2014-09-21, 20:00
Medlem
När jag läser detta så blir jag både ledsen och orolig.

http://avpixlat.info/2014/09/21/det-...et-mot-suedis/

Jag vet detta funnits länge. När jag var tonåring så rånade bekanta (invandrare) svenskar på tågstationen kvällstid. Jag slutade umgås med dem Ja, egentligen borde jag anmält men förstod inte då hur allvarligt och vilken kränkning det var. Idag hade jag gjort annorlunda.

Men det var ändå väldigt begränsat på den tiden. Idag ser allt fler det som ett krig mot svenskar.

Dagens problem skyller jag inte på invandrare. Det är politikerna som är problemet. Och indirekt svenskarna som röstat fram dem. (Om du inte förstår vad som menas med "dagens problem" så är du troligen inte äldre än 20 år, och kan då rimligtvis inte förstå detta inlägg.)

Jag förstår inte. Varje dag arbetar jag och sliter för att alla de som kommer skall få olika bidrag som nyanlända. Ni får mat, kläder, bostäder (ja, jag vet det är en brist på det), sjukvård, utbildning som jag sliter ihop varje dag.

När ni etablerat er så öppnas fantastiska möjligheter för den som har viljan. Och förmågan. (Inte alla som har förmågan. Men då arbetar jag även för dem.)

Så varför hatar ni "Suedis"?
Citera
2014-09-21, 20:17
Medlem
Mandibles avatar
Anledningen till vissa invandrares brutala beteende som resulterar i bla personrån ligger mer i deras natur. Sedan att förklara denna natur är ju naturligtvis tabu för dom som forskar i beteende utan massa andra svamliga förklaringar brukar läggas fram som förklaringar ex socio ekonomiska bekymmer hos utlandsfödda. Dom som vill ge alternativa förklaringar som krockar med pk eliten släpps ju heller inte fram i ljuset.
Citera
2014-09-21, 20:22
Medlem
jag är helt fel, för jag är "svensk" men har en åsikt...

jag tror inte att invandrare hatar svenskar utan att de känner ett utanförskap,
det handlar om rädsla.
- måste söka si och så många jobb för att få komma in i värmen, många fler jobb är svenskar.
- måste plugga mer och bevisa att jag duger.
- religionen passar inte, kulturen passar inte heller...Religionen skiter jag i men de verkar inte bry sig - jag är dömd på förhand.
- landet är där jag kommer i från är inte bra, massor av fördomar. Jag tycker inte heller den är bra, därför jag stack därifrån.
- sen så lär jag mig inte svenska så bra, massa problem med att hajja språket.
svenskarna alltid i något överläge. om inte de ( invandrare ) är född här.
- Nu har SD kommit in - lysande utsikter för mig liksom, vem gillar inte mig och vem gillar mig ??
- svenskar över lag är blyga och försynta, konflikträdda på något vänster, hur gör man för att få kontakt med de ? ( med deras fördomar )

så hur man än gör, gör man fel...

det handlar inte om hat, utan om att bli accepterad och respekterad och tagen på allvar och
svensk är bra ett ord.

Inte i hel.... går jag omkring och säger; jag är svensk för att mina föräldrar är svensk.
Citera
2014-09-21, 20:28
Medlem
Det här är ju " etablerade" med invandrarbakgrund som sitter och skriver skit på twitter utan att skämmas. Människor som faktiskt borde veta bättre.USCH!
Tänk om nån SD satt och twittrade den här typen av saker .
De skulle vara krigsrubriker i Expressen.
Och så undras det varför folk röstar på SD.

Skulle svenskar som hade den här typen av arbeten som dessa suedi-hatare har
skriva såhär om araber så skulle de få sparken.
Senast redigerad av DowtonAbbey 2014-09-21 kl. 20:35.
Citera
2014-09-21, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneStepBeyond
Det var den dummaste tråden jag läst på länge.
Varför? Jo, du generaliserar å det grövsta.
Är alla invandrare likadana, tycker de likadant, tänker de likadant?
Nej! Självklart inte.

Det finns idioter inom alla grupperingar.

