• 1
  • 2
2014-10-10, 00:48
Bannlyst
Skulle uppskatta om mod kunde klargra varfr man inte kan kritisera mod, fr varenda gng en trd som startas av att att kritisera mod s har denne blivit bannad. Vad r anledningen till det?
Jag riktade en hrd kritik mot mod men inte mot ngon specifik s fick jag varning. varfr fr man inte det, dem r ju trots alls frutom att vara mod en vanlig anvndare?

Jag vet att ni har gjort en regel som ska trtta ut en anvndare att klaga p r; skriv till en admin, svarar han inte ta med berrda mod. Admin svar kanske 1% ngon fr backa upp mig som ftt svar av admin.

Nr du skriver till mod s drjer han medvetet s frgan frtjs.

Lyssnar ni admin p oss anvndare?
Citera
2014-10-10, 01:14
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idealist
tack, vi sger att jag inte har skl fr det men varfr fr man inte kritisera mod? men hr:;

[lng ovidkommande text]
Men nej...

Jag menade om du har ngra exempel p det pstende du gr i trdstarten: att anvndare har stngts av efter att (eller fr att?) de har startat en trd dr de har kritiserat moderatorer.
Citera
2014-10-10, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Men nej...

Jag menade om du har ngra exempel p att anvndare har stngts av efter att/fr att de har kritiserat moderatorer.

det jag kan komma p rak hand r folklorist. sen finns det mnga. jag r en medlem sen 2002 s jag har sett frndringar.
Citera
2014-10-10, 01:19
Medlem
Louises avatar
Citat:
det jag kan komma p rak hand r folklorist. sen finns det mnga. jag r en medlem sen 2002 s jag har sett frndringar.
Jag antar att det r bttre att ge upp, men ett sista frsk: Om du vill att folk ska begripa vad du pratar om mste du komma med exempel. Det rcker inte att bara frklara att du minsann vet hur det ligger till. Jag har ocks varit medlem sedan 2002, men jag frstr nd inte vad du pratar om ifall du inte kommer med exempel. Och d mer n bara ett.
Citera
2014-10-10, 03:12
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Lyssnar ni admin p oss anvndare?

Ja, s lnge det som framfrs r vettigt och konstruktivt. Vi lyssnar i och fr sig annars ocks, men kanske inte lika uppmrksamt.

Citat:
varfr finns det ingen mod som r p muslimernas sida?

Det r ointressant vilken "sida" en moderator r p eftersom sdant inte fr pverka modereringen.

admin5
Citera
2014-10-10, 11:05
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Inte ens i denna trd som du startat kan du hll DIG TILL MNET. Ge ngra exempel nu p att man inte fr kritisera en moderator. Jag tror inte du lyckas med det d det verkar som om du r en stor babblande bluff.
Citera
2014-10-10, 12:06
Medlem
bernad_laws avatar
Du fr kritisera mods s mycket du vill, bara du gr det p rtt stlle. I detta fall hade du gjort det i en trd om konflikten i Syrien, och det r givetvis ett brott mot 0.06. Det borde du veta om du varit hr sedan 2002.
Citera
2014-10-12, 21:38
Bannlyst
Serist, fr man inte ens skriva; "Ett inlgg jag skrivit frut har blivit raderade" utan att bli varnad och rikta det mot ngon specifik mod? Varfr ser ni s hrt p det? r det inte en del av er s kallade "yttrande frihet" som ni r vldigt stolta ver att man fr sga och skriva precis vad man vill men inte tillrckligt fr att sra moderatorer och nd var den inte riktad mot ngon!
Citera
2014-10-12, 21:50
Medlem
-vaas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Ja, s lnge det som framfrs r vettigt och konstruktivt. Vi lyssnar i och fr sig annars ocks, men kanske inte lika uppmrksamt.

Det r ointressant vilken "sida" en moderator r p eftersom sdant inte fr pverka modereringen.

admin5

Dr vad som r vettigt och konstruktivt r upp till tolkning - dr allt kan tolkas som det inte r vettigt eller konstruktivt.
Citera
2014-10-12, 21:55
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Dr vad som r vettigt och konstruktivt r upp till tolkning - dr allt kan tolkas som det inte r vettigt eller konstruktivt.
Javisst. Allt kan dekonstrueras till sina bestndsdelar och befinnas inte betyda ngonting egentligen. Inte ens begrepp som sol och mne har betydelser som fr all tid och i alla sammanhang r immuna mot tolkning. Vsentligare r: Kan du komma med ngot exempel p att vettig och konstruktiv kritik har tolkats som ngot annat?
Senast redigerad av Louise 2014-10-12 kl. 22:15.
Citera
2014-10-12, 22:03
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Skulle uppskatta om mod kunde klargra varfr man inte kan kritisera mod, fr varenda gng en trd som startas av att att kritisera mod s har denne blivit bannad. Vad r anledningen till det?
(...)
En ganska stor andel av de som "kritiserar mod" r ute p en avstngning samtidigt, eller t o m bannade. De bryter allts mot 1.07. Av de vriga frekommer det att de flippar ur och postar varningsmssiga inlgg. D kan man bli avstngd inom kort.

Citat:
Serist, fr man inte ens skriva; "Ett inlgg jag skrivit frut har blivit raderade" utan att bli varnad och rikta det mot ngon specifik mod? Varfr ser ni s hrt p det?
(...)
Att gra s r att frska dra in moderatorstgrder i trdens topic. 99 % av dessa postningar r helt utan pong fr OnT-diskussionen. Det r OT helt enkelt. Snack om moderatorstgrder hr inte hemma ute i mnestrdar.

Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Det ligger i forumets intresse att lyssna p vettiga och konstruktiva synpunkter. Drfr r ambitionen hos forumledningen att gra det.
Citera
2014-10-12, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
En ganska stor andel av de som "kritiserar mod" r ute p en avstngning samtidigt, eller t o m bannade. De bryter allts mot 1.07. Av de vriga frekommer det att de flippar ur och postar varningsmssiga inlgg. D kan man bli avstngd inom kort.

Att gra s r att frska dra in moderatorstgrder i trdens topic. 99 % av dessa postningar r helt utan pong fr OnT-diskussionen. Det r OT helt enkelt. Snack om moderatorstgrder hr inte hemma ute i mnestrdar.

Det ligger i forumets intresse att lyssna p vettiga och konstruktiva synpunkter. Drfr r ambitionen hos forumledningen att gra det.

Om jag skriver hundra rader topic och det jag skrivit om mod- tgrder r allts ot s resulterar det i varning? Aha ok tack!
Mrkligt att "alla" som kritiserar mod r ute p varning eller banande, mrkligt att det intrffar dem som kritiserar er bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in