2014-08-08, 15:59
Medlem
Tjena!

Nu när alla banker i Norge verkar gå ner i sparränta mm så tänkte jag byta bank, någon av er som har bra erfarenhet/rekommenderar någon, i norge?

Kikade lite på Santander Bank som ger 3,15-3,25% sparränta om man har över 100.000 på kontot men många verkar tveka eftersom det är en Spanska bank, dom ligger under statens insättningsgaranti så själv nojjar jag inte så mycket.

Vad tycker ni?
Citera
2014-08-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Tjena!

Nu när alla banker i Norge verkar gå ner i sparränta mm så tänkte jag byta bank, någon av er som har bra erfarenhet/rekommenderar någon, i norge?

Kikade lite på Santander Bank som ger 3,15-3,25% sparränta om man har över 100.000 på kontot men många verkar tveka eftersom det är en Spanska bank, dom ligger under statens insättningsgaranti så själv nojjar jag inte så mycket.

Vad tycker ni?

Santander är väl Europas största bank tror jag, och omfattas av norsk insättningsgaranti. Jag har själv Santander i Sverige och jag är mycket nöjd.
Citera
2014-09-24, 03:18
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Tjena!

Vad tycker ni?

Vart har du fått ifrån att sparräntan är 3,15-3,25% om man har över 100.000 på kontot??

På deras hemsida står det 1,90% och inget mer.
Citera
2014-09-24, 06:37
Medlem
Jinxedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Vart har du fått ifrån att sparräntan är 3,15-3,25% om man har över 100.000 på kontot??

På deras hemsida står det 1,90% och inget mer.

Du får ta och kolla på den norska hemsidan och inte den svenska.
Citera
2014-09-24, 10:43
Medlem
Mr.Majestics avatar
DNB Superspar har 2,60% i sparrænta.

DNB erbjuder æven BSU till 4,65% (om du æmnar att stanna i Norge, och køpa lægenhet).

Fick æven 95% belåningsgrad till min lægenhet (1,57m.) genom DNB
Senast redigerad av Mr.Majestic 2014-09-24 kl. 10:46.
Citera
2014-09-24, 15:54
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxedd
Du får ta och kolla på den norska hemsidan och inte den svenska.

Jag har ett sparkonto på deras svenska sida. Gäller samma sak där?
Citera
2014-09-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Jag har ett sparkonto på deras svenska sida. Gäller samma sak där?

Tjena!

Ja i Sverige så hade dom lägre ränta, den ligger på 1,90% oavsett belopp, på svenska akelius kan du få runt 3% sparränta utan bindningstid, men jag tvivlar på att det någon insättningsgaranti så det är väl inget att satsa på om du är rädd om pengarna!
Citera
2014-09-25, 18:06
Medlem
RagGAnoFs avatar
Flyttade själv över mina pengar från Norwegian till santander förra månaden efter att ha loggat in på norwegian banken och upptäckt att dom hade sänkt sparräntan med 0,5%

Tycker det är en hyffad sida, och skoj att dom helatiden visar upptjäna ränta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in