2014-09-13, 14:25
Medlem
Oz_s avatar
Titeln kan verka konstig om man inte tolkar den bokstavligen.

Vi fick höra hur Björklund använde kyrkklockorna som inte längre ringer i Irak, hur Åkesson tillägnade majoriteten av sitt sommartal till stigmatiserade kristna i Mellanöstern, Annie Lööfs utbrott om nackskott, osv. Men tänker de verkligen på vilka deras argument handlar om?

Det är varken eller när det gäller invandringen. Antingen ingen eller alla. Varför är det så omöjligt att endast hjälpa Jezider och kristna som förföljs av muslimer, samtidigt som man avstår från att ta in just dessa muslimer? Varför är det acceptabelt att man utnyttjar folkmordet mot minoriteter, medan man inte klargör att det är endast dessa grupper som förtjänar hjälp?

Jag (som väldigt många andra i min krets) vill inte ha islamisering. Jag ryser mot tanken att minareter byggs i Sverige och vi får höra "Allahu akbar" varje fredagsmorgon. Men jag vill samtidigt inte stänga dörren för folk som hamnat i kläm, fastän dessa inte gjort anspråk på någonting annat än att leva ett hederligt och fredligt liv. Dessa är människor som inte vill påtvinga sin religion på andra.

Med ett binärt val kan jag helt enkelt inte rösta på SD. Om jag måste välja mellan ett islamiserat Sverige eller förverkliga ett folkmord är valet enkelt. Tyvärr.

Jag kallar det diskriminering, men det är inte Sverige som skulle bära på skulden ifall man aktivt gick denna linje. Muslimerna själva bär på skulden p.g.a. att man började slakta och våldta dessa minoriteter.

Är det så jävla långsökt?
Senast redigerad av Oz_ 2014-09-13 kl. 14:31.
Citera
2014-09-13, 16:02
Medlem
72mms avatar
Möjligt att jag har missuppfattat hela ditt inlägg, förordar du att man ska diskriminera asylsökande baserat på religion el. folkgrupp istället för, som idag, land?

Problemet med muslimer i Mellanöstern är ju inte att de slaktar andra grupper och minoriteter, de är ju väldigt duktiga på att hitta anledningar att slakta varandra också. Det finns ju anledningar till varför den absoluta majoriteten av asylsökande till Sverige är just muslimer.
Citera
2014-09-13, 16:35
Medlem
Oz_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Möjligt att jag har missuppfattat hela ditt inlägg, förordar du att man ska diskriminera asylsökande baserat på religion el. folkgrupp istället för, som idag, land?

Problemet med muslimer i Mellanöstern är ju inte att de slaktar andra grupper och minoriteter, de är ju väldigt duktiga på att hitta anledningar att slakta varandra också. Det finns ju anledningar till varför den absoluta majoriteten av asylsökande till Sverige är just muslimer.

Shia- och Sunnimuslimer dödar varandra, kristna, och Jezider. Medan minoriteterna inte gör det och dessutom inte gör anspråk på marken. Det är väldigt enkelt: låt mördarna vara kvar och ta hit offren.

Korrekt, diskriminera baserat på religion och folkgrupp, inte land. Och som politiker bör man inte utnyttja minoriteters lidande för politiska poäng.

Sett till integrationen är den överväldigande majoriteten av de som sköter sig just kristna. Till skillnad från somalier, nordafrikaner, pakistanier, etc.
Citera
2014-09-16, 11:00
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oz_
Shia- och Sunnimuslimer dödar varandra, kristna, och Jezider. Medan minoriteterna inte gör det och dessutom inte gör anspråk på marken. Det är väldigt enkelt: låt mördarna vara kvar och ta hit offren.

Korrekt, diskriminera baserat på religion och folkgrupp, inte land. Och som politiker bör man inte utnyttja minoriteters lidande för politiska poäng.

Sett till integrationen är den överväldigande majoriteten av de som sköter sig just kristna. Till skillnad från somalier, nordafrikaner, pakistanier, etc.
Det skulle fullständigt gå emot den rådande svenska doktrinen om "alla kulturers lika värde" samt "alla människors lika värde" och den naiva tolkning av religionsfrihet vi håller oss med.

Du skulle i princip vara tvungen att helt ändra synen på allt som har med kultur, svenskhet och tillhörighet att göra. Det är en syn vi odlat sedan 70-talet.

Dessutom tar vi ju inte emot invandrare för att göra Sverige bättre, invandringen består av asylsökande, dvs man ser det som en del i flyktinghjälpen. Då kan man inte diskriminera baserat på religionstillhörighet. En muslim har ju samma rättigheter och värde som en kristen.
Senast redigerad av 72mm 2014-09-16 kl. 11:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in