• 1
  • 2
2014-09-12, 15:52
Medlem
Länk:

http://www.dn.se/webb-tv/klipp/val-2...k-ullenhag-fp/
2014-09-12, 15:53
Bannlyst
Behöver man ens titta för att veta vad som kommer att sägas?
2014-09-12, 15:56
Bannlyst
ska ta och kolla igenom hela. är inte alls så insatt i politik men efter gårdagens debatt så lär det väl bli ungefär samma dagisnivå antar jag!
2014-09-12, 15:57
Bannlyst
ah, det är en sånt där komiskt "duell" koncept som dom körde med igår!
2014-09-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Behöver man ens titta för att veta vad som kommer att sägas?

Haha, näe, men rätt underhållande käbbel och Björn Söder som lackat på Ullenhags floskler och säger det.
2014-09-12, 16:02
Medlem
Måste uppgradera "rätt underhållande". Jag har inte skrattat så mycket under hela valet:

Ullenhag: tar till sin mjuka berättarstämma och börjar prata nåt
Söder: "Men sluta med dina floskler!"
Ullenhag (upprörd): "Nej! Det DÄR är ingen floskel!"
2014-09-12, 16:10
Bannlyst
Ullenhag drog till med något nytt när han tog upp att SD under 90-talet inte hade tagit emot alla de flyktingar från Balkan som idag är väldigt lönsamma för Sverige.

Varför förnekar Söder att SD har varit ett rasistiskt parti? Idag gör man ju allt för att rensa partiet på rasister, men man kan ju inte skriva om historia. Bara för att det idag inte är ett rasistiskt parti så innebär det inte att det aldrig har varit det.

Ullenhag är f-ö den mest misslyckade ministern under Alliansens 8 år. Det finns så mycket som hade kunnat göras åt integrationen men som lämnades ogjort. Jag har träffat Ullenhag, när han var på underklassafari i Rosengård, och jag tyckte ärligt talat att han var en mycket trevlig person som jag fattade tycke för men som politiker är han helt inkompetent.

Sverige borde ha infört språkkrav för medborgarskap för 20 år sedan, Sverige borde ha löst en del av skolproblemet genom att se till så att arbetslösa föräldrar till problembarn följer med barnen till skolan och håller ordning på dem. Det finns massa sådant som man hade kunnat göra, men oavsett vilket block som styrt Sverige så hade integrationen misslyckats.

Det syns f-ö tydligt att Söder är trött på Ullenhag
2014-09-12, 16:14
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Måste uppgradera "rätt underhållande". Jag har inte skrattat så mycket under hela valet:

Ullenhag: tar till sin mjuka berättarstämma och börjar prata nåt
Söder: "Men sluta med dina floskler!"
Ullenhag (upprörd): "Nej! Det DÄR är ingen floskel!"

Skulle kunnat betala för att få vara där och se/höra detta. Björn är fan bland de bästa SD har.
2014-09-12, 16:20
Medlem
Fy satan vad puckad Erik Ullenhag är. Inte heller blir det bättre av att höra hans gälla falsetto när han ljuger som en häst travar inför tittarna.
2014-09-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Ullenhag drog till med något nytt när han tog upp att SD under 90-talet inte hade tagit emot alla de flyktingar från Balkan som idag är väldigt lönsamma för Sverige.

Varför förnekar Söder att SD har varit ett rasistiskt parti? Idag gör man ju allt för att rensa partiet på rasister, men man kan ju inte skriva om historia. Bara för att det idag inte är ett rasistiskt parti så innebär det inte att det aldrig har varit det.

Ullenhag är f-ö den mest misslyckade ministern under Alliansens 8 år. Det finns så mycket som hade kunnat göras åt integrationen men som lämnades ogjort. Jag har träffat Ullenhag, när han var på underklassafari i Rosengård, och jag tyckte ärligt talat att han var en mycket trevlig person som jag fattade tycke för men som politiker är han helt inkompetent.

Sverige borde ha infört språkkrav för medborgarskap för 20 år sedan, Sverige borde ha löst en del av skolproblemet genom att se till så att arbetslösa föräldrar till problembarn följer med barnen till skolan och håller ordning på dem. Det finns massa sådant som man hade kunnat göra, men oavsett vilket block som styrt Sverige så hade integrationen misslyckats.

Det syns f-ö tydligt att Söder är trött på Ullenhag

Inom landet är det är just slapphäntheten kring medborgarskap jag inte kan acceptera. Ansöker jag om att få bli medborgare i ett annat land så förväntar jag mig vissa motkrav, som att lära mig språket, kunna namnge 3 inhemska ölsorter eller högtider samt recitera nationalsången eller whatever. Jag får ju inte körkort bara för att jag vill köra bil, utan det krävs motprestationer. På det sättet kan man få människor som verkligen vill bli medborgare i ett land de känner av någon anledning att de vill bli del av. Det här vansinnet med permanenta uppehållstillstånd är inte klokt när det finns temporära uppehållstillstånd. Som du säger, saker borde ha gjorts redan för 20 år sedan.
2014-09-12, 16:28
Medlem
"Expo är inte vänsterextrem"

Väldigt intressant uttalande ifrån Ullenhag nu när Granskning Sverige precis gjort en video där det framgår TYDLIGT att dom har starka band med AFA osv.
2014-09-12, 16:45
Medlem
Bronkmeisters avatar
Det här var fanimej det roligaste jag har sett på länge.

"Du är regeringens mest fullständigt misslyckade minister!"

Edit: Det blir ju bara bättre och bättre: "Vi ska göra dig arbetslös!"
Senast redigerad av Bronkmeister 2014-09-12 kl. 16:51.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in