2014-08-06, 13:36
Avstängd
Jag brukar visa filmer från Rinkeby och liknande orter för vänner och bekanta, man ser att dom ryser av obehag.
Vad gör ni för att sprida kunskap?
Citera
2014-08-06, 14:11
Medlem
Lobstrs avatar
SD behandlar bara en fråga ordentligt. Alltså inget parti som skulle kunna leda Sverige. Kommer inte rösta på SD men kommer heller inte banna folk som gör det.
Citera
2014-08-06, 14:17
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
SD behandlar bara en fråga ordentligt. Alltså inget parti som skulle kunna leda Sverige. Kommer inte rösta på SD men kommer heller inte banna folk som gör det.
Fast det du säger är ju inte sant. Vi har en ganska bred politik, och har alltid haft. Det är bara media som försöker hävda att vi bara är ett enfrågeparti.

Exempelvis så vill vi förstärka försvaret, införa värnplikten, satsa mer på de äldre genom att bl.a sänka pensionärsskatten, ge mer resurser till poliser, SÄPO, stärka kriminalpolitiken, satsa mer på kärnkraft, förstatliga skolan, gå ur EU m.m

Att vi bara behandlar en fråga ordentligt är skitsnack. Jag har träffat ett antal av våra ledamöter och jag måste säga att alla är kompetenta inom sitt område.
Citera
2014-08-06, 15:09
Medlem
Jag förespråkar SD:s politik och har lyckas omvända ett tiotal iaf. Respekterar alla som faktiskt vet vad dom röstar på men stör mig så mycket på såna som röstar med propagandan aftonbladet artiklar och grupptryck.
Citera
2014-08-06, 17:16
Medlem
gurkmajjas avatar
Ja du. Fr o m nu på lördag är jag med och delar ut flygblad, sen kommer jag att stå i vår valstuga så mycket jag har möjlighet till. I övrigt brukar jag diskutera politik med vänner och bekanta.
Citera
2014-08-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StringHunter
Jag förespråkar SD:s politik och har lyckas omvända ett tiotal iaf. Respekterar alla som faktiskt vet vad dom röstar på men stör mig så mycket på såna som röstar med propagandan aftonbladet artiklar och grupptryck.

Bra jobbat. Själv är jag omringad av välbeställda miljöpartister, feminister och andra idioter som går på SR's propagande.

Jag funderar på vad man kan säga för att minska beröringsskräcken med SD. Eller i alla fall få folk att fundera på invandringens konsekvenser.

Säger man att invandringen kostar pengar eller att det är konstigt att flyktingar kan åka på semester till landet som de flytt ifrån blir man bespottad och kallad rasist.

Men en imam som säger att gifta kvinnor ska tåla lite stryk och inte får neka mannen sex får en multikulturell kram från sjuklövern.

Problemet är att kultureliten så framgångsrikt har lyckats stigmatisera SD att många vänster/MP-intellektuella hellre slickar en ebolasmittad man i armhålan än erkänner att SD har något bra i sin politik.

Om det skulle framkomma att de tycker likadant som SD i någon skulle de hellre ändra ställning än erkänna att SD har något positivt i sitt program.

Så frågan (som antagligen SD:s partistrateger tänker på dagligen just nu) är:

Hur avstigmatiserar vi SD i det dagliga samtalet?
Citera
2014-08-08, 00:56
Medlem
Inte ett skit!
Alla får bestämma sig på egen hand och kolla upp politiska saker när dom själva vill. Jag tänker inte lägga mig i deras beslut om dom inte drar in mig i politiska diskussioner. Förutom här på flashback då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in