Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-25, 14:50
  #1
Medlem
SWEGUY123s avatar
Hej !

Ska fatta mig kort jag är utomlands i Asien och satt för nån dag sen och åt med några kompisar vo hade en jobbig katt vid vårt bord som inte ville gå hur en man shassa bort den. Hur som helst så började den hoppa upp på bordet och slicka tror jag inte min tallrik men de andras och det värsta var att jag hade lite mat kvar som jag åt upp sedan tänkte jag att shit tänk om katten slicka på min tallrik med. Jag fråga de andra om katten slicka på min tallrik men de sa att katten bara slicka på deras tallrikar. Frågan är alltså kan jag ha fått i mig kattens saliv om den nu hade rabies om den hade slickat min tallrik och sedan börja jag å äta från tallriken.
De enda symtom jag har är Ångest men den har jag haft sedan några månader sedan. Och att jag börja pissa mycket alltså det kommer mycket och sedan efter en stund kommer det ungefär lika mycket piss också. Det är ganska mörkt gult urin. Har ätit salt och druckit vatten men det hjälper dig inte helt bara lite. Någon som vet något om "RABIES"
Citera
2014-11-25, 14:58
  #2
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Hahaha känner igen mig så mycket i dig! Jag är också en inbillningssjuk jävel. Nej du lär knappast ha rabies. Det är jävligt ovanligt, och alla gatukatter har inte rabies, det är mest fladdermöss. Den som är sjuk i rabies får tidigast efter några dagar ångest och hallucinationer. Huvudvärk, förvirring och kramper hör också till symtomen.
Citera
2014-11-25, 14:58
  #3
Medlem
Du behöver nog inte vara så orolig rent spontant. Rabies är dock obotlig och en säker död så jag förstår din paranoia. Men att du ska ha fått i dig det via saliv från katten på det viset ser jag som högst otänkbart.
Citera
2014-11-25, 15:01
  #4
Medlem
bergochdals avatar
Läs på här:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rabies

och här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rabies
Citera
2014-11-25, 16:22
  #5
Medlem
Tror det måste vara direkt kontakt?
Om dom säger den inte ens åt av din tallrik så lär du knappast behöva oroa dig, sen att den katten som ovanstående skrev skulle ha rabies är minimala, det är mest apor och fladdermöss som har det..

när jag var i thailand bet en apa mej i benet så att jag började blöda.. blev också lite nojjig, men sedär det var inga problem
vart är du någonstans?
Citera
2014-11-25, 20:03
  #6
Medlem
lithionits avatar
färgen på din urin säger inte så mkt om rabies eller ej.
Osannolikt att katten har rabies, däggdjur brukar dö hyfsat fort av rabies även om ibland inkubationstiden kan vara lång.

Om du skulle blivit biten däremot så skulle anledningen till oro vara mkt större.
Citera
2014-11-27, 04:42
  #7
Medlem
SWEGUY123s avatar
Tack för svar (:
Katten är en unge och är väldigt jobbig den håller på hela tiden att försöka komma upp på stolen och jamar och fräser och stryker sig Runt bena på en. Den ger sig aldrig till och med en del hundar är rädda för den här lilla katten Tror att kattungen har kommit ifrån sin kattmamma för tidigt eftersom den är så jobbig och spinner när man bara snuddar vid den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in