Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-02-04, 20:26
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Sweclockers styrs av diktatur. Har försökt föra seriösa diskussioner den här veckan gällande Comviq och AUDIs reklamkampanjer och har blivit låsta inom 24 timmar.

Comviq.

http://www.sweclockers.com/forum/tra...mauler-gus?p=1

En medlem uttrycker sin besvikelse över Sweclockers utveckling.
http://www.sweclockers.com/forum/post/16643895

AUDI.

http://www.sweclockers.com/forum/post/16646933
Citera
2017-02-23, 16:16
Medlem
lersaters avatar
ja de styrs av diktatur.. blev nyss avstängd på livstid pga påstått dubbla konton vilket jag inte har..dock skrev jag ett mess från jobbdatorn..

vilka lustigkurrar som blockar folk utan chans att yttra sig ens..

synd att forumet på Nordicharware är så inaktivt annars är den sidan mycke bättre
Citera
2017-02-23, 19:01
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Tycker jag får bra svar där de gånger jag använder det. Tror man kan köra ner sig djupare i en en väldigt nördig diskussion också, alltså väldigt smalt ämne inom elektronik, än vad man kan på FB.

Citat:
Ursprungligen postat av fusioshia
Sweclockers är en fascistisk diktatur (en dystopisk sådan) som inte låter sina användare vara anonyma, att skapa ett konto där med Tor kan man bara ta och glömma. Inte respekterar dem yttrandefriheten för fem öre heller.
Vad händer då?
Har ett konto där som jag når både från mitt vanliga nät och VPN, inte skrivit något namn eller liknande. Så hyfsat anonym är man ju.

Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Sweclockers styrs av diktatur. Har försökt föra seriösa diskussioner den här veckan gällande Comviq och AUDIs reklamkampanjer och har blivit låsta inom 24 timmar.

Comviq.

AUDI.
Vad har det med elektronik att göra. Flashback har väldigt lågt till tak gällande vissa saker som sållas bort under epitetet "trams/ot" - men invandringskritik och politik får sprida sig in i varje tråd och ämne lite beroende på vilken del av forumet man är.

Ser inte orsaken att lipa över att det inte får diskuteras på ett forum som inte är inriktat på politik.

"Välkommen till det nya Sverige" = kvalitetsinlägg på flashback trots att de har trams-regler som moderatorerna utnyttjar långt mycket intensivare än på något annat forum jag varit på. Tas nästan aldrig bort inlägg på något annat forum jag använder, på flashback raderas det och censureras något otroligt.
Citera
2017-02-23, 19:13
Medlem
Bara en tokfan fattar inte skillnaden på flashbacks rännsten och ett normal forum.

Ot. Kompetensnivån på flashbacks it trådar är oftast infantil. Det går inte ens att jämföra med tex stackoverflow om vi pratar seriösa topic. Vill man gråtrunka till kakan och få ryggdunk för bedriften så är Flashback överlägset.
Citera
2017-02-24, 00:47
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning

Ser inte orsaken att lipa över att det inte får diskuteras på ett forum som inte är inriktat på politik.

"Välkommen till det nya Sverige" = kvalitetsinlägg på flashback trots att de har trams-regler som moderatorerna utnyttjar långt mycket intensivare än på något annat forum jag varit på. Tas nästan aldrig bort inlägg på något annat forum jag använder, på flashback raderas det och censureras något otroligt.

Sweclockers har en del som heter ÖVRIGA ÄMNEN där man får diskutera politik men det kräver normalbegåvning för att förstå det.
Senast redigerad av Tony_Tedeschi 2017-02-24 kl. 00:49.
Citera
2017-02-25, 11:15
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Sweclockers har en del som heter ÖVRIGA ÄMNEN där man får diskutera politik men det kräver normalbegåvning för att förstå det.
Övrigt > Övriga ämnen > Akademiska ämnen och arbetsliv
Både Audi och Comviq-tråden.
Skulle säga att det är högt till tak av modsen att inte låsa den tidigare.

Sen är det, återigen, ett teknikforum. Att de har ett övriga ämnen som kompliment gör inte sweclockers till något annat än ett teknikforum. Normalbegåvning etc.

Är det det TS menar med Varför SC när vi har FB håller jag med till 100%. Varför diskutera kändisars reklamjobb på teknikforumet SC när FB finns...

