• 1
  • 2
2014-09-22, 18:57
Medlem
9797s avatar
Nu råkar jag gilla trav och galopp men oavsett det så tycker jag ATG:s senaste reklamfilm på temat "Ingen dröm är för stor" med minihästen Vinnie är förbannat rolig.

Det verkar dock inte alla tycka. Reklamfilmen är nu anmäld till spelbranschens etiska råd och har slutat sändas på TV.

Bakom anmälan står en kvinna som är ordförande i någon slags förening för psykiskt sjuka i Borås.

Var även med i eftermiddagens P4 Extra tror jag där ATG:s marknadschef fick svara på kritiken och läste man mellan raderna hörde man tydligt att han tyckte anmälan var skrattretande. Men han fick ju såklart uttrycka sig något så när diplomatiskt.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5971293

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5971978

Så, har hon rätt? Är reklamen kränkande mot bipolära?

Länk till reklamfilmen: http://bit.ly/1ucLvd9
Senast redigerad av 9797 2014-09-22 kl. 19:15.
Citera
2014-09-22, 19:02
Medlem
Lootpack23s avatar
En wt mamma som blir kränkt? Patetisk kärring

är inget fan av trav men tycker den reklamen e små rolig
Citera
2014-09-22, 19:04
Medlem
waikikiis avatar
Vad är det som ska vara kränkande?

Offermentaliten når nya nivåer här, sjuk bra reklam annars.
Citera
2014-09-22, 19:08
Avstängd
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Vad är det som ska vara kränkande?

Jag undrar det med, det var ju liksom inte något hån på något sätt. Bara att de nämnde sjukdomen, liksom. Men det är klart, den där feta kvinnan såg väl sin chans till att få gråta ut i tidningarna - och få ett par tusen nya likes på Fejjan...
Citera
2014-09-22, 19:29
Medlem
logitas avatar
Fritjof Nilsson Piraten hade redan på sin tid uppmärksammat detta fenomen. Han uttryckte det på det här sättet:

Skriver man om en synål är det alltid nån enögd jävel som känner sig förorättad.
Citera
2014-09-22, 20:52
Medlem
9797s avatar
"Kränkningen" skulle alltså ligga i att reklamen antyder att folk med diagnosen bipolär inte klarar av att arbeta utan står i en lada och kollar på TV dag ut och dag in.
Citera
2014-09-22, 21:55
Medlem
bizquitos avatar
Kvinnan är ju bara ute efter uppmärksamhet. patetiskt
Citera
2014-09-23, 18:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Nu råkar jag gilla trav och galopp men oavsett det så tycker jag ATG:s senaste reklamfilm på temat "Ingen dröm är för stor" med minihästen Vinnie är förbannat rolig.

Den är förbannat dålig och vänder sig till barn, vilka inte har rätt att spela om de inte uppnått 18 år. Det är bra att man anmäler den här typen av dynga. Det fattar ju varje spelare att de är de som betalar kalaset för att ATG ska agera hjälpryttare åt Svensk Travsport med fullkomligt folktomma publikplatser.

Reklamen om Winnie är ett tomt slag i luften.

Citat:
Ursprungligen postat av 9797
"Kränkningen" skulle alltså ligga i att reklamen antyder att folk med diagnosen bipolär inte klarar av att arbeta utan står i en lada och kollar på TV dag ut och dag in.

Det är ju så man kan tolka det och varför i helvete ska ATG överhuvudtaget börja diskutera diagnoser?
Citera
2014-09-23, 19:00
Medlem
ganglere2s avatar
Jag misstänker försök till att få ut "diskrimineringspengar".
Citera
2014-09-23, 21:51
Medlem
9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Den är förbannat dålig och vänder sig till barn, vilka inte har rätt att spela om de inte uppnått 18 år. Det är bra att man anmäler den här typen av dynga. Det fattar ju varje spelare att de är de som betalar kalaset för att ATG ska agera hjälpryttare åt Svensk Travsport med fullkomligt folktomma publikplatser.

Reklamen om Winnie är ett tomt slag i luften.

Det är ju så man kan tolka det och varför i helvete ska ATG överhuvudtaget börja diskutera diagnoser?

Till barn? Va fan snackar du om. För att det råkar vara en liten häst eller? Är du så jävla korkad att du tror att ATG aktivt skulle rikta en reklam till småungar?

Och visst, jag fattar väl också att man kan tolka det som att personer som är bipolära inte pallar jobba. Men tolkar man det på det viset så vill man ju uppenbarligen känna sig kränkt.

En av de bättre reklamerna på länge. Synd att sådana här lättkränkta sär alltid ska ta varje chans att hävda sin rätt. Ser fram emot del två.
Citera
2014-09-23, 21:57
Medlem
euns avatar
antar att det diskriminerande i detta var när hästen påstår att hans pappa blivit bipolär efter hans mamma drog.

för er som inte vet så kan man inte bli bipolär huks fluks utan det är något man är hela livet.
Citera
2014-09-23, 22:01
Medlem
Det finns ett ganska stort antal människor i Sverige som beter sig på ett sådant sätt att man kan tro att de spenderar hela sina dagar med att aktivt leta efter saker att bli kränkta över. Personen som anmält reklamfilmen är troligtvis en av dessa personer.
Citera
  • 1
  • 2
atg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in