Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-23, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterknuda
Relevant motfråga!

Hur ska svts riggade debattprogram bemötas? De som går runt problemet ställande fel frågor låtsas som 2 miljoner svenskar inte finns?
Slänga tvn?
Gå in på alternativmedia?
Pippa kärringen?

Lösningen: Peka med fingret mot den du vill debattera mot och säg "VI måste prata".
Citera
2014-12-25, 09:27
Medlem
Gryshnozks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterknuda
Relevant motfråga!

Hur ska svts riggade debattprogram bemötas? De som går runt problemet ställande fel frågor låtsas som 2 miljoner svenskar inte finns?
Slänga tvn?
Gå in på alternativmedia?
Pippa kärringen?
Jag skulle vilja se alternativmedia ta tag i det, gärna med både live- och skrivna debatter. Jag har framför allt saknat vettiga skrivna debatter där de kan få presentera sina åsikter och vad de grundar sig på utan riskerna med tidspress, svammel, felciteringar, bluffar och annat skit som mest bara är i vägen.

Men det är väl för mycket att önska en vettig serie debattartiklar som inte bara spelar på känslor och tramsretorik, trots att jag har varit så snäll i år.
Citera
2014-12-25, 14:22
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Jo, men nu donerar Sjöstedt allt över 27 500 efter skatt till partikassan. Skulle gissa på att det inte blir så många sjurättersmiddagar med hajfenssoppa och havssköldpaddstunga efter att "hyran" och alla andra utgifter är betalda. Att han bor bra/fint är väl inget problem? Han vill att alla skall ha tillgång till ett bra boende. Eller du är inte nöjd för att han inte bor i en knarkarkvart i Tensta bland negrer och araber? Tror Sjöstedt vill att alla skulle ha råd att bo "fint" även om man "bara" tjänar 27 500 i månaden.
Jo men alla är väl inte gifta med en diplomat?
Problemet är att han låtsas vara arbetarklass ,men alltid varit överklass i praktiken,även om han valt att jobba på Volvo för att få lite proletärstämpel över sig..
Senast redigerad av Erk Swede 2014-12-25 kl. 14:26.
Citera
2016-08-20, 18:04
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Halkade in på denna gamla Debatt från 2014, jag måste fortfarande säga med några års eftertanke:

Herregud vad pantad och odemokratisk Paloma Winneth är. Jag har aldrig sett en så hatisk person tidigare tror jag. Fullständigt spyr ut sitt hat, avbryter, mästrar. Fy fasiken, och allt detta från den privilegierade piedestal hon sitter på som skådespelerska, så där lagom invandrad, vit, vältalig. Genomvidrig människa.
Citera
2016-08-20, 18:58
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Halkade in på denna gamla Debatt från 2014, jag måste fortfarande säga med några års eftertanke:

Herregud vad pantad och odemokratisk Paloma Winneth är. Jag har aldrig sett en så hatisk person tidigare tror jag. Fullständigt spyr ut sitt hat, avbryter, mästrar. Fy fasiken, och allt detta från den privilegierade piedestal hon sitter på som skådespelerska, så där lagom invandrad, vit, vältalig. Genomvidrig människa.

Fritt ur minnet var det hon som fällde de bevingade orden:
'Men jag har inte ditt vithetsprivilegium' (minns inte till vem).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in