2014-08-25, 12:47
Medlem
inofficiells avatar
Har lite visual snow frn vldigt frekvent trippande. Har drfr inte rrt ngonting, varken grs eller hallisar, de senaste 3 mnaderna tills jag inte kunde motst att testa det CB jag sjlv odlat. Rkte en jvligt frsiktig joint p kanske 0.2 gram.

Redan innan hade min VS minskat en hel del men nog fan frsvann den nnu mer efter att jag rkt min CBD rika strain. Eller r det bara inbillning? Vet att CBD fungerar antipsykotiskt. Kan det ha ngot samband? HPPD r ju ingen psykos men kanske beslktat?
Citera
2014-08-25, 13:00
Medlem
ReVarres avatar
Upplevde ocks att mina symptom minskade, men att de kommer tillbaka nr man nyktrat till och blir oftast vrre med tiden.
Citera
2014-08-25, 13:52
Medlem
inofficiells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Upplevde ocks att mina symptom minskade, men att de kommer tillbaka nr man nyktrat till och blir oftast vrre med tiden.

Kanske THCet som vervgde d? Om man kpte CBD p flaska (finns i diverse smartshops) kanske det skulle fungera bttre?

Fr mig r det bttre ven nu flera dygn senare.
Senast redigerad av inofficiell 2014-08-25 kl. 13:56.
Citera
2014-08-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inofficiell
Har lite visual snow frn vldigt frekvent trippande. Har drfr inte rrt ngonting, varken grs eller hallisar, de senaste 3 mnaderna tills jag inte kunde motst att testa det CB jag sjlv odlat. Rkte en jvligt frsiktig joint p kanske 0.2 gram.

Redan innan hade min VS minskat en hel del men nog fan frsvann den nnu mer efter att jag rkt min CBD rika strain. Eller r det bara inbillning? Vet att CBD fungerar antipsykotiskt. Kan det ha ngot samband? HPPD r ju ingen psykos men kanske beslktat?
Generellt ska antipsykotika mediciner undvikas nr man har hppd dock s r ju cbd annourlunda frn dom preparaten som sljs p apoteken. Mnga fr dock mycket vrre symtom av antipsykotisk medicin.
Citera
2014-08-27, 22:15
Medlem
Vad jag hrt s r det total nykterhet som gller om man vill bli kvitt sin HPPD. Jag har ocks hrt att benso tillflligt minskar symptom, skert kan det vara samma med grs d det r lite samma drog. Men det r nog bara en tillfllig lsning som sagt.
Citera
2024-07-23, 09:54
Medlem
TrippyMommos avatar
Jag har visual snow, men hur vet man att det r Visual snow syndrome och inte HPPD? Spelar det ngon roll?

Har lst att CBD ska fungera och lindra symtomen fr vissa, r det ngon som provat???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in