• 1
  • 2
2014-10-18, 21:46
Bannlyst
Lägger denna i jämställdhet av den enkla anledningen att lagen är orättvis.

Rakt på sak, vad kan vi män göra för att undvika denna tramsiga lag? Varför ska vi ha detta vansinne? Varför ska kvinnor gynnas?

Ingen marknad är så ojämställd som sexmarknaden och det görs uppenbarligen ingenting för oss män för att komma tillrätta med orättvisan. I stället ska vi vara tvungna att bli diskriminerade och dessutom straffade för sexköp.

Alla som kräver källor behöver inte skriva.
Citera
2014-10-18, 21:53
Medlem
Kort sagt det är på grund av traficing och att kvinnor utnyttjas som vi har bestämt att det ska vara olagligt att köpa sex, det är min åsikt att vi borde förbjuda försäljning av sex också men det är en annan fråga
Citera
2014-10-18, 21:59
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Kort sagt det är på grund av traficing och att kvinnor utnyttjas som vi har bestämt att det ska vara olagligt att köpa sex, det är min åsikt att vi borde förbjuda försäljning av sex också men det är en annan fråga

Om problemet heter trafficking så förbjuder man det. För övrigt finns det massvis med män som säljer sex. Har för mig att det är 50/50 enligt nyligen utförda undersökningar?

Själv skulle jag aldrig köpa (eller sälja) sex, men förnumstiga förbudsivrande klokhuvuden som dig får mig att kräkas i munnen.
Citera
Medlem
En spontan tanke bara... Som jag förstår det vill du köpa sex. Är det just köpandet som är själva grejen? Annars skulle ju du rent hypotetiskt kunna sälja sex istället?

Jag är kvinna och tycker att sexköpslagen är bra. Var ingen moralisk tanke bakom detta. Men om du bara är ute efter att ligga, varför inte ta betalt för det? Övertygad om att det finns kvinnor som vill leva ut sina drömmar också...

Inga elaka påhopp tack, detta var bara en spontan undran...
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Lägger denna i jämställdhet av den enkla anledningen att lagen är orättvis.

Rakt på sak, vad kan vi män göra för att undvika denna tramsiga lag? Varför ska vi ha detta vansinne? Varför ska kvinnor gynnas?

Ingen marknad är så ojämställd som sexmarknaden och det görs uppenbarligen ingenting för oss män för att komma tillrätta med orättvisan. I stället ska vi vara tvungna att bli diskriminerade och dessutom straffade för sexköp.

Alla som kräver källor behöver inte skriva.
Orättvis - på vilket sätt då?

Du utgår från en sak ... det handlar om mäns behov .. det enda du säger som är sunt är att sexmarknaden är ojämställd - däremot inte på det sätt som du vill tolka det som.
Citera
2014-10-18, 22:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Om problemet heter trafficking så förbjuder man det. För övrigt finns det massvis med män som säljer sex. Har för mig att det är 50/50 enligt nyligen utförda undersökningar?

Själv skulle jag aldrig köpa (eller sälja) sex, men förnumstiga förbudsivrande klokhuvuden som dig får mig att kräkas i munnen.
Vilka köper sex av män då tror du? Eller struntade du i att läsa så långt?
Citera
2014-10-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice

Ja det vet jag att det finns män som säljer sex, jag gillar det inte men det är som sagt lagligt tyvärr.
Citera
2014-10-18, 22:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja det vet jag att det finns män som säljer sex, jag gillar det inte men det är som sagt lagligt tyvärr.
Det är lagligt att sälja sex för kvinnor också ... däremot är det olagligt att köpa sex - oavsett om du är kvinna eller man som köper ...
Citera
2014-10-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är lagligt att sälja sex för kvinnor också ... däremot är det olagligt att köpa sex - oavsett om du är kvinna eller man som köper ...
Ja jag håller med om att det inte är logiskt det blir också problem för polisen i deras jobb, därför det lättaste skulle vara att helt enkelt plocka in hororna men nu går inte det - polisen kan bara titta på och är helt maktlösa när horan gör sitt jobb
Citera
2014-10-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspire
En spontan tanke bara... Som jag förstår det vill du köpa sex. Är det just köpandet som är själva grejen? Annars skulle ju du rent hypotetiskt kunna sälja sex istället?

Jag är kvinna och tycker att sexköpslagen är bra. Var ingen moralisk tanke bakom detta. Men om du bara är ute efter att ligga, varför inte ta betalt för det? Övertygad om att det finns kvinnor som vill leva ut sina drömmar också...

Inga elaka påhopp tack, detta var bara en spontan undran...
Obs det är dubbel moral att rekommendera att sälja sex samtidigt som du ska försvara sexköpslagen, det finns ingen logik med det och det vet sexköparna som kommer tolka din kommentar som att det faktiskt är okej att köpa sex ändå. Jag förstår att det inte var det som du menade men det är bättre om vi är tydliga med vår kommunikation.
Citera
2014-10-18, 22:51
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Om frågan handlar om hur man kringgår sexköpslagen så är lösningen egentligen rätt enkel. Man betalar officiellt för något annat, och så "får man sex på köpet". Det är väl detta som eskortverksamheter bygger på, du betalar för sällskapet och för sex på köpet (kommer f ö lätt ta hjälp av dogge i reklamen om jag ska bli hallick någon gång i framtiden ). Sedan skulle jag vilja påstå att de flesta män i samhället betalar för sex och att de flesta kvinnorna tar betalt för det. Det gör det bara på mer subtila sätt än den stereotype torsken eller horan. Sanningen är den att prostitution förmodligen är normaltillståndet för kvinnor och sexköp är normaltillståndet för män (detta och våldtäkter) om man ser till människans natur och hur människan har agerat genom historien.

Det där med att prostitutionsförbudet skulle handla om att stoppa trafficking är naturligtvis rent nonsens. Det vet alla som tänker mer än ett par sekunder på ämnet.
Citera
2014-10-19, 00:18
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ja jag håller med om att det inte är logiskt det blir också problem för polisen i deras jobb, därför det lättaste skulle vara att helt enkelt plocka in hororna men nu går inte det - polisen kan bara titta på och är helt maktlösa när horan gör sitt jobb
Ironiskt är - som jag det förklarat för mig - är att horan får behålla pengarna medan torsken blir gripen och straffad.
Helt plötsligt blir staten hallick och passar samtidigt på att trycka till köparen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in