Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-22, 13:13
  #1
Medlem
Cameltotems avatar
Tjenare!

Jag köper alltid samma pizza. En vesuvio med kebab på plus vitlökssås.

I 1 år har jag käkat här och första gången jag kom in och beställde denna pizza så förstog det inte först och det är helt förståeligt då inte många pizzerior har den på menyn.

Hursomhelst så betalade jag 85kr första gången, det här var alltså 1 år sedan.

Senast igår betalade jag 107 kr för samma pizza!

Priset har progressivt ökat från 85 till 95 och ibland till och med 97kr men nu gick det över till 107kr.

Jag sa till honom jag har alltid betalat mellan 85 och 95 kr och nu höjer ni till 107??

Han förklarade det så som: Vesuvio 60kr + kebab 15kr + sås 10 kr + dricka 12kr + äta här 5kr.

För det första gå stämmer inte hans jävla mattekunskaper och sen undrar jag vem fan tar betalt för sås och att käka där? Det är en jädrans pizzeria ingen restaurang.



Min slutgiltiga fråga är!

Kan jag göra något? Kan jag kräva mindre pris?

Jag tänker fan inte betala 107kr för en god pizza.
Citera
2014-10-22, 13:17
  #2
Medlem
Goesta37s avatar
Kontakta ägaren / pizzeria chefen på plats och berätta att du regelbundet kommer in och äter samma pizza och förklara hur priserna har sett ut.

Argumentera fram ett fast pris du kan få för din pizza (Max 85-90 kronor i mina ögon, Jag personligen betalar 45 kronor för en vesuvio med extra mycket kebabsås som är stor och jävligt god, Men det är ju i en byhåla det så det kanske inte går att jämföra så)

Om han inte fattar så förklara varför han skulle tjäna på det eftersom att du är en stammis och att du isåfall går till en annan pizzeria och spenderar dina pengar på framöver

107 kronor för en pizza är hiskeligt dyrt. Och då har den ju bara skinka, kebab och sås på sig :O
Citera
2014-10-22, 13:19
  #3
Medlem
kalkys avatar
Men gå till en annan pizzeria bara? Det är ju inte ett måste att köpa till en dricka, det kan du lika gärna köpa någon annanstans om du inte gillar priset.
__________________
Senast redigerad av kalky 2014-10-22 kl. 13:42.
Citera
2014-10-22, 13:26
  #4
Medlem
Spackelackans avatar
Bojkotta snålsyrianen och passa även på att varna andra möjliga kunder genom att t.ex skriva dåliga omdömen på tex rejta.se, restaurangkartan.se osv.
Citera
2014-10-22, 13:32
  #5
Medlem
MartinStLouiss avatar
När pizzerior väl har bestämt sig för att öka priserna blir det genast dyrare ganska snabbt.

Vesuvio 60kr - Det är ganska vettigt pris.
kebab 15kr - Helt ok, ibland brukar det vara dyrare o lägga till kött.
sås 10 kr - Kostar normalt 8-10 kronor omkring där jag bor.
dricka 12kr - Normalt pris, dock finns det ett ställe vid mig där dricka kostar 17 kr
äta här 5kr - Snålt, men det verkar bli vanligare att pizzerior tar betalt för att äta där.

Men 107 kronor är i alla fall för dyrt för en pizza. 80-90 kr hade varit ok tycker jag, finns det ingen likvärdig på pizza på menyn (typ kebabpizza) så att du kan göra några småändringar där istället. Vissa pizzerior brukar ju tillåta att man byter ut en ingrediens mot en annan helt gratis så länge de ligger i samma prisklass.
Citera
2014-10-22, 13:35
  #6
Medlem
heccefolles avatar
Om du är stamkund förklara då att du kommer sluta äta där om det gamla priset inte framträder igen. Är dem smarta förstår dem nog att de kommer förlora på det höjda priset.
Citera
2014-10-22, 13:41
  #7
Medlem
Sluta ät där om du inte gillar priset.
Citera
2014-10-22, 13:45
  #8
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Byt pizzeria eller gå över till thaimat.. fan så mycket godare och nyttigare

Edit: Alternativt att du köper en 2kg påse kebabkött på nån turkbutik. Nere hos mig kostar 2kg/80:- så köper du bara Vesuvio o sås så micrar du 1hg kebab ca 2min.. voilá mycket billigare
__________________
Senast redigerad av MASSAGATTI 2014-10-22 kl. 13:50.
Citera
2014-10-22, 13:48
  #9
Medlem
MeanMEs avatar
Dyrt, dags att börja baka egen?

Pröjsar 60 för en Vesuvio.
10 för extra kött.
Sås gratis.

Dags att byta pizzeria i alla fall för dig.
Citera
2014-10-22, 13:59
  #10
Bannlyst
Vilket I-landsproblem. Byt pizzeria om det stör dig, alt. fråga om mängdrabatter alt. "stammis"-rabatter. Gå inte dit och hoppas att Pizzabagaren tar förnuftet till fånga och sänker igen.

Det är inte direkt så att det hela är oskäligt, 100 kr för en lunch är standard. Ska fan vara glad att du får en Vesuvio för 60kr i din håla för i många andra delar i Sverige får man inte ens en sallad för det priset. Går omöjligen att få tag i en Vesuvio under 80kr där jag bor i alla fall. Har för mig att det ligger runt 90kr, bara pizzan.
Citera
2014-10-22, 14:38
  #11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Tjenare!

Jag köper alltid samma pizza. En vesuvio med kebab på plus vitlökssås.

I 1 år har jag käkat här och första gången jag kom in och beställde denna pizza så förstog det inte först och det är helt förståeligt då inte många pizzerior har den på menyn.

Hursomhelst så betalade jag 85kr första gången, det här var alltså 1 år sedan.

Senast igår betalade jag 107 kr för samma pizza!

Priset har progressivt ökat från 85 till 95 och ibland till och med 97kr men nu gick det över till 107kr.

Jag sa till honom jag har alltid betalat mellan 85 och 95 kr och nu höjer ni till 107??

Han förklarade det så som: Vesuvio 60kr + kebab 15kr + sås 10 kr + dricka 12kr + äta här 5kr.

För det första gå stämmer inte hans jävla mattekunskaper och sen undrar jag vem fan tar betalt för sås och att käka där? Det är en jädrans pizzeria ingen restaurang.



Min slutgiltiga fråga är!

Kan jag göra något? Kan jag kräva mindre pris?

Jag tänker fan inte betala 107kr för en god pizza.
60 kr för vesuvio är väldigt billigt. Jag betalar 80kr för samma pizza där jag bor. 60 kr är galet billigt fan!
Citera
2014-10-22, 14:40
  #12
Medlem
CannonDorfs avatar
Att ta betalt för extra ingredienser och sås är helt normalt, priserna för det är också typ standard. Pizzerior har också normalt ett hämtpris och ett pris för att äta på pizzerian, skillnaden är normalt mer än 5 kr enligt min erfarenhet.

Att uträkningen inte stämmer är ju en sak, men priserna i sig är mer regel än undantag. Vill du inte betala normalpris får du väl söka upp något sunkhak där du kan få din pizza billigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in