2007-03-20, 15:20
Medlem
Om man fastnar för en väldigt intressant tråd och man orkar inte läsa alla bi-inlägg utom dom som kommer ifrån trådskaparen för att följa hans resa/berättelse/erfarenheter i ämnet.
Då skulle jag vilja ge förslag om att man ser trådskaparens inlägg tydligare.
Som om det skulle vara en "gul rand" runt trådskaparens inlägg.
Då kan man ju scrolla snabbt neråt bara för att läsa dennes inlägg.

Vad säger folket/FB om ett sådant förslag.

EDIT: Lägger till också att moderatorers inlägg skulle vara synligare också.
Citera
2007-03-20, 15:24
Medlem
micaeles avatar
Nej. Trådskapares inlägg ska inte premieras eller avvika på något sätt, alla inlägg hör like mycket till en tråd även om det är berättelser från trådskaparen det fokuseras på.

Det skulle förstöra läsbarheten och göra trådar svårare att överskåda, enligt min uppfattning.
Citera
2007-03-20, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nej. Trådskapares inlägg ska inte premieras eller avvika på något sätt, alla inlägg hör like mycket till en tråd även om det är berättelser från trådskaparen det fokuseras på.

Det skulle förstöra läsbarheten och göra trådar svårare att överskåda, enligt min uppfattning.
Kanske "on/off" knapp för varje individ då så att folk kan bestämma?
Citera
2007-03-20, 15:31
Medlem
Flärps avatar
Tycker det är en utmärkt idé.
Citera
2007-03-20, 15:36
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Kanske "on/off" knapp för varje individ då så att folk kan bestämma?
Då är det en annan sak. Kan man välja om man vill ha den eller inte är det inget som stör.

Men jag förstår ändock inte riktigt nödvändigheten i det hela. Alla inlägg i en tråd tillför generellt sett lika mycket som trådskaparens inlägg. Vill man hålla sin läsning till enbart h*ns inlägg sker det lika enkelt och utan störande ramar eller annat genom att kolla vilken avatar som finns på vänstersidan eller gå efter användarnamnet.
Citera
2007-03-20, 18:40
Medlem
rebbans avatar
Personligen skulle jag inte vilja ha det.
Bara för att det är en trådskapare så bör inte hans inlägg särskiljas.
Vill jag följa trådskaparna så kollar jag efter bara hans inlägg och det går bra som det är nu.
Citera
2007-03-20, 18:45
Medlem
Arthur Dents avatar
Tycker avataren funkar utmärkt till just det du beskriver.
Citera
2007-03-20, 18:47
Medlem
toMishs avatar
Jag gör som Arthur Dent säger, det känns onödigt att skapa en sån funktion när det inte direkt är ett problem. Jag skulle dock inte ha något emot att den skapades.
Citera
2007-03-20, 18:56
Medlem
1. Alla kör inte med en avatar.
2. Om det ÄR trådskaparen som ÄR i fokus i hans tråd och det inte är en fråga som han ställer så är jag mer intresserad av hans inlägg än alla andra inlägg som kommer att spammas.
3. Är det en tråd på 49 sidor och trådskaparen har huvudrollen och jag bara vill läsa hans inlägg och han dessutom inte har någon avatar så blir det riktigt kämpigt att söka efter hans namn i alla 49 sidor.
Citera
2007-03-20, 18:56
Medlem
Flärps avatar
Citat:
2. Om det ÄR trådskaparen som ÄR i fokus i hans tråd och det inte är en fråga som han ställer så är jag mer intresserad av hans inlägg än alla andra inlägg som kommer att spammas.
3. Är det en tråd på 49 sidor och trådskaparen har huvudrollen och jag bara vill läsa hans inlägg och han dessutom inte har någon avatar så blir det riktigt kämpigt att söka efter hans namn i alla 49 sidor.

Håller med! Inför, nu!
Citera
2007-03-20, 19:05
Medlem
grns avatar
Tycker en sån funktion vore bra, men den ska inte vara på som standard utan det borde finnas en knapp i tråden för att slå på den.

Citat:

Är ju bara att trycka på nicket och sen visa allmän profil.
Citera
2010-02-03, 04:24
Medlem
Gautamas avatar
Varför kan man inte se vem TS är i trådarna?

Varje gång jag läser en tråd så måste jag gå tillbaka till första inlägget bara för att se vem TS var. Borde det inte stå (TS) bredvid TS användarnamn i alla trådar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in