2014-11-24, 16:58
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Bonnier är judar så vem är förvånad. Not me.

Att Bonnier är så positiva till muslimer bevisar bara att judar egentligen inte har något emot muslimer utan bara använder dessa för att förstöra folks länder.
Nej, Bonnier är inte judar. De kvalar inte in som judar, varken som troende eller sekulära. Bara för att en farfarsfar var jude betyder det inte att ättlingarna är det för all framtid, speciellt när inte så mycket mer judiskt tillförs på något vis. Jag har mycket svårt att se att de skulle vara delaktiga i den världsomspännande judiska konspirationen utan de verkar vara mest politiskt korrekta som merparten av svenskarna i det offentliga är men nu är vi off topic.
Citera
2014-11-24, 17:00
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Är det någon som läser Expressen idag, sen om Birro fick sparken gör inte mig något.
Citera
2014-11-24, 17:09
Medlem
Fick han verkligen sparken, var det inte så att Expressen inte ville förlänga med en fristående skribent.
Citera
2014-11-24, 17:09
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Han fick foten från TV4 när han siktade på att bli partiledare för KD
Birro är första klassens lismare och kommer troligen att göra stor affär av att han blivit portad av Expressen och kommer nog att söka till SR härnäst, för det är väl enda media som han ännu inte har gjort bort sig i?

Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Fast sr har ju, som all ps, en slagsida åt vänster så där är knappast en konservativ katolik som Birro välkommen. Han får sikta på avpixlat, dispatch eller liknande. För övrigt har de sajterna framtiden för sig till skillnad från Expressen, så Birro bör inte vara alltför deppig.

Birro har ju jobbat för både P3 (Frank) och P4 (Karlavagnen). Har dock ingen aning om varför han inte fortsatte.
Citera
2014-11-24, 17:11
Medlem
Asylbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Det här har inte ett skit med yttrandefrihet att göra. Yttrandefrihet handlar om förhållandet mellan staten och individen.
Kan du inte läsa ordentligt? Jag utgick från Expressens syn på yttrandefriheten. Och deras syn är att ingen har rätt att tysta deras åsikter men de har inga problem att tysta andra - ibland i formen av uthängning och skandalisering, ibland genom att helt enkelt sparka folk för att avskräcka andra.
Citera
2014-11-24, 17:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Ni som hänger med i svängarna får gärna hjälpa mig här... men har inte Birro flytt landet redan? Jag trodde han gjorde det efter sitt utspel för bara några veckor sedan?

http://blogg.varldenidag.se/birros-blogg/hej-da/

Hur ska han nu bära sig åt för att visa hur synd det är honom? Fly Europa? Smörja in sig i ebola?

Jorden är för liten för Birro
Citera
2014-11-24, 17:20
Medlem
XRAHs avatar
Birro är en nobody för mig, jag bryr mig egentligen föga vad han gråter över, det jag är mest fundersam över är hur högerextrem denna podcast är? Har själv ingen uppfattning om den och ber därför efter en hyfsat objektiv beskrivning vart podcasten kan tänkas stå ideologiskt. Flera i tråden skriver att den är just högerextrem. Det är alltså en podcast riktad mot nazister och fascister, eller vadå? Eller kan det vara så att begreppet "högerextrem" börjar vattnas ur nåt enormt?
Citera
2014-11-24, 17:26
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Nej, Bonnier är inte judar. De kvalar inte in som judar, varken som troende eller sekulära. Bara för att en farfarsfar var jude betyder det inte att ättlingarna är det för all framtid, speciellt när inte så mycket mer judiskt tillförs på något vis. Jag har mycket svårt att se att de skulle vara delaktiga i den världsomspännande judiska konspirationen utan de verkar vara mest politiskt korrekta som merparten av svenskarna i det offentliga är men nu är vi off topic.

Eller varför inte citera Carl-Johan Bonnier istället.

Stör det dig att kopplingen mellan familjen Bonnier och judendomen ofta görs?
"Nej inte alls, det judiska arvet känns som grundläggande för släkten."

http://www.di.se/artiklar/2004/5/10/...ka-till-basen/
Citera
2014-11-24, 17:28
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XRAH
Birro är en nobody för mig, jag bryr mig egentligen föga vad han gråter över, det jag är mest fundersam över är hur högerextrem denna podcast är? Har själv ingen uppfattning om den och ber därför efter en hyfsat objektiv beskrivning vart podcasten kan tänkas stå ideologiskt. Flera i tråden skriver att den är just högerextrem. Det är alltså en podcast riktad mot nazister och fascister, eller vadå? Eller kan det vara så att begreppet "högerextrem" börjar vattnas ur nåt enormt?

Inte högerextrem på något sätt. Invandringskritisk och pro SD bara.
Marcus pratade om näthatet från den goda vänstern som han fått möta när han som katolik varit kritisk mot Islam.
Lyssna själv http://www.rlm.nu/Program/rlm-hot-so...rid-carlqvist/
Citera
2014-11-24, 17:30
Medlem
Bodickers avatar
SJUKT. Säg det minsta kritiska om islam kan alltså resultera i uppsägning?

Allt detta tjat om hot, hat etc i media.. stackars feminister som får mail från anonyma hatare som säger att de är fula fittor.. det blir TV-program, debatter, insändare i tidningar, skribenter skriver artiklar på artiklar... när Birro gör något så harmlöst som att kritisera islam och pekar på fakta så vill folk gräva upp hans döda barn och pissa på dem och han får ett pris på sitt huvud. Han kritseras också för att han uppträder i ett "främlingsfientligt" radioprogram. Så man måste stå till svars för vem man blir intervjuad över och vad de tycker? Då ska man bojkotta Aftonbladet och deras kommunistiska och extremfeministiska anda då?
När Birro hotas, är det tyst. Då får han försvara sina uttalanden och vem han pratade med i radio....

Helt jävla befängt.
Citera
2014-11-24, 17:30
Medlem
Har en allmän aversion till Marcus Birro, men vilket as vapenbrottsling Mattson är. ALLA klarar sig bättre utan expressen; såväl anställda som läsare.
Citera
2014-11-24, 17:45
Medlem
wilts avatar
Tyckte själv att podcasten var upplysande och intressant när jag lyssnade på den i helgen.

Lärde mig t.ex. att det är en sharialag att inte få kritisera islam. Hmm. Märkligt det här.

1 + 1 = 2?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in