Valräkningen pågår för fullt och information om handskrivna röster flödar in, den ena roligare än den andra!
På den här länken kan man få rådatan om alla handskrivna alternativ: http://www.val.se/val/val2014/statis...ml#handskrivna
(tryck på "handskriva som ej beställt partiröster")
Jag tänkte att vi skulle nämna och diskutera några av de mer fyndiga och humoristiska i den här tråden.
Jag börjar med mina tidiga favoriter!
I visby var det en fyndig kille som inte kunde bestämma sig!
Rösten lyder: Diktaturdemokraterna (J10 osorterat)
I Sanda på gotland skräder man sig inte heller, där har vi en röstare som visste vad som gällde i dagens val!
Rösten lyder: Jämnlikhet (J33 osorterat)
Patrik Grimlund verkar ha deltagit i valet. Hans tappra försök att bilda regering räckte dock enbart till en röst.
Rösten lyder: Lyxfallan.se (J43 osorterat)
I Uppsala har inte studenterna briljerat i år. Därifrån finner vi en ärlig, men ganska hopplös röst i drömmen om maktskifte:
Rösten lyder: Jag är glad att leva i en demokrati men jag känner mig inte tillräckligt kunnig för att veta vilket (red anm: Misstänker att det finns en gräns för längden av ett partinamn så vi missade nog en del här)
I Östervåla i Uppsala var det obeslutsamhet eller tro på valnämnden som gällde.
Rösten lyder: Jag väljer att lägga min röst på det parti som vill gå ut ur EU
Ett val är inget utan den sedvanlige konspirationstrogne!
Rösten lyder: Glöm aldrig lavonaffären uss liberty och 9/11-partiet
Och det var en röst väl värd namnet, nu lyfts den här frågan upp på Flashback!
I Södermanland fanns det en röstare som jag tror att vi alla lider med. En som är utanför valsystemet.
Rösten lyder: Ingen tänker på den lilla människan. Det finns inget parti som passar mig
Vargfrågan har inte diskuterats mycket i nationella valkampanjen, men i Trosa misstänker jag att den var stor.
Rösten lyder: Anti-vargpartiet
Vi här på Flashback blev ärade en röst! Man tackar och bockar!
Rösten lyder: Flashback
En annan som hade svårt att bilda opinion i valrörelsen var denna röstare från Göteborg.
Rösten lyder: Schizofrena autistpartiet
Jag vill inte sitta här ensam och njuta av alla fyndiga och genialiska människor som begav sig till vallokalerna i söndags.
Vad är din analys av dessa partier som inte lyckades i valet?
På den här länken kan man få rådatan om alla handskrivna alternativ: http://www.val.se/val/val2014/statis...ml#handskrivna
(tryck på "handskriva som ej beställt partiröster")
Jag tänkte att vi skulle nämna och diskutera några av de mer fyndiga och humoristiska i den här tråden.
Jag börjar med mina tidiga favoriter!
I visby var det en fyndig kille som inte kunde bestämma sig!
Rösten lyder: Diktaturdemokraterna (J10 osorterat)
I Sanda på gotland skräder man sig inte heller, där har vi en röstare som visste vad som gällde i dagens val!
Rösten lyder: Jämnlikhet (J33 osorterat)
Patrik Grimlund verkar ha deltagit i valet. Hans tappra försök att bilda regering räckte dock enbart till en röst.
Rösten lyder: Lyxfallan.se (J43 osorterat)
I Uppsala har inte studenterna briljerat i år. Därifrån finner vi en ärlig, men ganska hopplös röst i drömmen om maktskifte:
Rösten lyder: Jag är glad att leva i en demokrati men jag känner mig inte tillräckligt kunnig för att veta vilket (red anm: Misstänker att det finns en gräns för längden av ett partinamn så vi missade nog en del här)
I Östervåla i Uppsala var det obeslutsamhet eller tro på valnämnden som gällde.
Rösten lyder: Jag väljer att lägga min röst på det parti som vill gå ut ur EU
Ett val är inget utan den sedvanlige konspirationstrogne!
Rösten lyder: Glöm aldrig lavonaffären uss liberty och 9/11-partiet
Och det var en röst väl värd namnet, nu lyfts den här frågan upp på Flashback!
I Södermanland fanns det en röstare som jag tror att vi alla lider med. En som är utanför valsystemet.
Rösten lyder: Ingen tänker på den lilla människan. Det finns inget parti som passar mig
Vargfrågan har inte diskuterats mycket i nationella valkampanjen, men i Trosa misstänker jag att den var stor.
Rösten lyder: Anti-vargpartiet
Vi här på Flashback blev ärade en röst! Man tackar och bockar!
Rösten lyder: Flashback
En annan som hade svårt att bilda opinion i valrörelsen var denna röstare från Göteborg.
Rösten lyder: Schizofrena autistpartiet
Jag vill inte sitta här ensam och njuta av alla fyndiga och genialiska människor som begav sig till vallokalerna i söndags.
Vad är din analys av dessa partier som inte lyckades i valet?
Senast redigerad av Lydan 2014-09-17 kl. 23:36.
Senast redigerad av Lydan 2014-09-17 kl. 23:36.