Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-25, 23:43
  #1
Medlem
Scatizs avatar
Tjena!

Köpte en ny TV för ett par månader sedan. Det är en sån här:

http://www.elgiganten.se/product/lju...ed-tv-55fw8785

Hur som helst, den sätter på sig själv mitt i natten när vi slaggar! Tänkte att det kanske va någon timer som va påslagen men det konstiga är att det bara har hänt 4 gånger på 2 månader. Kanske är det grannen som har en likadan TV? eller kanske är det ett spöke som jävlas?

Har varit på elgiganten och förklarat problemet för dom och dom har ingen aning om vad det kan vara och dom verkar fan inte vilja hjälpa mig heller. Dom ger mig bara massa telefonnummer hit och dit till andra dårar som inte har någon aning.

Min lösning till detta har blivit att jag stänger av mina högtalare under nätterna för då slipper jag vakna iaf. Är dock ingen praktisk lösning ändå. Det drar ju faktiskt ström om TV:n går igång och står på hela natten. Så nu frågar jag er på FB om ni har någon aning!

Tack på förhand!
Citera
2014-10-25, 23:46
  #2
Medlem
Slints avatar
Har faktiskt hänt mig ett par gånger att tvn helt plötsligt, oftast på natten slagits på utan anledning. Trodde först att det var spöken.. Min tv var dock en Philips..
Citera
2014-10-25, 23:51
  #3
Medlem
Scatizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Har faktiskt hänt mig ett par gånger att tvn helt plötsligt, oftast på natten slagits på utan anledning. Trodde först att det var spöken.. Min tv var dock en Philips..

Ja det kan ju va lite små läskigt om du har glott på en film me högt ljud och stänger av TV:n och sen vaknar du 3 timmar senare i ren panik!
Citera
2014-10-26, 00:10
  #4
Medlem
denfinastavens avatar
Det kan bero på flera saker men det vanligaste är att tvn letar efter OTA uppdateringar.

Gå in i menyn/inställningar och leta efter update och sätt den på off.
__________________
Senast redigerad av denfinastaven 2014-10-26 kl. 00:13.
Citera
2014-10-26, 00:14
  #5
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scatiz
Tjena!

Köpte en ny TV för ett par månader sedan. Det är en sån här:

http://www.elgiganten.se/product/lju...ed-tv-55fw8785

Hur som helst, den sätter på sig själv mitt i natten när vi slaggar! Tänkte att det kanske va någon timer som va påslagen men det konstiga är att det bara har hänt 4 gånger på 2 månader. Kanske är det grannen som har en likadan TV? eller kanske är det ett spöke som jävlas?

Har varit på elgiganten och förklarat problemet för dom och dom har ingen aning om vad det kan vara och dom verkar fan inte vilja hjälpa mig heller. Dom ger mig bara massa telefonnummer hit och dit till andra dårar som inte har någon aning.

Min lösning till detta har blivit att jag stänger av mina högtalare under nätterna för då slipper jag vakna iaf. Är dock ingen praktisk lösning ändå. Det drar ju faktiskt ström om TV:n går igång och står på hela natten. Så nu frågar jag er på FB om ni har någon aning!

Tack på förhand!
sätt i en timer som gör så strömmen är bruten nattetid.
Citera
2014-10-26, 00:17
  #6
Medlem
denfinastavens avatar
tur att du citerade hela inlägget, hur skulle du annars komma ihåg allt det du skrev.
Citera
2014-10-26, 00:17
  #7
Medlem
Scatizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denfinastaven
Det kan bero på flera saker men det vanligaste är att tvn letar efter OTA uppdateringar.

Gå in i menyn/inställningar och leta efter update och sätt den på off.

Tack! Testar detta så får vi se!
Citera
2014-10-26, 00:19
  #8
Medlem
MonsieurLunatiques avatar
Skulle tippa på att det är någon form av nätverksaktivitet som vaknar till liv och vill uppdatera eller liknande. Samma sak hände med en gammal dator jag hade innan jag fattade vad det handlade om.

Borde gå att slå av någonstans i inställningarna.
Citera
2014-10-26, 00:36
  #9
Medlem
denfinastavens avatar
Tog en bild på min inställning om det hjälper dig på traven :P

http://imgur.com/edit

Har dock en samsung, men hade samma problem med mina två föregående tv-apparater.
Citera
2014-10-26, 00:37
  #10
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Blockera ir-mottagaren varje kväll och se om det blir någon skillnad. Jag brukade skoja med en granne som hade en likadan tv som jag och sen multifjärr dök upp brett är det ju ännu enklare.

Det kanske inte löser ditt problem men det är värt att testa.
Citera
2014-10-26, 01:10
  #11
Medlem
Scatizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsieurLunatique
Skulle tippa på att det är någon form av nätverksaktivitet som vaknar till liv och vill uppdatera eller liknande. Samma sak hände med en gammal dator jag hade innan jag fattade vad det handlade om.

Borde gå att slå av någonstans i inställningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av denfinastaven
Tog en bild på min inställning om det hjälper dig på traven :P

http://imgur.com/edit

Har dock en samsung, men hade samma problem med mina två föregående tv-apparater.

Hittade en Nätverksuppdatering som var påslagen så jag slog av den! Får se om det upphör Tack för era svar!
Citera
2014-10-26, 01:17
  #12
Medlem
dra ur sladden
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback