Nu när alla banker i Norge verkar gå ner i sparränta mm så tänkte jag byta bank, någon av er som har bra erfarenhet/rekommenderar någon, i norge?
Kikade lite på Santander Bank som ger 3,15-3,25% sparränta om man har över 100.000 på kontot men många verkar tveka eftersom det är en Spanska bank, dom ligger under statens insättningsgaranti så själv nojjar jag inte så mycket.
Nu när alla banker i Norge verkar gå ner i sparränta mm så tänkte jag byta bank, någon av er som har bra erfarenhet/rekommenderar någon, i norge?
Kikade lite på Santander Bank som ger 3,15-3,25% sparränta om man har över 100.000 på kontot men många verkar tveka eftersom det är en Spanska bank, dom ligger under statens insättningsgaranti så själv nojjar jag inte så mycket.
Vad tycker ni?
Santander är väl Europas största bank tror jag, och omfattas av norsk insättningsgaranti. Jag har själv Santander i Sverige och jag är mycket nöjd.
Vad tycker ni?
Vart har du fått ifrån att sparräntan är 3,15-3,25% om man har över 100.000 på kontot??
Jag har ett sparkonto på deras svenska sida. Gäller samma sak där?
Tjena!
Ja i Sverige så hade dom lägre ränta, den ligger på 1,90% oavsett belopp, på svenska akelius kan du få runt 3% sparränta utan bindningstid, men jag tvivlar på att det någon insättningsgaranti så det är väl inget att satsa på om du är rädd om pengarna!
Flyttade själv över mina pengar från Norwegian till santander förra månaden efter att ha loggat in på norwegian banken och upptäckt att dom hade sänkt sparräntan med 0,5%
Tycker det är en hyffad sida, och skoj att dom helatiden visar upptjäna ränta.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!