Citat:
Ursprungligen postat av
Sopgubbe
Okej, ja det får man säga, tack. Äldre japanska bilar verkar vara ett genomgående tips här för billigare bilar. Något annat tips?
Nu kommer väl säkert Oddball att slå mig på fingrarna när jag säger äldre modeller av Volvo. De är billiga och reservdelar finns - däremot så slukar de tämligen mycket bensin i förhållande till den faktiskt drifteffektiviteten du får av dem. Men som sagt så är de oftast väldigt billiga i inköp och driftkostnader överlag, med undantaget för själva bränsleförbrukningen.
Opel Vectra kanske kan vara något? Annars har du Skoda av lite äldre modeller som kanske skulle kunna fungera.
Sedan har du en riktigt perfekt billig liten bil och det är Golf III. Jag hade själv en Golf III förr som var extremt hållbar trots att den användes mycket till allt möjligt. Både mycket skjutsande av personer i olika åldrar till och från träningar, lastande och körande i alla väder som kan tänkas existera. Den drog inte mycket bensin och var extremt billig i drift. Så vitt som jag kommer ihåg var det enda som gick sönder på den generatorn under den tiden som jag hade den - vilket var väldigt lätt att byta ändå.