Citat:
Ursprungligen postat av
Green Eyes
Nja, inte särskilt enligt mina egna erfarenheter. De flesta av mina andra kompisar som brukar cannabis upplever också att hjärnan blir slöare och att det blir svårare att fokusera på jobbet.
Vi är akademiker med ganska krävande jobb ska tillläggas. Hade nog inte märkt av att jobbet blivit lika lidande om jag jobbat på lager t.ex.
Men det är säkert individuellt hur mkt man påverkas och vad som påverkas om man brukar flera ggr i veckan. Det finns inget facit liksom.
Kände en som rökte, röker säkert fortfarande, mycket. Varje dag under många år. Tillsammans med alkohol iofs. Han påstod att hans sinnesförnimmelser blev bättre, att det löste spänningar i kroppen, och i tanken. Han såg det ingen annan såg (sa hans syster, jag tror inte hon röker iofs). Vilket väl inte var så konstigt då, vanföreställningar helt enkelt.
Under de dryga tio år jag kände honom blev han gradvis alltmer stendum. Det var nog inget han märkte själv, men alla andra gjorde det. Svårt att veta om det var alkoholen eller gräset iofs. Men vanföreställningarna, hans uppfattning om sin speciella uppgift här i världen var nog mest gräset som orsakade antar jag. Ett tag trodde jag han drabbats av en psykos, när han stage:ade ett självmordsförsök.
Han påstod själv att rökandet var ofarligt. Men jag undrar.