Så jävla patetiska människor som lipar över att de inte får förpesta tillvaron med sitt PK-hat i varenda vrå världen. "Varför får jag inte komma in i ditt hem och måla 'feminazis är dömma i hövvet" på din vägg?' FASCIST! CENSUR!"

Trump är president, SD är största partiet, och konservatismen vinner mer mark i Europa. Det är dags att ta av sig offerkoftan.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2017-02-25 kl. 11:22.
Citera
2017-02-27, 23:48
Medlem
avcs avatar
Citat:

Comviq.

AUDI.

Inte alls förvånande Läste en hel tråd någon annanstans om hur deras en gång hjälpsamma forummedlemmar sakta men säkert gått över att bli förståndshandikappade surkukar, vilket ofta stämmer utmärkt. Standardsvaret på praktiskt taget allt är "googla". I förhandsvisningen till nyhetskommentarerna står alltid "det här suger, mitt system däremot..." eller ett 100% artikelirrelevant svar på någon annans fråga högst på listan.

Själv råkade jag nyligen bli livstidsbannad efter en 100% OnT-debatt med diverse fanboys som fanboys själva startade, och moderatorerna inte tålde Har varit involverad i samma debatter här, ännu mer ingripande, utan att ens få en varning. Bojkottat skiten totalt sen dess, går inte ens in för att läsa nyheterna (eller för att avprenumerera på nyhetsbrevet; det hamnar i skräpposten iallafall)

Skall jag någonsin besöka skiten igen är det såklart den cachelagrade Googlevarianten som gäller
Citera
2017-02-28, 00:05
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Inte alls förvånande Läste en hel tråd någon annanstans om hur deras en gång hjälpsamma forummedlemmar sakta men säkert gått över att bli förståndshandikappade surkukar, vilket ofta stämmer utmärkt. Standardsvaret på praktiskt taget allt är "googla". I förhandsvisningen till nyhetskommentarerna står alltid "det här suger, mitt system däremot..." eller ett 100% artikelirrelevant svar på någon annans fråga högst på listan.

Själv råkade jag nyligen bli livstidsbannad efter en 100% OnT-debatt med diverse fanboys som fanboys själva startade, och moderatorerna inte tålde Har varit involverad i samma debatter här, ännu mer ingripande, utan att ens få en varning. Bojkottat skiten totalt sen dess, går inte ens in för att läsa nyheterna (eller för att avprenumerera på nyhetsbrevet; det hamnar i skräpposten iallafall)

Skall jag någonsin besöka skiten igen är det såklart den cachelagrade Googlevarianten som gäller

Forumledaren mejlade mig efter att han stängt båda trådarna.

"Hej!

Tack för din förståelse. Det är tråkigt att vissa ämnen inte verkar gå att diskutera på ett bra sätt i forumet. Vi har fört en hel del diskussioner om hur vi bäst kan hantera problematiken. Det sista ordet är knappast sagt om hur vi ska göra. Vi gör hur som helst allt vi kan för att forumet (resten av SweClockers) ska bli så trevligt som möjligt för dator- och teknikintresserade.

När det gäller din fråga om att enbart ha en omröstning, är jag rädd att det inte skulle fungera. Forumet är inte anpassat för att det ska fungera på ett bra sätt.

Med vänlig hälsning"

Jag börjar förstå varför så många hyser hat mot Flashback eftersom man inte kan mörka sanningen här.
Citera
2017-03-01, 17:07
Medlem
Citat:

Comviq.

AUDI.

Citat:
Ursprungligen postat av lersater
ja de styrs av diktatur.. blev nyss avstängd på livstid pga påstått dubbla konton vilket jag inte har..dock skrev jag ett mess från jobbdatorn..

vilka lustigkurrar som blockar folk utan chans att yttra sig ens..

synd att forumet på Nordicharware är så inaktivt annars är den sidan mycke bättre

Det är så på flashback med. Man kan få sina inlägg borttagna även om man inte strider på reglerna. Dessutom finns det regler, mods och admins på flashback som kan göra som dom vill. Vi har inte frihet helt och hållet här heller, men visst är det bättre än många andra sidor.
Citera
2017-11-03, 08:11
Medlem
Winwords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonNeumann
Funderade på en grej tidigare idag. SweClockers är ju ett datorforum mest för hårdvara, men har även mjukvaru-del med "Programmering och digitalt skapande". Förstår dock inte varför man väljer att sitta på forumet där när ALLT finns här? T.ex. Data-delen är ju enorm här på Flashback och jag älskar det. Jag kikar gärna på artiklarna och vissa gallerier, men annars så är forumet där inte alls i samma kaliber när vi pratar om innehåll som på Flashback.

