2014-09-14, 14:41
Bannlyst
Sitter och läser deras program och kan fan inte tro att detta parti är ett ganska stort riksdagsparti som dessutom kommer ha stort inflytande i nästa val.

För att sammanfatta texten neda så vill man ta bort Sverige och allt som är svenskt. Det är ju det som blir konsekvenserna av att man inte har några gränser. Vem vill bo i en bajshydda i Kongo eller i ett minfält i Syrien när man då kan komma hit och bo gratis på hotell och livnära sig på bidrag?

Is this real life?

Citera
2014-09-14, 14:46
Medlem
knasen79s avatar
När du växer upp kommer du förhoppningsvis att begripa.
Citera
2014-09-14, 14:48
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Sinnessjuk text, men det tycker jag av helt andra anledningar än TS.
Citera
2014-09-14, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
När du växer upp kommer du förhoppningsvis att begripa.

ehh det är det jag verkligen inte gillar hos er svenskar. Ingen värnar om sitt land längre. Hade dessa tomtar kommit på något sådant i mitt land hade de dinglat från närmsta träd.
Citera
2014-09-14, 14:57
Bannlyst
Vår skola hade skolval i fredags. Jag räknade rösterna och jag kan säga att i min skola så vann miljöpartiet rätt stort.
Citera
2014-09-14, 15:03
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
ehh det är det jag verkligen inte gillar hos er svenskar. Ingen värnar om sitt land längre. Hade dessa tomtar kommit på något sådant i mitt land hade de dinglat från närmsta träd.

"Hos er svenskar" säger du. Du skapar fiender i alla läger du ...
Citera
2014-09-14, 15:07
Medlem
lousys avatar
Jag hade nog i många fall kunnat tänka mig smörja in Fridolins lår med ekologisk gåslever och sedan pumpa hårt för ett grönare Sverige. Det handlar ju hela tiden om prioriteringar. Många röstar på MP för att de har "språkrör" istället för sädesledare.
Citera
2014-09-14, 18:57
Medlem
thejams avatar
Undrar också hur man kan rösta på dom, men inte pga TS anledningar. Visst tanken är fin och det låter ju hur bra som helst... men hur ska dom finansiera allting? När jag ser i stort sett alla deras förslag (pratar om allt från lokala satsningar till förslag på riksnivå) tar jag mig för pannan för att det låter så jävla dyrt. Känns som dom har svårt att fatta beslut utifrån verkligheten, utan går till val på en dröm om ett samhälle där allt är perfekt. Dom är knappast rationella enligt mig och ryser av tanken att, vad är det - 10-15%?, vill se tex den oerhört naiva Gustav Fridolin bli statsminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in