2014-11-22, 04:24
Bannlyst
Du kan inte jämföra swecklockers med flashback. Nollorna finns här på flashback och ettorna finns på swecklockers.
Citera
2015-01-20, 00:19
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GEOF
Du kan inte jämföra swecklockers med flashback. Nollorna finns här på flashback och ettorna finns på swecklockers.
Precis.

Man har enorm tur om inte någon användare börja flika in SD eller "kulturberikare" i en diskussion om grafikkort, om än i signaturen. Det blir bara äckligt och irriterande i längden. Bra att det finns riktiga nischade forum utanför Flashback också.

My two cents.
Senast redigerad av ManJuice 2015-01-20 kl. 00:44.
Citera
2015-01-20, 12:31
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Det finns nog lite djupare kompetens på Sweclockers, dock är nyss nämnda forums användare helt fortfarande i tron om att Flashback endast består av dödsknarknazister. Dessutom har Sweclockers den löjliga regeln att man inte får diskutera piratkopiering.

Det ligger nog en hel del i vad du skriver. Alla nazister, knarkare, pedofiler o annat löst folk, gör säkert att seriösa, kompetenta personer skräms bort och inte tar FB som ett verkligt användbart forum. Sweclockers slipper ju den belastningen.
Citera
2015-01-20, 12:48
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag var hyffsat aktiv på sweclockers en gång i tiden. Men efter nåt års frånvaro så skulle jag söka efter svar/hjälp där och märkte att kunskapsnivån inte längre var så hög som jag tidigare hade uppfattat den (kanske en kombination av att gamla medlemmar försvunnit och min egna nivå hade höjts) så det var sällan man fick vettiga svar på de frågor man hade.
Det gjorde att jag hamnade här på flashback (efter 2 års uppehåll härifrån) då det var enklare att få svar på vissa dator/nätverksrelaterade frågor här än det var på sweclockers.

Detta var dock ett par år sen så möjligt att sweclockers har en högre nivå idag.

Annars så ser jag absolut fördelarna med både breda och smala forum. Det beror ju lite på hur pass djupt man ska.
Citera
2015-01-20, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crypton
Varför skulle det finnas djupare kompetens på SweClockers än på Flashback?

Det är ju så... Det är enorm skillnad på kompetens här och där. Varför det är så kan ju bero på att sweclockers är ett forum endast dedikerat till elektronik, främst datorer medans Flashback främst är ett hardcore-uber-nazist-forum.
Citera
2015-02-08, 20:09
Medlem
Jag väljer IT-forum (eller andra intressesidor) alla dagar i veckan framför Flashback. Jag blev precis medlem på Flashback trots att sidan länge har varit känd för mig. Anledningen var att jag inte ville bli förknippad med sidan som enligt mig inte bara ha ett bedrövligt ryckte utan även innehåller så många motbjudande trådar att man blir mörkrädd. Trots detta gick jag nu med för ge "övriga delar" av forumet en chans. Jag kommer dock att fortsätta vända mig till rena IT-forum. Är mest på Flashback för lite mer blandad kompott.

Jag är mest aktiv på Swedroid (trots iPhone), MacWorld och sist SweClockers.
Senast redigerad av Rebeckas 2015-02-08 kl. 20:13.
Citera
2016-03-19, 11:41
Medlem
Blev lite häpen när jag gick in på Swecklocker idag. Skulle skriva i en rätt intressant tråd men hann aldrig innan den blev låst på grund av, egna ord, uppviglande av brottslig aktivitet enligt deras P8. http://www.sweclockers.com/forum/post/16059518 hur skulle Flashbacks moderatorer bedömt det?

Vanligast söker jag efter hårvarurellaterade poster men ibland stöter man på ett kul diskussionsämne som låses, bla en där folk önskade glad midsommar. Lite på random tyckande från moderatorerna där, enligt mig.. Vore kanske bättre de skrotade alla trådar som inte hörde till teknik.
Citera
2016-04-09, 20:51
Medlem
STeWeis avatar
Sweclockers har jag inte mycket gott att säga om. Dom ska verka så skenheliga och duktiga. Men tyvärr är de inte så. Det är lätt att få ett otrevligt bemötande där bara för att man inte tycker som den stora massan och deras sponsorer.
Har själv råkat ut för det när jag hade konto hos dem.
Citera
2016-08-01, 13:59
Medlem
Jag håller med dig STeWei.

Jag använder inte Sweclockers mycket, har skapat ett par trådar på ett par år. Är inte så kunnig när det gäller hårdvara/mjukvara och därför brukar jag vända mig dit, för att jag vet att alla som kan detta gott sitter på Sweclockers.

Tyvärr är det så att jag får otrevliga kommentarer, och detta pga. att det märks tydligt att jag inte kan. Försöker därför använda Sweclockers som en sista utväg.
Citera
2016-08-01, 17:58
Medlem
Tycker det är ett ganska trevligt ställe online, lite samma som det fanns massor av före facebook och överlag sociala medier för höga politiker och dylikt. Jag skrev mycket på socialdemokraternas sajt, det trista var ju att de som hade någon någotsånär uppsatt post ofta bara försvarade partiet men bland vanliga politiker kunde man öppna ett och annat öga. En liberal som jag bråkade mycket med menade att jag skrev väl till S-folket, och jag är då ingen politisk liberal generellt, även om jag var mer liberal förr. Sen kan det väl bli lite mycket "hjälp" trådar. Men det roliga är att så många är äldre på Sweclockers. 30-50 åringar är vanliga.
Citera
2016-10-30, 09:03
Medlem
Jag kan inte bedöma hur det skiljer sig i faktisk kompetens mellan rullarna här på FB, och på Sweclockers.
Vad jag dock uppmärksammat vid flera tillfällen är att som mindre vetande får mycket mer hjälp och trevligare bemötande på Swe. Jag får känslan av att de som hänger på swe faktiskt gillar att hjälpa nya medlemmar. Därför blir jag mer moraliskt tvingad att hjälpa till och svara på frågor i andra trådar.
Där jag har en bättre kompetens.

Således: snabbåterkoppling och pedagogiska svar ger mer lojala medlemmar som själva ställer upp och svarar och resonerar aktivt.
Sen är skenheligheten bara pinsam på swe, ett dataforum som inte hanterar fildelning, själva navet i all utveckling av it riktat mot konsumentleden.
Citera
2016-11-14, 22:20
Medlem
fusioshias avatar
Sweclockers är en fascistisk diktatur (en dystopisk sådan) som inte låter sina användare vara anonyma, att skapa ett konto där med Tor kan man bara ta och glömma. Inte respekterar dem yttrandefriheten för fem öre heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in