• 1
  • 2
2014-09-12, 12:34
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Börjar bli rätt trött på temporära konton som uppenbarligen inte har för avsikt att diskutera relationer och samlevnad i forumdelen utan som startar trolltråd efter trolltråd som enbart handlar om att i allmänhet uttrycka hat och förakt mot "den moderna svenska kvinnan" och hennes allmäna lösaktighet, svaga moraliska karaktär och ovilja att knulla med osäkra, kåta småpojkar.

Därför lägger jag fram följande förslag:

Lämplig moderator instiftar en "Den stora tråden där man uttrycker sitt förakt mot kvinnor och tycker synd om sig själv för att man inte får ligga" i forumdelen, och sätter sedan regeln att det blir förbjudet att starta fler trådar om ämnet, och de åker direkt i papperskorgen så fort de upptäcks och upphovsmännen till trådarna får omedelbara varningar.

På så sätt kan de oknullade töntarna sitta och spy galla över det täcka könet bäst fan de vill i deras egna lilla hat-tråd och vi som fortfarande är intresserade av relationer och samlevnad vet vilken tråd vi helt enkelt ska undvika och kan få forumdelen på rätt spår igen.

Det börjar bli tröttsamt att man ska behöva rapportera femtioelva nya trådar varje jävla vecka som handlar om just det här, så därför presenterar jag nu denna lösning som kan skapa förändring i önskad rikting utan att de små bitterkukarna i forumdelen behöver känna sig orättvist "censurerade".

Ska jag starta tråd för ändamålet själv eller är det bättre om mod gör det?
Citera
2014-09-12, 14:28
Medlem
C-3POs avatar
Tyvärr tror jag inte att det kommer att få bort de trådar du syftar på.
Citera
2014-09-12, 15:44
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Tyvärr tror jag inte att det kommer att få bort de trådar du syftar på.

Nej inte med lata moderatorer som inte aktivt söker upp dylika trådar och tar bort dem, utan lutar sig tillbaka och väntar på RP som aldrig kommer in...
Citera
2014-09-12, 16:00
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Nej inte med lata moderatorer som inte aktivt söker upp dylika trådar och tar bort dem, utan lutar sig tillbaka och väntar på RP som aldrig kommer in...
Är det egentligen brist på moderering du är irriterad på?
Citera
2014-09-12, 19:57
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Är det egentligen brist på moderering du är irriterad på?

Ja i relation till trådarna som åsyftas så är jag det. För de proppar igen R&S, och jagar bort kvinnliga skribenter nästan helt och hållet.

Lite som den lustiga forumdelen "Feminism och Jämställdhet", som enbart består av misogyna kvinnohatare som skriver.

Hur främjas debatten när så många skräms bort?
Citera
2014-09-12, 19:58
Medlem
Katzyns avatar
Finns ju redan en stora tråden för snälla killar som antagligen är avsedd för just det.

Men "användarna" ifråga har ju bytt retorik och nu kan de vara både vanliga, bra eller ensamma killar.
Citera
2014-09-12, 23:33
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Ja i relation till trådarna som åsyftas så är jag det. För de proppar igen R&S, och jagar bort kvinnliga skribenter nästan helt och hållet.

Lite som den lustiga forumdelen "Feminism och Jämställdhet", som enbart består av misogyna kvinnohatare som skriver.

Hur främjas debatten när så många skräms bort?
Vilka som skriver på forumet är ju omöjligt att påverka men de trolltrådar du syftar på retar nog de flesta användare och moderatorer inklusive mig själv och dessa försvinner tyvärr inte oavsett om det skapas samlingstrådar för de "frågor" som de behandlar. Jag vet att moderatorerna i berörda delforum gör sitt allra bästa för att rensa bort skiten så fort det bara går.
Citera
2014-09-13, 18:47
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Finns ju redan en stora tråden för snälla killar som antagligen är avsedd för just det.

Men "användarna" ifråga har ju bytt retorik och nu kan de vara både vanliga, bra eller ensamma killar.
Ja "snällakillar"-tråden är ett led i att minska problemet med dessa trådar, och du har rätt i att dessa "användare" byter retorik, vilket betyder att inte alla passar i "snällakillar"-tråden.

RP's är egentligen enklaste sättet att uppmärksamma oss. En hint i rapporteringen om att användaren har flera trådar om ämnet hjälper också.

Personligen tror jag att 1-2 moderatorer till skulle hjälpa något oerhört då R&S är en av de mer aktiva delforumen.
Citera
2014-09-14, 16:21
Medlem
insectqueens avatar
Skitbra!! Det borde även finnas en "Tolkning av sms" tråd det dyker upp massa sådana dagligen dom skulle gott kunna hålla sig till en tråd....
Citera
2014-09-16, 19:45
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Exakt, och varför har de gjort det?

Jo just för att få fortsätta spy galla över kvinnor överlag.

Därav behovet av en enda stor tråd för ändamålet.

Jag startar en tråd nu. Sen om moderatorer hakar på initiativet eller ej beror väl på hur många som rapporterar och föreslår att nyare trådar klistras in i min tråd.
Citera
2014-09-16, 20:22
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Tråd uppe: (FB) Den enda stora tråden där vi uttrycker hat/missnöje/förakt mot kvinnor

Ser jag trådar som behandlar ämnet och som publiceras någon tidpunkt efter denna så kommer jag att rapportera dem och hänvisa till den tråden.

Ni andra som är trötta på de återkommande "kvinnor är xxxxxx" eller "svenska kvinnor är xxxxxx" i R&S kan ju göra detsamma.

Moderatorer som känner sig nödgade kan ju även sammanfoga andra trådar till denna redan nu.
Citera
2014-09-16, 20:36
Medlem
serotonins avatar
Tycker du seriöst att det där var en bra trådstart för en samlingstråd? Ok att det är tröttsamt med alla kvinnohatartrådar men du pissar ju lika mycket på dom som är tänkta att skriva i tråden som de gör på tjejerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in