2014-08-29, 13:02
Medlem
Hej hallå,
Jag ska vara tjänstledig en liten tid och ska således lägga in ett autosvar på min jobb-email. Men jag har tänkt att istället för att ha det sedvanliga; "Hej, jag är tjänstledig tillochmed den 29:e Oktober...osv" så tänkte jag ta något sjukt/stört/roligt/konstigt. Jag får mest email från folk inom företaget ändå, så det spelar inte jättestor roll. Bara gött att kunna ge någon medarbetare ett garv och/eller en rejäl pannrynkning. Ibland får jag externa email också, då kan det ju vara roligt att ge folk ett riktigt WTF-moment.

Känner mig dock lite fantasilös så posta gärna era idéer här!

Just nu har jag; "Ska ut på intergalaktiskt uppdrag för att stoppa en invasion från andromeda-galaxen och är tillbaka på kontoret den 29:e Oktober".

Känns dock som att det vore roligare att ha något som (även om det är sjukt) eventuellt skulle kunna vara sant.

Kram, puss osv
Citera
2014-08-29, 13:16
Medlem
ThingThings avatar
Du kanske är bortrest till något östasiatiskt land för att genomföra ditt sedan länge planerade och efterlängtade könsbyte? Det skulle kunna vara sant och även skoj om man nu tycker det.
Citera
2014-08-29, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThingThing
Du kanske är bortrest till något östasiatiskt land för att genomföra ditt sedan länge planerade och efterlängtade könsbyte? Det skulle kunna vara sant och även skoj om man nu tycker det.

Haha, roligt. Känns dock som att man kan flippa ut mer än så?
Citera
2014-08-29, 15:08
Medlem
Hej IS är i behov av förstärkning så jag kommer därför vara tjänstledig en tid framöver. Räknar med att vara tillbaka den 29 oktober eller när vi uppnått världsherravälde.
Mvh..
Citera
2014-08-29, 15:20
Medlem
DeadLikeMes avatar
"Med tanke på att Miljöpartiet ser ut att ta plats i regeringen efter valet har jag begärt tjänstledigt och inväntar Sveriges undergång utomlands. Är tillbaks den 29 oktober om så inte skulle vara fallet."
Citera
2014-08-29, 15:35
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ybrong4
Haha, roligt. Känns dock som att man kan flippa ut mer än så?

Givetvis, de två förslagen under mitt inlägg var betydligt bättre, jag är inte särskilt urflippad av mig - tog det första som jag kom att tänka på! :P
Citera
2014-08-29, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThingThing
Givetvis, de två förslagen under mitt inlägg var betydligt bättre, jag är inte särskilt urflippad av mig - tog det första som jag kom att tänka på! :P

Tyckte din var sjukt mycket bättre än de andra två hobbynassarnas!
Citera
2014-08-29, 16:00
Medlem
ThingThings avatar
Citat:

Se på fan. Så eventuellt så blir det alltså ett könsbyte för dig då?
Citera
2014-08-29, 16:16
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:

Kanske mer passande för dig:

"Jag har tvingats ta tjänstledigt på grund av de nazistiska åsikter som framförts på företaget den senaste tiden. Jag har bland annat fått höra saker som "det är hemskt att människor från Sverige åker på Jihad och halshugger kristna" och "miljöpartiet har en väldigt naiv energipolitik". Droppen kom dock när någon (hen vet vem hen är) ansåg att Fridolin gjorde en dålig insats i partiledarutfrågningen. Jag är tillbaks efter den 29 oktober och hoppas att chefen rett ut detta till dess. MVH"
Citera
2014-08-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
"Med tanke på att Miljöpartiet ser ut att ta plats i regeringen efter valet har jag begärt tjänstledigt och inväntar Sveriges undergång utomlands. Är tillbaks den 29 oktober om så inte skulle vara fallet."

Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Kanske mer passande för dig:

"Jag har tvingats ta tjänstledigt på grund av de nazistiska åsikter som framförts på företaget den senaste tiden. Jag har bland annat fått höra saker som "det är hemskt att människor från Sverige åker på Jihad och halshugger kristna" och "miljöpartiet har en väldigt naiv energipolitik". Droppen kom dock när någon (hen vet vem hen är) ansåg att Fridolin gjorde en dålig insats i partiledarutfrågningen. Jag är tillbaks efter den 29 oktober och hoppas att chefen rett ut detta till dess. MVH"

Hahaha. De två var roliga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in