Ullenhag drog till med något nytt när han tog upp att SD under 90-talet inte hade tagit emot alla de flyktingar från Balkan som idag är väldigt lönsamma för Sverige.
Varför förnekar Söder att SD har varit ett rasistiskt parti? Idag gör man ju allt för att rensa partiet på rasister, men man kan ju inte skriva om historia. Bara för att det idag inte är ett rasistiskt parti så innebär det inte att det aldrig har varit det.
Ullenhag är f-ö den mest misslyckade ministern under Alliansens 8 år. Det finns så mycket som hade kunnat göras åt integrationen men som lämnades ogjort. Jag har träffat Ullenhag, när han var på underklassafari i Rosengård, och jag tyckte ärligt talat att han var en mycket trevlig person som jag fattade tycke för men som politiker är han helt inkompetent.
Sverige borde ha infört språkkrav för medborgarskap för 20 år sedan, Sverige borde ha löst en del av skolproblemet genom att se till så att arbetslösa föräldrar till problembarn följer med barnen till skolan och håller ordning på dem. Det finns massa sådant som man hade kunnat göra, men oavsett vilket block som styrt Sverige så hade integrationen misslyckats.
Det syns f-ö tydligt att Söder är trött på Ullenhag