• 1
  • 2
2014-10-03, 16:07
Medlem
Bajsfacistens avatar
Vad vet vi om denna vetenskapligt sinnade tant.?

http://www.vof.se/folkvett/ar-1997/nr-3-4/notiser/

Citat:
DN-kåsören Kajsa O skräms av TV-programmet Stripteases reportage från Jämtland. Jämtländska arbetslösa skickades på New Age-kurser och fick bland annat lära sig om auror och astrologi.

”Att skolor stänger är inget problem, eleverna kan stanna hemma och utforska sig själva medan de låter energierna flöda”, skriver hon.

I programmet berättade även Jämtlands landshövding, Kristina Persson, om hur hon upplevt tidigare liv. Hon har bland annat varit fattig bondhustru i Finland och blivit ihjälslagen som ung flicka på 1300-talet. ”Hon har bara fått en tillfällig respit från tröstlöshet och misär, där hon sitter i landshövdingresidenset”, konstaterar Kajas O. (DN 29/11 -97

Trösterikt är ju i alla fall att hon ar erfarenhet av vanligt arbete som bondhustru och även erfarenheter som brottsoffer.

Hon lär ju faktiskt vara den minister som har kanske världens längsta CV. Möjligtvis någon Nordkoren kan man ju tänka sig har mer erfarenhet än denna Löfven speciellt utvalde socialdemokrat.
Citera
2014-10-03, 16:59
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Vad vet vi om denna vetenskapligt sinnade tant.?

http://www.vof.se/folkvett/ar-1997/nr-3-4/notiser/

Trösterikt är ju i alla fall att hon ar erfarenhet av vanligt arbete som bondhustru och även erfarenheter som brottsoffer.

Hon lär ju faktiskt vara den minister som har kanske världens längsta CV. Möjligtvis någon Nordkoren kan man ju tänka sig har mer erfarenhet än denna Löfven speciellt utvalde socialdemokrat.

Vad konstiga ministrar det verkar finnas ?

aldrig hört talas om nåt liknande.. är det så svårt att få sysselsättning nuförtiden att de måste hitta på nya jobba enda upp i regeringsnivå ?
Citera
2014-10-03, 19:21
Medlem
Citat:
tankekraft, obestämbart begrepp inom New Age, innebärande
en gränsdragning mellan tanke och förnuft och föreställningen
att man enbart genom sin tanke kan påverka
även materiella skeenden. Ordet betecknade under andra
hälften av 1990-talet en påkostad kampanj, startad av
landstinget i Jämtlands län på initiativ av den New Age-influerade
landshövdingen Kristina Persson, som förklarade
sig tro på reinkarnation och kunna minnas flera tidigare liv,
bland annat som piga på 1800-talet. I arbetsmarknadsverkets
regi ordnades kurser för arbetslösa i allehanda vidskepligheter,
exempelvis astrologi och pendelmystik. Projektet var
förnuftsvidrigt och ovetenskapligt och ledde människor i
svåra situationer in på en destruktiv jagbundenhet. Kampanjen
tilläts trots detta pågå i flera år.
http://www.las-en-bok.com/skeptiker.pdf
Citera
2014-10-03, 19:29
Medlem
Det skulle vara intressant om någon kunde hitta DN 29/11 -97 på ett bibliotek och fotografera.
Citera
2014-10-04, 00:05
Medlem
Bra att ha en minister som har erfarenhet av flera liv. Då är hon allmänbildad och vis.
Citera
2014-10-04, 00:30
Medlem
Ny svensk Minister: Jag blev ihjälslagen på 1300-talet. - Påstår att hon återfötts

Citat:
Det var alltifrån att bli ihjälslagen på 1300-talet som 19-åring till att vara fattig torparhustru, i vad jag upplevde som, Finland på 1800-talet. Man var jag på 1900-talet också. Jag fick väldigt tydliga associationer till Raoul Wallenberg, sade Kristina Persson, då landshövding, i TV-inslaget.

http://www.friatider.se/minister-jag...n-p-1300-talet

Stefan Löfvens regeringsbygge ter sig allt mer bisarrt, nu har Sverige en minister som hävdar att hon levt flera liv.

Vad vet vi om knäppgöken Kristina Persson?

Hur fan kan Löfven släppa in alla dessa dårar?
Citera
2014-10-04, 00:32
Medlem
Citat:
Persson var under 90-talet väldigt intresserad av nyandlighet och ockulta företeelser och påstod sig ha deltagit i en seans där hon återupplivade minnen från tidigare liv. Hon kallade det att träda in i ett "nyföddhetstillstånd". De ockulta seanserna finansierades med skattemedel, vilket gjorde att SVT inledde en granskning av verksamheten.

Alltså, detta låter ju inte klokt.. missar jag något?
Citera
2014-10-04, 00:41
Medlem
Det finns fullt med dårar inom politiken. Var det inte en miljöparasit som krävde att staten skulle göra en utredning om Chemtrails?
Citera
2014-10-04, 00:41
Medlem
Ja vad ska man säga?
Fast det finns säkert ministrar som tror på spöken,gud/gudar m.m.. Det är väl nästan lika konstigt?
Citera
2014-10-04, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lootpack23
Jävla pajasar det e vad dom är

Religonsfrihet i all ära, men detta liknar ju ingenting.

Vi har alltså en minister som påstår sig ha levt massor av liv under sedan tusentalet.

Det låter bara för sjukt för att vara sant, jag hoppas nästan att detta är ett missförstånd, trots att jag vill se nyval.
Citera
2014-10-04, 00:55
Medlem
Klimatflyktings avatar
Makalöst!

Med den dåren som minister för strategi och framtidsfrågor kommer väl regeringskansliet att översvämmas av medier, schamaner och spåmän.
Citera
2014-10-04, 00:57
Medlem
rimpoas avatar
Härligt och se att David Baas inte bara gör SD:are arbetslösa Friatider har bara kopierat nyheten från expressen.
Klart att man levt tidigare. Jag kommer ihåg hur det var att leva på stenåldern.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in