2014-09-01, 01:59
Medlem
Eftersom att ingen verkar dra igng en trd om den hr substansen tnkte jag att jag gr det nr jag nd har det i huvudet.

https://www.drugs-forum.com/forum/sh...d.php?t=243299

http://hyperreal.info/talk/cmc-metak...on-t42044.html (oknt sprk)

http://hjwww.guidechem.com/trade/pdetail2999354.html

Fullstndigt namn: 1-(3-klorofenyl)-2(metylamino)propan-1-on

Kemisk formel: C10H12C1NO

Synonymer: 3-klormetylkatinon, 3-klormetkatinon, metaklefedron och sedan dessa tv: kloredron och klopedron - frn sista lnken ovan.

Bild: http://oi59.tinypic.com/24q1sf7.jpg

Vad som gr att sga om substansen utan vidare r att den r en nra slkting till 4-CMC med skillnaden att kloret r placerat p tredje positionen istllet fr fjrde. Skillnaden mellan 4-CMC och 3-CMC r det samma som mellan 4-MMC (mefedron) och 3-MMC fast i klorvarianten.

Rimligtvis r den hr ett vrdigt substitut till bde mefedron, 3-MMC och 4-CMC som alla har varit omtyckta.

Vad vet vi?
Citera
2014-09-01, 10:11
Medlem
JohnOldmans avatar
Sprid inte ut den redan nu blir bara snabbare klassad.

Lt 4orna gra sitt frst
Citera
2014-09-01, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnOldman

Lt 4orna gra sitt frst

vad sprid inte ut den LOL tror du dom har Flashback som sk grejj nr dom letar efter substanser att klassa?

han vill ju ha mer info om den

onT s vet jag inget om denna substans men den verkar vldigt lovande
Citera
2014-09-01, 16:41
Medlem
Strixezs avatar
Nej men varfr slja tv likartade substanser samtidigt och f bda klassade samtidigt istllet fr att anvnda en i taget, och drmed ha roliga RC's ute p marknaden, lngre?

Nu vet jag inte hur mycket effekt denna trd lr ha, men det tnket br man ha iaf.
Citera
2014-09-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnOldman

Lt 4orna gra sitt frst

S med den logiken var det dumt av dig att diskutera 3-CMC verhuvudtaget i trden om 4-CMC?

Jag menar; det r dumt att sprida information om att substansen existerar?

Folkhlsomyndigheten visste redan om att den hr skulle dyka upp s fort som de fick reda p att 4-CMC fanns p marknaden. De r mer smarta n vad vi tror och kan mer om kemi n vad ngon av oss kan skulle jag gissa p.

En sdan hr trd r knappast ngot problem och vad r ett diskussionsforum till fr om inte fr att diskutera saker och ting i de givna underkategorierna?

Problemet ligger inte i att en sdan hr trd dyker upp utan det stora problemet kommer nr ngon frsker att ta in drogerna via utlandet och det fastnar i tullen. Frst d kommer myndigheterna att reagera och brja utreda drogerna.

Lugna dig fr fan.

Citera
2014-09-01, 22:02
Medlem
JohnOldmans avatar
sger ni de s. Tycker fortfarande det r ondigt, diskutera ist det som redan finns i shoppar eller e pvg in.
Citera
2014-10-28, 18:30
Bannlyst
Den blev just under utredning av FHM. Nu fr ni ta och plocka in Klofedron s folk hinner prova och se om den har nt att erbjuda Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av spokenz
vad sprid inte ut den LOL tror du dom har Flashback som sk grejj nr dom letar efter substanser att klassa?

Bland annat, p Drogfokus 2012 sa Anders Persson frn FHM att de sitter och lser p flashback bl.a fr att f info. De fr annars information frn ett ntverk av olika skandinaviska myndigheter och andra verksamheter (frutom FHM, giftinformationscentralen, Statens kriminaltekniska laboratorium, Rttsmedicinalverket, Centralfrbundet fr alkohol- och narkotikafrgor, Lkemedelsverket, Tullen, Snuten, klagarmyndigheten och vrden) och EU:s narkotikacenter som de ven rapporterar in till frn andra hllet om vad som hnder hr.
Senast redigerad av KvasiOrko 2014-10-28 kl. 18:46.
Citera
2014-10-28, 19:43
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Den blev just under utredning av FHM. Nu fr ni ta och plocka in Klofedron s folk hinner prova och se om den har nt att erbjuda Sverige.

Bland annat, p Drogfokus 2012 sa Anders Persson frn FHM att de sitter och lser p flashback bl.a fr att f info. De fr annars information frn ett ntverk av olika skandinaviska myndigheter och andra verksamheter (frutom FHM, giftinformationscentralen, Statens kriminaltekniska laboratorium, Rttsmedicinalverket, Centralfrbundet fr alkohol- och narkotikafrgor, Lkemedelsverket, Tullen, Snuten, klagarmyndigheten och vrden) och EU:s narkotikacenter som de ven rapporterar in till frn andra hllet om vad som hnder hr.

Men det r ju likfrbannat bttre att sprida den info och de varningar man kan ha s att man kan knarka skert. Det spelar liksom ingen roll om 3,4-fagodron inte r nmnt hr om folk brjar d.
Citera
2014-10-28, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Men det r ju likfrbannat bttre att sprida den info och de varningar man kan ha s att man kan knarka skert. Det spelar liksom ingen roll om 3,4-fagodron inte r nmnt hr om folk brjar d.

Vem pratar du med hr? Jag tycker bara att det r bra att skitsubstanserna som drnerar en p serotonin ett halvr efter en kvll frsvinner. Ju frr Maras skapelser frsvinner, desto bttre. Ju snabbare det gr desto strre blir trycket att ta fram bra och hlsosamt knark som det inte finns nn anledning till att klassa.
Citera
2014-10-28, 21:10
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Vem pratar du med hr? Jag tycker bara att det r bra att skitsubstanserna som drnerar en p serotonin ett halvr efter en kvll frsvinner. Ju frr Maras skapelser frsvinner, desto bttre. Ju snabbare det gr desto strre blir trycket att ta fram bra och hlsosamt knark som det inte finns nn anledning till att klassa.

D r vi p samma sida. Syftade faktiskt inte specifikt p ditt inlgg, utan mer allmnt i trden.
Ber om urskt om det tolkades s.
Citera
2014-10-28, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
D r vi p samma sida. Syftade faktiskt inte specifikt p ditt inlgg, utan mer allmnt i trden.
Ber om urskt om det tolkades s.

Okej d hajar jag, jag ber om urskt fr att jag r en nrd med fr stort ego som tar allt som personliga phopp :-)
Citera
2014-11-01, 00:18
Medlem
Oj oj oj, en till jvla katinon-analog, hur fan orkar de....? Rena skiten r det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in