Citat:
Ursprungligen postat av
banansvenne90
Det här är baserat på mina egna erfarenheter, och diskussion är liksom meningen.
Hur kommer det sig att alla stalltjejer är så vidrigt dåliga människor? De snackar skit om varandra, är allmänt "bitchiga" på en totalt oacceptabel nivå och rent elaka?
Min tjej har precis börjat rida i ett större stall, sedan ett par veckor tillbaka, och har hunnit bli kallad hora, fått höra att hon missbehandlar hästen samt att hon är fet. Inget av det är sant, och även om någon skulle tycka att hennes 65kg är att uppfatta som fetma så återstår faktum; det är en helt jävla vidrig sak att säga om en annan människa. Nu är hon inte helt ren i sin svenska och förolämpar inte människor själv utan blir mest ledsen.
Efter jag hade skjutsat dit henne en dag så stod en tjej och sparkade på en gammal golf på parkeringen och jag hjälpte henne med startkablar. Inget konstigt alls. Sedan sa jag hej då och log som min mamma uppfostrade mig och åkte hem. Sedan har min tjej fått höra att jag har varit flörtig och slemmig. Jag visste inte vad jag skulle säga riktigt. Min tjej tittade liksom på.
Vad har du varit med om? Håller du med alls? Vad beror det på?
Jag har varit med i många föreningar i mitt liv och aldrig ens snuddat på någonting liknande. Jag har mer märkt av en anda av att man HJÄLPER människor som behöver det, oavsett om personen vetat om det eller inte. Alla är nybörjare i början.
Är det så fel i uppfostran av svenska småfittor eller är det någonting med luften i stallen som gör de sådär? I sådana fall är det jag som ställer ut bilen så får vi ha hästen hemma. Jag har idag kollat runt lite på ett svenskt hästforum och fått vidrigheten bekräftad ytterligare.
Klockrent för vissa stall/anläggningar! Dock inte hos oss.
Stallmiljön är ju ett tufft klimat, och antingen är du där som svkoppling eller för att prestera. Det är de prestationsinriktade människorna som blir översittande skitsnackare som bara strävar efter att verka bäst.
Tyvärr är det dessutom de som dominerar den vuxna delen av hästvärlden...
Som sagt, det problemet finns inte i mitt stall. Brukar vara värst på större anläggningar...