• 1
  • 2
2014-11-13, 10:31
Medlem
Vad tror vi? Kan det vara något? hur tillförlitlig är pulsen egentligen?

https://www.fitbit.com/chargehr
Citera
2014-11-13, 11:15
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poop1
Vad tror vi? Kan det vara något? hur tillförlitlig är pulsen egentligen?

https://www.fitbit.com/chargehr
Länk ur funktion.
Citera
2014-11-15, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Länk ur funktion.

den funkar för mej?
Citera
2014-11-17, 17:15
Medlem
Jag är vansinnigt nyfiken på den där. Jag haft haft ögonen på ett Fitbit Flex i evigheter, men utan pulsklocka känns det som att man inte får så exakta stats eller ens pålitlig information.
Huruvida en pulsklocka på handleden är exakt och pålitlig eller inte kan jag inte uttala mig om, men jag ska iallafall köpa en och prova när de kommer ut. Är ju inga stora summor att tala om, och kontrollfreaket i mig skriker efter att exakt veta hur mitt liv ser ut i siffror.
Citera
2014-11-18, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asticote
Jag är vansinnigt nyfiken på den där. Jag haft haft ögonen på ett Fitbit Flex i evigheter, men utan pulsklocka känns det som att man inte får så exakta stats eller ens pålitlig information.
Huruvida en pulsklocka på handleden är exakt och pålitlig eller inte kan jag inte uttala mig om, men jag ska iallafall köpa en och prova när de kommer ut. Är ju inga stora summor att tala om, och kontrollfreaket i mig skriker efter att exakt veta hur mitt liv ser ut i siffror.

Jag har haft flex i 3 år, varit skitnöjd med den men det känns som det är dags att uppgradera.
Vet du när HR skulle släppas? Jag hörde nått om första kvartalet 2015..
Citera
2015-02-09, 11:23
Medlem
Nån som hunnit testa?
Citera
2015-02-22, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poop1
Nån som hunnit testa?
Ja. Pulsdelen funkar inte alls vid styrketräning. Man känner hur pulsen ligger på 160 efter marklyften men armbandet visar 90... Många missnöjda användare på Fitbit's egen community. Kanske kan det fixas med mjukvaruuppdatering.
Citera
2015-02-23, 22:27
Medlem
Jag har jämfört mitt armband med en "riktig" pulsklocka under alla träningspass den första veckan, och i mitt fall stämmer den iallafall, om min riktiga pulsklocka är rätt kalibrerad det vill säga, och det ska den vara. Jag har tränat med den ett bra tag.
Armbandet diffade något slag hit och dit när jag jämförde under passen, men det är inga större markörer. Mer exakt än jag hade väntat mig faktiskt.
Däremot har jag märkt att den loggar steg när jag rider (på häst), så stegräknarfunktionen ignorerar jag. Det var ändå bara puls och kalorier jag var intresserad av.
Citera
2015-04-09, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asticote
Jag har jämfört mitt armband med en "riktig" pulsklocka under alla träningspass den första veckan, och i mitt fall stämmer den iallafall, om min riktiga pulsklocka är rätt kalibrerad det vill säga, och det ska den vara. Jag har tränat med den ett bra tag.
Armbandet diffade något slag hit och dit när jag jämförde under passen, men det är inga större markörer. Mer exakt än jag hade väntat mig faktiskt.
Däremot har jag märkt att den loggar steg när jag rider (på häst), så stegräknarfunktionen ignorerar jag. Det var ändå bara puls och kalorier jag var intresserad av.

Att den loggar steg när du rider är väl inte någon överraskning, då Fitbiten mäter fler rörelser än just armpendling. Du är ju inte direkt still när du rider. Blev det röda, gula eller gröna staplar av ridturen?

Jag har skakat ca 8000 steg i en terränggående 4x4 under cirka 60 min
Citera
2015-04-15, 19:37
Medlem
Gullegubbens avatar
Grafen för pulsen uppdateras med väldigt många timmars mellanrum. Idag har jag ingen graf alls, bara staplar för tid i olika områden. Var hittar jag inställningen för att få samma snabba uppdatering som för övriga värden?
Citera
2015-04-21, 13:21
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yogapants
Ja. Pulsdelen funkar inte alls vid styrketräning. Man känner hur pulsen ligger på 160 efter marklyften men armbandet visar 90... Många missnöjda användare på Fitbit's egen community. Kanske kan det fixas med mjukvaruuppdatering.

Jag blev också förvånad över hur låg puls som registrerades för styrketräning. Däremot får jag höga värden under lång tid för golfspel. Kanske är det någon slags kombinationsalgoritm mellan puls och förflyttning som gör att ansträngning på en och samma plats räknas nedåt? Snabb promenad på platt mark ger inga cardiominuter alls, det är bara om jag drar på i uppförsbackar som jag får cardiominuter.
Citera
2015-10-13, 11:41
Medlem
krigsoffrets avatar
Hej

Jag har nu anvænt fitbit charge HR och ær sjukt jævla nøjd før att inte øverdriva, otroligt prisværd produkt med aktiv puls målare, kalori och stegræknare etc..

Det jag førundras lite nu ær hurpass mycket kalorier det står att jag brænner..

Det blir fort 3000kcal varje dag? ær runt 185cm og 80kg, BF runt 12-14% om det spelar roll. enligt HR-benedict formulan (stavning) har jag inte så høgt. Jag menar, bara på en natts sømn, 8h så brænner jag enkelt 1000kcal enligt fitbiten.

Isf æter jag på tok før lite...

går runt 18km om dagen, trænar kanske 45minuter.

Tacksam før svar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in