Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-29, 01:10
Medlem
sgeddingagglis avatar
Ponera att Stora raggarfesten snart ska äga rum. Nu återstår det för dig att välja musiken som det inhyrda bandet ska spela. Vad vill du höra? Vilka låtar är självklara och som är ett måste på varje fest?

Fundera en stund och sen sätter du dig ner och skriver och berättar. Och tänk på att bandet vill spela flera timmar.
Citera
2014-09-29, 01:11
Bannlyst
Nu är jag varken "raggare" eller känner någon som är.

Men rent spontant känns Eddie Meduza som något måste.
Citera
2014-09-29, 01:19
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Injectionz
Nu är jag varken "raggare" eller känner någon som är.

Men rent spontant känns Eddie Meduza som något måste.

Varför svara du då? Känns bra onödigt att få din input om du saknar erfarenhet.
Citera
2014-09-29, 01:32
Medlem
meduzan2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgeddingaggli
Ponera att Stora raggarfesten snart ska äga rum. Nu återstår det för dig att välja musiken som det inhyrda bandet ska spela. Vad vill du höra? Vilka låtar är självklara och som är ett måste på varje fest?

Fundera en stund och sen sätter du dig ner och skriver och berättar. Och tänk på att bandet vill spela flera timmar.

Raggare gillar olika sorters musik, men Eddie Meduza är en självklarhet, sen lite blandade låtar, tex sommarnatt, country roads och mycket mer, artister som johnny cash, Elvis, och allt med rockabilly slår aldrig fel
Citera
2014-09-29, 01:46
Medlem
jamesdeanforadays avatar
När raggarna "cruisar" i Kristianstad om lördagarna i sina Volvo 740 och EPA-traktorer så dunkar dom Eddie Meduza.
Citera
2014-09-29, 11:44
Medlem
Det är mera brännvin med Eddie M som gäller om du kör Dodge dart eller Plymouth Valiant.

Kör du riktig raggarbil så är det Cadillac med Hep stars som gäller.
Citera
2014-09-29, 12:18
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdeanforaday
När raggarna "cruisar" i Kristianstad om lördagarna i sina Volvo 740 och EPA-traktorer så dunkar dom Eddie Meduza.

Skilj på blöjraggare och riktiga raggare.

Johnny cash
Bill Haley
Chubby checker
Little Richard
Chuck Berry
Jerry Lee lewis
Emmy lou & rythm boys
Del shannon

i övrigt rockabilly, country
Citera
2014-09-29, 14:16
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Nu är jag ju visserligen inte raggare men har hamnat på sådana fester och då är det uteslutande rockabilly som spelas. Är det enbart yngre folk så kanske det dyker upp lite psychobilly. Sedan finns det ju självklart undantag och nån jävel kan ju sätta på annat nostalgiskt.
Citera
2014-10-04, 08:00
Bannlyst
Eddie Meduza, rockabilly, rock generellt och dansband t.o.m

jag lyssnar dock på all musik mer eller mindre
Citera
2014-10-28, 13:20
Medlem
swixxys avatar
Inte för att jag är raggare men där jag kommer ifrån så har raggarkulturen ett väldigt starkt fäste så det är klart att man har ramlat in på nån raggarfest då och då.
Dom spelar oftast rätt trevlig country som faktiskt går att lyssna på, men när dom börjar dra fram Eddie Meduza dängorna och rockabilly coversen så brukar jag oftast röra mig bortåt eller gå ut.
Citera
2014-10-28, 16:06
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
När vi höll på med amerikanare och åkte runt i samhället på helgerna lyssnade vi mycket på Sammy Davis Jr. Det kanske inte är det första valet för en raggare, men vi var så kallade glam-raggare. Kläder med mycket paljetter, platåskor och skinnkeps. Vi körde dessutom alltid runt i Cadillac och sjöng och dansade mycket på gator och torg. På den tiden kunde jag gå ner i spagat, och jag avslutade alltid ett sång och dansnummer genom att göra just det.
Citera
2014-10-28, 16:28
Medlem
Iradeorums avatar
Det var ett tag sen. Men Eddie Meduza var ju ett stående inslag. The Boppers förstås. Annars är de gamla Rockabillyhjältarna aldrig fel, t.ex Elvis, Buddy Holly, Jerry Lee Lewis och Johnny Cash.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in