex får en multikulturell kram från sjuklövern.
Problemet är att kultureliten så framgångsrikt har lyckats stigmatisera SD att många vänster/MP-intellektuella hellre slickar en ebolasmittad man i armhålan än erkänner att SD har något bra i sin politik.
Om det skulle framkomma att de tycker likadant som SD i någon skulle de hellre ändra ställning än erkänna att SD har något positivt i sitt program.
Så frågan (som antagligen SD:s partistrateger tänker på dagligen just nu) är:
Hur avstigmatiserar vi SD i det dagliga samtalet?