Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-16, 15:11
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iehet
Jag äter just nu 10 mg men är väl tänkt en höjning till. Ska äta 10 mg i 28 dagar. Enligt läkaren har jag gad (generellt ångest syndrom) oro över att ha gjort fel eller göra fel. Att råka eller tror jag kan ha skadat någon mm. Just nu känner jag mig ganska bra. Kan känna oro men kan hantera det. Känner mig även mer driven och får mer gjort nu, än när jag gick på venlafaxin. Dock som vanligt så får man ju hålla tillbaka eller dra ner på alkohol. Min ångest kan sitta i en månad om jag har haft en bra festkväll. Så man får ju tänka lite själv där. Mest glad är jag att ha fått tillbaka sexlust och allt sånt. Tycker bieffekterna var ganska lindriga till skillnad mot andra mediciner jag fått. Sen har jag även zolpidem till natten. Så en bra natts sömn är ju inte fel heller.

Jag är precis likadan! Vad har du provat innan Brintellix, mer än Venla? Kände du dig fortfarande orolig i själen när du käkade Venla?
Citera
2016-03-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Jag är precis likadan! Vad har du provat innan Brintellix, mer än Venla? Kände du dig fortfarande orolig i själen när du käkade Venla?

Sertralin fick jag först, gjorde inget för mig. Så då fick jag venlafaxin och hade hög dos på det. När jag klaga på att jag mådde dåligt fick jag buspiron som skulle ta bort biefekter och även piller mot högt blodtryck. Biefkterna försvann aldrig och av venlafaxin hade jag ändå oro i kroppen. Vissa saker vart bättre som att vara runt folk mm. Brintellix är det som fungerat bäst för min del. Har även sobril vi ångesttillfällen, försöker dock undvika dem. Man mår lite för bra på dem och vill inte ha nått beroende.
Citera
2016-03-17, 16:53
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Vad menar du med att "alla människor är extremt oroliga"?

Så man ska inte dra slutsatser av studier? Då tycker du lika gärna att man kan skita i studier, eftersom man inte kan drar slutsatser av dem?

Jag menade såklart olika! Studier kan man visst ta del av men fortfarande slår mediciner olika på alla. Jag kan tex få en biverkning som inte finns registrerad. Kan få effekter som inte redovisats osv. En studie är därför inte en sanning som talar om hur det är och hur det kommer att bli när man äter psykofarmaka.
Citera
2016-03-20, 13:43
Medlem
Hej!

Jag ska gå från Cipralex 10mg till Brintellix 5 mg men min senile doktor visste inte om man bör göra uppehåll emellan. Har nu varit utan Cipralex i 4 dgr, stöttar med lite sobril. Nån som vet när ma kan börja med Brintellix?
Citera
2016-03-20, 14:22
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjoiloen
Hej!

Jag ska gå från Cipralex 10mg till Brintellix 5 mg men min senile doktor visste inte om man bör göra uppehåll emellan. Har nu varit utan Cipralex i 4 dgr, stöttar med lite sobril. Nån som vet när ma kan börja med Brintellix?

Det behövs inte. Om du kikar tidigare i tråden så hänvisar jag bl a till att några t o m Brintellix och Cipralex samtidigt.
Citera
2016-03-21, 07:27
Medlem
OK, jag tror jag testar så här dag 5.
Citera
2016-03-22, 10:35
Medlem
Citat:
Det behövs inte. Om du kikar tidigare i tråden så hänvisar jag bl a till att några t o m Brintellix och Cipralex samtidigt.

Sitter nu med 5 mg Brintellix i kroppen sedan några timmar, lite illamående/yrsel, fast inte så farligt. Ingen sorbril idag.
Citera
2016-03-22, 12:31
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Sitter nu med 5 mg Brintellix i kroppen sedan några timmar, lite illamående/yrsel, fast inte så farligt. Ingen sorbril idag.

Den absolut vanligaste biverkningen med just den här medicinen. De som har detta problem säger att det hjälper, litet grand, att inte ta den på fastande mage.
Citera
2016-03-24, 09:56
Medlem
Citat:

Vid illamående och yrsel kan det vara värt att testa åksjuketabletter. Brukar enligt många hjälpa riktigt bra.
Citera
2016-03-25, 20:54
Medlem
Powens avatar
Ska man ta morgon eller kväll? Min läkare glömde säga det och det står inte på receptet heller. Hur gör ni andra?
Citera
2016-03-25, 22:05
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Ska man ta morgon eller kväll? Min läkare glömde säga det och det står inte på receptet heller. Hur gör ni andra?

Det är precis vilket som; gör vad du känner för.
Citera
2016-03-25, 22:16
Medlem
Powens avatar
Citat:
Det är precis vilket som; gör vad du känner för.

Ska testa för första gången nu så är lite osäker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in