Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2002-05-29, 13:52
  #1
Medlem
jag har en mindre odling av afghani och skunk#1. nu e det så att väldigt många av plantorna inte har kommit upp, jag har testat fröerna i ett glas vatten så att alla ska gro. alla sk#1 utom en har grott och de är mycket större änn afg. vilket jag fattar att det beror på sorten.

en annan sak är att 3 av plantorna liksom låg på jorden med rötterna i vädret samtidigt som bladen försökte sökte efter ljuset vilket resulterade i att plantan såg ut som ett u. konstigt nog så hadde plantorna rötterna i jorden när de kom upp men la sig sedan på jorden.

vore tacksam om någon visste nåt om det här och kunde ge nåt tips på hur jag ska göra och vad jag kan gjort fel, jag har läst cannabisodlingsmanualen noga.

tack för den här gången
Citera
2002-05-29, 15:52
  #2
Medlem
Det där med att plantorna växer med rötterna upp och ser ut som ett U, har jag varit med om. Jag vete fan vad det beror på, men jag pillade försiktigt ner rötterna så ordnade det sig. Att du testat fröerna i vatten säger tyvärr inte så mycket. Jag har provat det flera gånger och upptäckt att det inte alls är en säker metod. Det bästa är att förgro fröna.
Jag kan berätta att jag just fått upp en planta från ett frö som planterades för många veckor sedan och stått i en sgs torr kruka. Så förtvivla icke, utan vänta bara. Håll jorden fuktig, inte blöt. Du har väl planteringsjord?
Citera
2002-05-30, 15:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkele
Det där med att plantorna växer med rötterna upp och ser ut som ett U, har jag varit med om. Jag vete fan vad det beror på, men jag pillade försiktigt ner rötterna så ordnade det sig. Att du testat fröerna i vatten säger tyvärr inte så mycket. Jag har provat det flera gånger och upptäckt att det inte alls är en säker metod. Det bästa är att förgro fröna.
Jag kan berätta att jag just fått upp en planta från ett frö som planterades för många veckor sedan och stått i en sgs torr kruka. Så förtvivla icke, utan vänta bara. Håll jorden fuktig, inte blöt. Du har väl planteringsjord?

ett jävligt tack ska du ha. jag har nog vattnat för mycket då som sagt tack ska du ha
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback