Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-12-01, 23:40
  #25
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softsea
När jag var yngre dog jag alltid "när bilarna krockade", men på senare år har jag dött vid två tillfällen i drömmar, där jag inte genast vaknade. I den ena blev allting vitt efter dödsögonblicket, och sedan vaknade jag. I den andra dödades jag under ett slags högtidlig ritual och flög genom byggnaden och upp i stratosfären innan jag vaknade. Mycket härlig (men även skrämmande) dröm! Den upplevde jag som en övning i att dö/möjlighet att bli mindre rädd för döden.

Jag har haft många OBE-drömmar, de brukar ge mig värdefulla insikter såväl som intressanta upplevelser.

Intressant! Jag upplevde även vad som hände efter jag "dog" men minns inte vad det var. Vet inte hur många gånger det hänt för mig, men minns definitivt en gång.
Citera
2014-12-25, 00:35
  #26
Medlem
NormaJeans avatar
De gånger jag blir skjuten i huvudet då dör jag aldrig (då jag borde dö) men trillar jag nedför en trappa eller något annat inte lika dödligt så kommer jag alltid till en sorts "himmel" där jag får möta min döda pappa som berättar hur det är att vara "död", ibland ser "himlen" tom ut som ett garage med en massa läkare eller liknande med vita rockar...

Jag har iaf lärt mig att döden är inget man behöver vara rädd för då du blir väl mottagen av vem du nu möter på vägen, du känner alltså ingen smärta och sorg över att du är död utan ser framåt till din återfödelse. Det var vad min pappa sa i drömmen iaf.
Citera
2015-05-05, 07:08
  #27
Medlem
Inatt drömde jag att jag drunknade i en bil. Det var inte alls roligt.. men jag förlika mig med tanken att jag skulle dö snabbt! Det var skönt Ännu lever jag!
Citera
2015-05-19, 15:16
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skossan
Inatt drömde jag att jag drunknade i en bil. Det var inte alls roligt.. men jag förlika mig med tanken att jag skulle dö snabbt! Det var skönt Ännu lever jag!
Jag är i verkliga livet väldigt rädd för att folk jag tycker om ska dö och att jag ska dö från mina barn. I mina drömmar är det ungefär dessa saker som NÄSTAN händer. Vaknar dock alltid till innan det händer på riktigt (i drömmen). Går väl bara att tolka som att man bearbetar saker man är rädd för i sina drömmar.
Citera
2015-05-19, 15:21
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean
De gånger jag blir skjuten i huvudet då dör jag aldrig (då jag borde dö) men trillar jag nedför en trappa eller något annat inte lika dödligt så kommer jag alltid till en sorts "himmel" där jag får möta min döda pappa som berättar hur det är att vara "död", ibland ser "himlen" tom ut som ett garage med en massa läkare eller liknande med vita rockar...

Jag har iaf lärt mig att döden är inget man behöver vara rädd för då du blir väl mottagen av vem du nu möter på vägen, du känner alltså ingen smärta och sorg över att du är död utan ser framåt till din återfödelse. Det var vad min pappa sa i drömmen iaf.

Så himla fint att få träffa din döda pappa i drömmen. Och vilket härligt budskap han hade med sig till dig. Jag vill träffa min döda syster i någon dröm, det hoppas jag på!
Citera
2023-11-04, 10:00
  #30
Medlem
Jag vaknar varje gång när jag dör men jag tror man kan dö i drömmen och en gång var jag extremt rädd i drömmen då jag var medveten om att jag drömde men kunde inte väcka mig själv.

Jag tror det är det som händer när folk hamnar i typ koma man lever men ändå inte. Evig sömn.
Citera
2023-11-04, 10:44
  #31
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Jag har vid några få tillfällen fortsatt drömma och inte vaknat upp efter att jag dött i en dröm.
Det är ju inte det normala, vissa säger att man är lite psycho om detta sker :/
Citera
2023-11-04, 23:54
  #32
Medlem
VillageOblivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Jag har vid några få tillfällen fortsatt drömma och inte vaknat upp efter att jag dött i en dröm.
Det är ju inte det normala, vissa säger att man är lite psycho om detta sker :/

Samma sak har hänt för mig ett antal gånger. Mest minnesvärt är när jag som barn blev påkörd av ett tåg i en dröm, varpå jag vaknade upp i himlen (som var mitt barndomshem fast det var moln inne i hela huset). Jag tror att den drömmen baserades på att det kort dessförinnan var två tonåringar som hoppade framför tåget i den lilla byn jag bodde i, vilket orsakade stor uppståndelse. Drömmen var ett sätt för mitt undermedvetna att hantera det som hade hänt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback