Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-13, 02:49
  #1
Bannlyst
Nya Silent Hill!

Ska tydligen finnas en demo på PSN just nu som man kan testa, kollat live stream på gameplayet och det ser sannerligen läskigt ut.

http://www.gamespot.com/articles/p-t.../1100-6421683/

Någon som testat det och vad tyckte ni?


Text från sidan:

Among the games announced during Sony's Gamescom press conference today was P.T., a new horror game for PlayStation 4 from 7780s Studio. Alongside the reveal of the game, Sony announced a demo of sorts would be released today. It's out now on the PSN store, and it comes with a curious warning: "Avoid playing if you have a heart condition."

But the real hook, as discovered by Twitch streamer SoapyWarPig (via NeoGAF), is that it's actually a trailer for the next Silent Hill game. And while it doesn't list specific roles, it has some real surprises in its credits: Hideo Kojima, who trolled everyone right before the presentation with gameplay of Metal Gear Solid V's Big Boss in a box, and Guillermo del Toro are both involved with development.

After the two names are shown, a character played by Walking Dead actor Norman Reedus walks on-screen before the Silent Hill name appears. That, in turn, becomes the apparent name of the project: Silent Hills.
__________________
Senast redigerad av Mekarn92 2014-08-13 kl. 03:06.
Citera
2014-08-13, 02:58
  #2
Medlem
euns avatar
heter det verkligen "playable teaser"? när ska det komma ut isåfall?

har kollat på videos men inte lirat själv.

edit såg att du editat dit inlägg nu.
__________________
Senast redigerad av eun 2014-08-13 kl. 03:00.
Citera
2014-08-13, 03:00
  #3
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eun
heter det verkligen "playable teaser"? när ska det komma ut isåfall?

har kollat på videos men inte lirat själv.

Nej, det ska tydligen vara det nya Silent Hill om läser artikeln.

"But the real hook, as discovered by Twitch streamer SoapyWarPig (via NeoGAF), is that it's actually a trailer for the next Silent Hill game."
Citera
2014-08-13, 03:03
  #4
Medlem
euns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92
Nej, det ska tydligen vara det nya Silent Hill om läser artikeln.

"But the real hook, as discovered by Twitch streamer SoapyWarPig (via NeoGAF), is that it's actually a trailer for the next Silent Hill game."
va så man släpper ett demospel för att visa en trailer till ett helt annat spel? nu hänger jag inte med..
Citera
2014-08-13, 14:57
  #5
Medlem
scarlots avatar
Jag fattar inte heller. Är det ett s pel som heter Playable teaser? Eller är det ett nytt silent hill?
Citera
2014-08-13, 15:01
  #6
Medlem
Den kallas väl bara för Playable Teaser.

"After the two names are shown, a character played by Walking Dead actor Norman Reedus walks on-screen before the Silent Hill name appears. That, in turn, becomes the apparent name of the project: Silent Hills.

P.T. stands for "playable teaser." Kojima did say he wanted to work on a Silent Hill game earlier this year. You can watch the full game playthrough and ending (which starts at 1:16:49) below."



Får ta och prova när tillfälle ges!
Citera
2014-08-13, 16:50
  #7
Medlem
Fjantors avatar
Silent Hill 9 - Silent Hills

Så nu har det utannonserats att Silent Hill 9 kommer att komma.
Kommer gå under namnet Silent Hills..
Hoppas verkligen på en förbättring då Downpour va klart sämst i serien..

Guillermo del Toro kommer vara en av skaparna bakom spelet och det kan inte annat än bli bra..
"Huvudrollen" kommer att gestaltas av Norman Reedus även känd som Dylan i The Walking Dead.

Länk från Gamereactor.

http://www.gamereactor.se/nyheter/18...+och+Del+Toro/

Trailer.

https://www.youtube.com/watch?v=IMukBhe-0j4

Så nu jäklar hoppas vi på ett lyft för Silent Hill..
Citera
2014-08-13, 16:55
  #8
Medlem
soulreapers avatar
Rubrik korrigerad
//MOD
Citera
2014-08-13, 17:38
  #9
Medlem
Fjantors avatar
Hoppas vi får ett datum snart så man har nått att räkna ner till..
Citera
2014-08-13, 20:09
  #10
Medlem
majxstros avatar
Lirar just nu demot och det är nog bland det mest galna och skräckinjagande spelet jag spelat. Och då har jag spelat mycket.
Jag är inte den som blir rädd när jag ser skräckfilmer eller spelar skräckspel. Men detta, detta var något utöver det vanliga. Jisses...
Satt och skrek som ett barn. På en viss sekvens, ni kommer säkerligen känna det samma just i den situationen, hela kroppen blev varm och svetten började rinna.
Nu vågar jag inte spela vidare på ett tag så jag satte på paus. Helvete!
__________________
Senast redigerad av majxstro 2014-08-13 kl. 20:13.
Citera
2014-08-13, 22:47
  #11
Medlem
Ri-Fas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Lirar just nu demot och det är nog bland det mest galna och skräckinjagande spelet jag spelat. Och då har jag spelat mycket.
Jag är inte den som blir rädd när jag ser skräckfilmer eller spelar skräckspel. Men detta, detta var något utöver det vanliga. Jisses...
Satt och skrek som ett barn. På en viss sekvens, ni kommer säkerligen känna det samma just i den situationen, hela kroppen blev varm och svetten började rinna.
Nu vågar jag inte spela vidare på ett tag så jag satte på paus. Helvete!

Kan inte annat än att hålla med!

Har du gått igenom det nu? Jag förstår inte riktigt om spelet är slut...

Citera
2014-08-13, 23:03
  #12
Bannlyst
Skrämmande men lite väl enformigt..

Är i LSD-rummet....Vet i fan vad man ska göra..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in