"Rasistisk" kritik mot socialdemokraternas avveckling av det svenska språket återges i Dagens Industri och DN Debatt. Högst okonventionellt att mångkulturens riddare på detta vis släpper fram kritik från "rasister."
Svenska akademien rasar mot nedläggningen av Terminologicentrum
Förlusten för svenskan är större än statens besparing
Jag gissar att S snart också kommer lägga ned Svenska Akademien så att de inte kan komma ut med sin "rasistiska" ordlista. Vem behöver en ordlista för ett språk som inte borde finnas?
Svenska akademien frågar sig i debattartikeln ”Hur kan detta vara en princip för en S-regering?”
Själv tycker jag att det känns rätt självklart att ett parti vars ambition är att utrota svensk kultur också vill utrota det svenska språket. Ganska korkad fråga från Svenska Akademien.
Det är nästan så att man får känslan av att Svenska Akademien inte förstår att i vänsterns ögon så är det de sysslar med rasism.
Nu väntar jag bara på en artikel från Aftonbladet som förklarar att Svenska Akademien "fiskar i grumliga vatten" och att de springer sverigedemokraternas ärenden. Blir det Lindberg eller Lindeborg som skriver den? Dyker den kanske upp i Expressen skriven av Lars Lindström eller Bilan Osman?
Svenska akademien rasar mot nedläggningen av Terminologicentrum
Förlusten för svenskan är större än statens besparing
Citat:
Ursprungligen postat av Svenska Akademien
"Ett förräderi".
"Ännu en ogenomtänkt idé".
"Ännu en ogenomtänkt idé".
Citat:
Ord och inga visor.
Om man önskade driva på den olyckliga utveckling som innebär att svenskan tappar mark till engelskan, skulle man knappast kunna tänka sig än bättre åtgärd. . . Man sätter in stöten där vårt språk är känsligast: uppkomsten av nya tekniska termer.
Citat:
på lika usla grunder avsåg att dra in stödet till all svenskundervisning i utlandet — ett dråpslag
Jag gissar att S snart också kommer lägga ned Svenska Akademien så att de inte kan komma ut med sin "rasistiska" ordlista. Vem behöver en ordlista för ett språk som inte borde finnas?
Svenska akademien frågar sig i debattartikeln ”Hur kan detta vara en princip för en S-regering?”
Själv tycker jag att det känns rätt självklart att ett parti vars ambition är att utrota svensk kultur också vill utrota det svenska språket. Ganska korkad fråga från Svenska Akademien.
Det är nästan så att man får känslan av att Svenska Akademien inte förstår att i vänsterns ögon så är det de sysslar med rasism.
Nu väntar jag bara på en artikel från Aftonbladet som förklarar att Svenska Akademien "fiskar i grumliga vatten" och att de springer sverigedemokraternas ärenden. Blir det Lindberg eller Lindeborg som skriver den? Dyker den kanske upp i Expressen skriven av Lars Lindström eller Bilan Osman?