2014-10-20, 20:56
Medlem
Har en HTC desire s, 3 år gammal. Den dör ganska fort när jag loggat in på mobilen.
Den har legat orörd i 2 år.
Kan lämna in den på reklamation. Köpt på katshing.se.
Tror du jag kommer få en ny mobil om jag lämnar in den? Bryr dem sig verkligen om att försöka laga mobilen? Verkar ganska ovärt att försöka laga mobiler. Det är något fel på mjukvaran säkert.
Citera
2014-10-20, 21:12
Medlem
Har du testat att byta batteri?

För övrigt så är 3 år en ganska lång tid för dagens mobiler och du borde ha lämnat in den redan för 2 år sedan.

Om dom tar emot den så kan dom säkerligen laga den om det är mjukvaran.
Citera
2014-10-20, 21:14
Medlem
SkepticalHippos avatar
Var får du idén att du kan lämna tillbaka den på garantin tre år efter att du köpte den?

HTC:s garanti brukar vara ett eller två år. Reklamationsrätten är tre år. Även om det gått 2 år och 10 månader så kommer du ha ett helvete med att reklamera den eftersom det är upp till dig att bevisa att det är ett ursprungligt fel.

Om du tror att de kommer släppa igenom det för att den lade ner efter bara ett år och sedan har legat så tar du fel. Garantin sträcker från det datumet du köpte mobilen, inte över den tid du kan använda den.

Men visst, om du har en så ovanlig garantitid som fyra år så kanske de byter mot en ny. Får du den lagad kan du ju ändå sälja den och få in några hundralappar.
Citera
2014-10-21, 22:58
Medlem
lorebfs avatar
Eftersom det är batteriet så har du bara ett halvårs garanti.. Med andra ord: det är kört.. Köp ett nytt batteri och stoppa in eller köp en ny mobil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in