Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-30, 12:08
Medlem
Undrar om det är ett krav i år också att deltagarna ska bo i Stockholm? Kan ju bli svårt att flytta ihop annars om alla bor på olika platser. Tycker det är bra att det är mer variation på deltagarna i år. Det blir ju såklart skillnad med ett äldre par där båda har barn sedan tidigare jämfört med två yngre personer som kanske aldrig varit sambo tidigare. Egentligen är det nog väldigt tveksamt att det kommer att funka för något av paren med tanke på hur det gick förra året. Det blir intressant att se hur deltagarna kommer att reagera på varandras olikheter, om de kan vända det till något positivt eller om det enbart blir ett problem. Själva programidén är ganska galen men det är ändå kul att titta på och se hur det utvecklas.
Citera
2016-01-30, 13:31
Medlem
Golfkvinnan behöver ju en rik glassig snubbe, gärna lite intresserad av andlighet och konst. Och med ett vackert hem.
Citera
2016-01-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Golfkvinnan behöver ju en rik glassig snubbe, gärna lite intresserad av andlighet och konst. Och med ett vackert hem.

Och Per en jordnära kvinna.
Citera
2016-01-30, 16:14
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla
Och Per en jordnära kvinna.

Känns snarare som att producenterna är ute efter att skapa smaskiga train-wrecks till relationer/konflikter.

Med en och annan matchning med faktiska framtidsutsikter inkastad som kontrast.
Citera
2016-01-30, 17:03
Medlem
Evikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Det vi kom fram till var att en grundprincip för att det ska fungera är att det finns en ögonblicklig attraktion och att båda parterna känner att de gör ett uppköp i förhållande till sitt egna "marknadsvärde".

Att beteendevetaren aldrig pratar om vad den andra attraheras av är konstigt. Om jag inte hade tänt på min sambo när vi sågs första gången hade vi inte varit tillsammans.

Ögonblicklig attraktion är inte nödvändigt för alla människor (parbildningar). Det är klart att det är kört om man finner den andre motbjudande, men annars kan attraktion faktiskt växa fram. Det finns många par som har börjat som vänner och plötsligt "upptäckt" varandra.
Citera
2016-01-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evike
Ögonblicklig attraktion är inte nödvändigt för alla människor (parbildningar). Det är klart att det är kört om man finner den andre motbjudande

Antingen är man attraherad eller inte. Dina två meningar säger därför egentligen emot varandra.
Citera
2016-01-30, 17:33
Medlem
Evikes avatar
Citat:
Antingen är man attraherad eller inte. Dina två meningar säger därför egentligen emot varandra.

Beror väl på hur man definierar attraktion? Min poäng var att det inte behöver slå gnistor och blåsas fanfarer första gången man råkas.

Du skrev själv "om jag inte tänt på min sambo första gången vi sågs". Jag tände inte på min kille första gången vi sågs, jag lade överhuvudtaget inte märke till honom.
Senast redigerad av Evike 2016-01-30 kl. 17:47.
Citera
2016-01-30, 18:08
Medlem
Citat:
Beror väl på hur man definierar attraktion? Min poäng var att det inte behöver slå gnistor och blåsas fanfarer första gången man råkas.

Du skrev själv "om jag inte tänt på min sambo första gången vi sågs". Jag tände inte på min kille första gången vi sågs, jag lade överhuvudtaget inte märke till honom.

Problemet med det paret är att det både saknas yta och djup. Eva hade kunnat köpa Pers ringa bildskönhet om han pratat hennes språk och haft hennes intressen. Nu har de ingenting gemensamt
Citera
2016-01-30, 18:14
Medlem
Evikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Problemet med det paret är att det både saknas yta och djup. Eva hade kunnat köpa Pers ringa bildskönhet om han pratat hennes språk och haft hennes intressen. Nu har de ingenting gemensamt

Det håller jag definitivt med om.
Citera
2016-01-30, 18:55
Medlem
Citat:

Nej, jag har väl aldrig sagt något om fanfarer? Bara att det måste finnas en sexuell attraktion, jag tycker att det är bullshit när experterna bara pratar om känslomässigt öppen hit och dit. Varför går de aldrig in på deltagarnas preferenser? Bröst/rumpa, längd, dealbreakers mm? Jag kan säga direkt att jag hade inte tänt på någon av männen eller kvinnorna i serien. Och det är inget fel i det, huvudsaken är att de tänder på varandra, och det får vi ju se hur det går.
Citera
2016-01-30, 19:11
Medlem
Evikes avatar
Citat:
Nej, jag har väl aldrig sagt något om fanfarer? Bara att det måste finnas en sexuell attraktion, jag tycker att det är bullshit när experterna bara pratar om känslomässigt öppen hit och dit. Varför går de aldrig in på deltagarnas preferenser? Bröst/rumpa, längd, dealbreakers mm? Jag kan säga direkt att jag hade inte tänt på någon av männen eller kvinnorna i serien. Och det är inget fel i det, huvudsaken är att de tänder på varandra, och det får vi ju se hur det går.

Uppenbarligen talar vi förbi varandra, eller så har vi helt enkelt olika uppfattning. Jag menar att sexuell attraktion kan växa fram.

Håller dock med dig om att det ska bli intressant att se hur det går!
Citera
2016-01-30, 19:43
Medlem
B´stards avatar
Per & Eva har ju även kommit med för att de är 50+, SVT ville bredda tittarskaran såklart - och antagligen är det bara ett fåtal 50+ som sökt och då blir det inte helt lätt att para ihop några (visst såelade det såklart in att de ville få så stor kontrast som möjligt, men med ett skralt utbud till att börja med fanns det nog bara skitmatchningar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in