Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-24, 09:26
Medlem
SmokeOns avatar
Efter att ha deltagit i en av Radio Länsmans podsändningar så fick Marcus Birro sparken från Expressen via telefon.

Citat:
Jag får alltså sparken. Inget möte att tala om saken. Ingen chans att få reda på exakt vad detta handlar om. Bara rätt upp och ner i telefonen.

Låt oss tala klarspråk här. Jag får alltså på stående fot och med omedelbar verkan sparken för att jag kritiserat tidningen för att inte ha hört av sig till mig efter det att jag blivit mordhotad…

Är det rimligt?

http://blogg.varldenidag.se/birros-b...ran-expressen/

Vart tar Birro vägen nu? Hur påverkar Expressens hantering av detta förtroendet för tidningen?
Citera
2014-11-24, 09:28
Medlem
Separatistens avatar
Förtroendet för Expressen är väl rekordlågt? Inte lär det öka.

Kul att Birro får smaka lite på verkligheten. Att kritisera muslimer går inte.
Citera
2014-11-24, 09:39
Medlem
fostroms avatar
Kan inte se att Expressen, rent formellt, gjort fel. Arbetstagaren har en lojalitetsplikt mot sin arbetsgivare. Givetvis har detta ärende andra orsaker av mer ideologisk karaktär, men det kommer aldrig Expressen att medge.
Citera
2014-11-24, 09:42
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Låt oss tala klarspråk här. Jag får alltså på stående fot och med omedelbar verkan sparken för att jag kritiserat tidningen för att inte ha hört av sig till mig efter det att jag blivit mordhotad…

Låt oss tala klarspråk här, han får sparken för att han valt en rasistpod att använda som forum för att öppet kritisera sin arbetsgivare. Utan att veta känns det skapligt troligt att Birro inte nyttjat de vanliga tillvägagångssätten som anställda ska när dom stöter på problem med sin arbetsgivare, typ ta sin chef åt sidan och snacka igenom det.
Citera
2014-11-24, 09:45
Medlem
Tumskruvens avatar
Svenska Dagbladet skriver om det nu.

Citat:
Krönikören och författaren Marcus Birro har fått sparken från Expressen. I ett blogginlägg går han till rasande angrepp mot kvällstidningen.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ma...en_4129197.svd
Citera
2014-11-24, 09:57
Medlem
Äntligen! Tror inte att det kommer innebära något negativt för expressen.
Citera
2014-11-24, 10:02
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Efter att ha deltagit i en av Radio Länsmans podsändningar så fick Marcus Birro sparken från Expressen via telefon.

http://blogg.varldenidag.se/birros-b...ran-expressen/

Vart tar Birro vägen nu? Hur påverkar Expressens hantering av detta förtroendet för tidningen?

Till SvD om narkoluder själv får välja!
Det är den enda tidniningen man kan läsa utan att bli rosenrasande men den behöver lite mer hjärta och rock'n'roll
Citera
2014-11-24, 10:13
Medlem
Marcus Birro är fan världsmästare på att tycka synd om sig själv.

Det är klart att Expressen inte vill ha någon stolle som medverkar i högerextrema podcast som anställd.
Citera
2014-11-24, 10:15
Medlem
padrons avatar
Sicket jävla klantarsel han är. Han fick väl sparken från TV4 också? Märkligt att han inte lärt sig hur media fungerar efter alla år.

Ska han fly till "sitt" Italien igen?
Citera
2014-11-24, 10:23
Medlem
Ttoclaws avatar
Han ska ändå ha cred för att han inte orkar vara så jävla PK hela tiden. Men som sagt, han borde veta hur svensk äckelmedia fungerar vid det här laget. Alla måste vara radikalvänster.
Citera
2014-11-24, 10:30
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Han ska ändå ha cred för att han inte orkar vara så jävla PK hela tiden. Men som sagt, han borde veta hur svensk äckelmedia fungerar vid det här laget. Alla måste vara radikalvänster.

Håller med. Det känns nästan som att han försökte få sparken. Jag menar, om man jobbat på expressen så borde man väl ha lite insikt om hur åsiktskorridoren fungerar i nya DDR? Kanske bestämde han sig när han drog till Italien och inte fick stöd från "journalisterna" han jobbat med.
Hursomhelst ska han ha mycket cred för att han vågat vara icke-PK. Han lär inte vara slut i branschen iaf, personligen hoppas jag att han börjar skriva för Samtiden.

Citat:
Jag vill också gratulera alla dem av er som de senaste dagarna ägnat er åt kollektiv masspsykos och passat på att virituellt veva några slag när ni sett mitt namn.
Jag vill gratulera alla er som hört av er till mig och cheferna och krävt min avgång. Jag vill gratulera den delen av vänstern som älskar att mordhota och hata sina meningsmotståndare i den gyllene Älska olika-andans namn.

Härlig känga
Senast redigerad av MadScientist 2014-11-24 kl. 10:36.
Citera
2014-11-24, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Marcus Birro är fan världsmästare på att tycka synd om sig själv.

Det är klart att Expressen inte vill ha någon stolle som medverkar i högerextrema podcast som anställd.
Jag trodde mångfald var något bra. Slödder som mördar folk i Stalins namn kombinerat med högextrema på samma arbetsplats måste vara trumf i en mångfaldsdiskussion!!

Är det någon som vet hur mycket Marcus Birro fick i lön?
Senast redigerad av Olepeter 2014-11-24 kl. 10:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in