• 1
  • 2
2014-11-23, 21:30
Medlem
ramlosablabars avatar
Hej,

Ska byta bil och är ute efter en bil som framförallt ska vara:

Relativt bränslesnål. Ska helst inte dra över ca 0,65-0,75l/mil
Bekväm att sitta i och att köra. Helst väldigt bekväm!
Relativt snabb. 0-100 får inte ta över 7s iallafall.
Måste se iallafall lite sportig ut.
Måste vara helt ny

Vill inte råka missa någon modell, men har kollat på:

Porsche Cayenne/panamera
Mercedes CLS/S-klass
Audi a7/a8
BMW 6 serie/7-serie

Vad hade du valt, och varför?
Citera
2014-11-23, 21:39
Medlem
vianetts avatar
Nya E-klass E63 AMG, passar in i dina meriter förutom bränslesnålhet och kostar 45k mer, den dricker kring 9,8 l/100km. Den är jätte bekväm, sportig, och magisk ljud.

Sist men inte minst, passar inte denna tråd bättre i Köpråd?
Citera
2014-11-23, 21:44
Medlem
Eftersom du frågar oss vad vi skulle välja så skulle jag själv köra på Range Rover. Man sitter oerhört bekvämt och kör som en kung. Mina föräldrar skaffade precis en sån och jag hade nog också gjort det om jag inte bodde innanför tullarna. Det är skönt att den inte är tysk också, eftersom min familj känner obehag inför den tyska motorindustrin och vad de bidrog till under WW2.

Å andra sidan, Porsche Cayenne är också väldigt bekväm, men den bilen ser man ju överallt (inte utan anledning) och det tar ju lite av det roliga ur det hela. Har en familjevän som har haft både range rover och cayenne i följd och kör f.n. cayenne, så helt tokig är den inte.
Citera
2014-11-23, 21:55
Medlem
Boblovebudss avatar
Skulle nog ta en Tesla Model S, sjukt bra bil och snabb som bara den, trevligt med el också. En annan personlig favorit är Audi S7, kanske drar lite mer men väldigt bra på alla andra sätt. Maserati Ghibli är trevligt också, skiljer sig lite från tyskarna och går att få med sportiga bensinmotorer och snåla dieslar.
Om du vill ha lite mer limousin känsla är Jaguar XJ väldigt bekväm, väldigt snygg och ganska ovanlig.
Citera
2014-11-23, 22:11
Medlem
megacoolmans avatar
Om man har 950.000 att spendera på en bil, behöver man fundera på bränsleförbrukning då?
Skulle vara av miljöskäl då. Isf hade jag köpt en Lexus hybrid eller liknande.
Citera
2014-11-23, 22:17
Medlem
JohnMiltons avatar
Bmw 6-serie diesel så klart. Ingen annan bil motsvarar egentligen det där. Möjligtvis E-klass 350 CDI kupé eller Audi A7 3.0TDI men de är ju betydligt tristare bilar.
Citera
2014-11-23, 22:21
Medlem
endures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Om man har 950.000 att spendera på en bil, behöver man fundera på bränsleförbrukning då?
Skulle vara av miljöskäl då. Isf hade jag köpt en Lexus hybrid eller liknande.
Så klart. Ju rikare man är desto viktigare är det att man kör miljövänligt (allting är relativt, förstås) och att varorna i korgen är ekologiska, osv. Hjälper en att sova gott om nätterna.

Bränslekostnaden kvittar. Jag hade gärna sett den tredubblas om det innebär mindre köer genom stan.

Fast iofs, om TS bara ska köra innanför tullarna så är det ju lika bra med en Tesla. Den ser både lite sportig ut, är snabb och drar ingen bränsle vad jag förstår.
Citera
2014-11-24, 08:31
Medlem
Dom flesta nya modellerna drar relativt lite och klarar av 0-100 på under 7. Så det låter som du får gå runt och provsitta lite stolar först. Personligen har jag suttit väldigt bra i Audi och BMW. Däremot Tesla är inget jag rekommenderar om det ska vara bekvämt.

Lycka till!
Citera
2014-11-24, 09:34
Medlem
orvarens avatar
För de pengarna,så skulle jag höra mig för hos typ "Graveyard cars" eller Chip Foose..

Troligtvis räcker inte pengarna till detta,så kanske något annat trevligt,tänk "matchingnumbers",original,mintcondition och liknande..
(alltså,en gammal fin bil..)

Annars en Tesla S,vet ej mer om dem än att den är liknande en BMW M5 i prestanda och storlek,men de kanske är jävligt "buggiga"?
Citera
2014-11-24, 21:30
Medlem
Skaffa ingen ful bmw eller nåt. Ska det vara bil kan du köpa en Nissan Skyline r34/r35. Kanske en supra eller något liknande.
Citera
2014-11-25, 09:55
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3miil
Skaffa ingen ful bmw eller nåt. Ska det vara bil kan du köpa en Nissan Skyline r34/r35. Kanske en supra eller något liknande.

För komforten och bränslesnålheten då?

Nä, en BMW M550d är det ENDA rätta!
Citera
2014-11-25, 12:50
Medlem
endures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
För komforten och bränslesnålheten då?

Nä, en BMW M550d är det ENDA rätta!
Kostar den där bilen nära miljonen? Ser ju ut som vilken bmw som helst.

Visst, det kan vara skönt att ha en lyxig bil på insidan som ser helt anspråkslös ut på utsidan, men lite tråkigt också. Inget jag skulle lägga lite extra på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in