Det du skrev visar på ett stort förakt för invandrare.
De är individer som alla vi andra.
För att några få gör fel, innebär inte det att alla gör fel.
Hitler var Österrikare, så då är alla Österrikare nazister?
Snälla du. Tänk igen, tänk rätt.

De skriver "Suiedis". Inte Pelle, Nils eller Åke. Vem generaliserar?

Nej jag generaliserar inte. Men jag vet det finns många som uttrycker sig så här. Varför har DE oss?
Citera
2014-09-21, 20:41
Medlem
HobartMuddys avatar
Min uppfattning är att förakt mot etniska svenskar är ganska utbrett. I synnerhet bland de som är relativt nyanlända.

Dels finns det en genuin etno-kulturell dimension, som märks bland annat i synen på svenska kvinnors heder och liknande kulturkrockar.

Sedan finns det psykologisk mekanism. Det verkar som att ingen hatar staten så mycket som den som lever på bidrag. Man hatar att leva på någon annans välgörenhet, och i förlängningen hatar man välgöraren. Det vill säga, de svenska skattebetalarna.

Ytterligare en psykologisk mekanism som återfinns hos många kriminella är att man ser ned på offret för att kunna förlika sig med att man utsätter denne för ett brott. Med andra ord kan man tänka sig att de som ljugit sig in i landet, och ljuger sig till bidrag (förmodligen ganska många) har intalat sig att svenskarna förtjänar att bli blåsta. Hatet är alltså ett tecken på att man i grund och botten ser sig själv som skyldig.
Citera
2014-09-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DowtonAbbey
Det här är ju " etablerade" med invandrarbakgrund som sitter och skriver skit på twitter utan att skämmas. Människor som faktiskt borde veta bättre.USCH!
Tänk om nån SD satt och twittrade den här typen av saker .
De skulle vara krigsrubriker i Expressen.
Och så undras det varför folk röstar på SD.

Skulle svenskar som hade den här typen av arbeten som dessa suedi-hatare har
skriva såhär om araber så skulle de få sparken.

De kanske gillar olika?

Håller med. Det tillåts väldigt mycket om den som näthatar har viss bakgrund eller tillhörighet, än om andra gör det.
Citera
2014-09-21, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobartMuddy
Min uppfattning är att förakt mot etniska svenskar är ganska utbrett. I synnerhet bland de som är relativt nyanlända.

Dels finns det en genuin etno-kulturell dimension, som märks bland annat i synen på svenska kvinnors heder och liknande kulturkrockar.

Sedan finns det psykologisk mekanism. Det verkar som att ingen hatar staten så mycket som den som lever på bidrag. Man hatar att leva på någon annans välgörenhet, och i förlängningen hatar man välgöraren. Det vill säga, de svenska skattebetalarna.

Ytterligare en psykologisk mekanism som återfinns hos många kriminella är att man ser ned på offret för att kunna förlika sig med att man utsätter denne för ett brott. Med andra ord kan man tänka sig att de som ljugit sig in i landet, och ljuger sig till bidrag (förmodligen ganska många) har intalat sig att svenskarna förtjänar att bli blåsta. Hatet är alltså ett tecken på att man i grund och botten ser sig själv som skyldig.

Det oroar mig. Som nyanländ skulle jag vara världens mest tacksammaste mot Sverige och svenskar om jag flytt elände.

Vad är felet?

Politiken?
Citera
2014-09-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Det oroar mig. Som nyanländ skulle jag vara världens mest tacksammaste mot Sverige och svenskar om jag flytt elände.

Vad är felet?

Politiken?

rädslan att inte få stanna, bli placerad på ett boende bland andra människor, och vänta...
Citera
2014-09-21, 20:55
Medlem
börsvalps avatar
bara skärmdumpa och skicka till hans chef och fråga ifall hat mot suedis ingår i deras värdegrund.
Citera
2014-09-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
rädslan att inte få stanna, bli placerad på ett boende bland andra människor, och vänta...

De som skriver dessa inlägg väntar knappast på besked att få stanna. Skärp dig!

De personer som skriver dess inlägg är idag svenska medborgare och finns högt upp i svenska sociala listan.
Citera
2014-09-21, 21:18
Medlem
Att hata allt svenskt är PK, det är skit samma om Svensken inte är vit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in