Men annars, varför ska man egentligen hänga på SweClockers mer än att läsa på artiklar, titta på gallerier av folks projekt?
IT-expertisen och nyheterna finns sannerligen där, men Swec har en oerhörd nackdel: oseriösa, partiska sandlådemoderatorer som tar sig friheten att censurera precis allt som inte faller dem i smaken. Detta leder tyvärr till otroligt tråkig, helt och hållet förutsägbar stämning i alla trådar och standardsvaret "googla" på allt (om man inte vill svara, varför i helvete delta i tråden? Sådan skit bör man varnas för). Själv blev jag avstängd på livstid efter att ha diskuterat mobilplattformar med iPhoneförespråkare och t.o.m. citerat direkt ur objektiva källor, i princip enbart gett dem svar på tal. Andra verkar ha blivit bannade av ungefär samma anledningar, varit för anti-PK i sina diskussioner eller kanske t.o.m. råkat besvara otrevligheter i annonsforumet.

Edit: Den här NH-tråden ger fler exempel på det jag pratar om. Otroligt att jag inte slängts ut ur deras Facebookgrupp vid det här laget, men det är väl bara en tidsfråga.

En annan grej som irriterat mig är "preview" av kommentarer till olika nyhetsartiklar. Man läser om en ny datormodell eller fredagspanelen, följt av ett kommentarfält helt nedspytt av "jag vs. du"-inlägg, som att det skulle ha någon relevans med artikeln. Mitt råd är att bojkotta den där skitsidan, forumet åtminstone, eftersom det ändå inte finns något där av värde.

Citat:
Ursprungligen postat av VonNeumann
SweClockers har vissa fördelar som Flashback inte erbjuder. Man har möjligheten att bädda in bilder direkt inne i ett inlägg istället för att man ska skickas till en ny flik efter att ha tryckt på länken. Samt "Gillaknapp" vilket är kontroversiellt om man gillar det eller inte, jag har inget emot det iaf.
Flashbacks överlägset bästa funktion är att inte gillaknappen existerar. En öppen och fri debatt är nämligen omöjlig med acceptabel kvalitet om den anti-intellektuella majoriteten skall avgöra vilka inlägg som är bra och dåliga. Då är det bara en tidsfråga innan töntiga oneliners som "like if you're reading in 2017", "TL;DR" och dylikt degenererat mainstreamtrams hittar hit.
Senast redigerad av Winword 2017-11-03 kl. 08:43.
Citera
2019-02-27, 21:38
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winword
IT-expertisen och nyheterna finns sannerligen där, men Swec har en oerhörd nackdel: oseriösa, partiska sandlådemoderatorer som tar sig friheten att censurera precis allt som inte faller dem i smaken.

fanns*. Alla som kan något om IT har sedan länge övergett den sjunkande fascist-skutan. Numera finns det bara bortskämda 14åringar som undrar hur de ska spendera sina föräldrars pengar på bästa sätt. Jag har varit i bråk med moderatorerna där flera gånger, då forumet blir så urbota tråkigt och ingen som helst kompetens finns. Bara "vilket grafikkort ska jag köpa för 5000kr?". Givetvis har varje försök till sådan konversation slutat i permanent avstängning. Givetvis finns det fler bortskämda 14åringar än kunniga IT-människor, och SweCl tjänar ju hellre pengar på reklam än att gynna någon framgångsrik diskussion.
Citera
2021-05-03, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STeWei
Sweclockers har jag inte mycket gott att säga om. Dom ska verka så skenheliga och duktiga. Men tyvärr är de inte så. Det är lätt att få ett otrevligt bemötande där bara för att man inte tycker som den stora massan och deras sponsorer.
Har själv råkat ut för det när jag hade konto hos dem.

Där håller jag med dig. De är som datornördarnas fåraskock som inte tål kritik. Ibland blev det högt i tak och man fick kontot stängt utan ens en varning. Bara rakt av.
Jag ser dem lite som en sekt som håller varandra om ryggen och ibland de sina fysiska sektmöten. Har sett lite av dem och många beter sig som högfärdiga stroppar. Deras attityd överlever inte många minuter ute på gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in