Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-26, 23:23
Medlem
PUSClFERs avatar
Eftersom spelet släpps idag känns det som att det är hög tid att Little Big Planet 3 får en alldeles egen tråd.

Så, vad är Little Big Planet?
Little Big Planet är ett sandlådespel för Playstation 3 & 4 som huvudsakligen går ut på att ta sig igenom diverse hinderbanor med livet i behåll. En av spelets största features är dock banskaparen, där spelare kan skapa allt från Pong, Asteroids och Metal Gear Solid, till miniräknare och skrivmaskiner. Alla dessa bankreationer delas fritt mellan spelarna, vilket innebär att det finns nästintill oändligt mycket innehåll i spelet.
Dessutom är det utan tvivel ett av de bästa spelen för den nuvarande generationens konsoler vad gäller att spela med familj och vänner i hemmasoffan.

Syftet med tråden är att dela tankar, åsikter, tips, vägledning och banskapelser, m.m.

Officiell trailer: https://www.youtube.com/watch?v=ymCDdrMKPrY
Citera
2014-11-26, 23:27
Medlem
cigaretten90s avatar
Jag hoppas det kommer vara mer likt det första än 2an, den här häftiga trippiga känslan från det första spelet var riktigt grymt
Citera
2014-11-26, 23:37
Medlem
Barney Calhouns avatar
Spelade själv ettan på pc för länge sedan.hade mycket nöje av den.
Min son sitter nu och kör mitt gamla zelda ,ocarina of time på min gamla n-64:a.
Skulle kunna tänka mig att det vore ett spel i hans smak,
Släpps den på nintendo 360?
Citera
2014-11-26, 23:44
Medlem
Evilyns avatar
Spelade det innan idag
Det är trippigare än 2an, och det är svårare också. Skitroligt, lite frustrerande och alldeles... alldeles underbart.
Citera
2014-11-26, 23:48
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Spelade det innan idag
Det är trippigare än 2an, och det är svårare också. Skitroligt, lite frustrerande och alldeles... alldeles underbart.
Som en bal på slottet?
Citera
2014-11-26, 23:55
Medlem
Evilyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Som en bal på slottet?

Mer eller mindre ^^
Det enda jag tyckte var irriterande (hittills, har bara spelat två världar) var att det blir cutscenes som man inte kan komma förbi, och de spelas upp varje gång man måste starta om en bana. När man får en ny pryl är det en massa prat och en genomgång som tar 10 minuter, och den måste man göra. Varenda gång.
Citera
2014-11-27, 01:30
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Mer eller mindre ^^
Det enda jag tyckte var irriterande (hittills, har bara spelat två världar) var att det blir cutscenes som man inte kan komma förbi, och de spelas upp varje gång man måste starta om en bana. När man får en ny pryl är det en massa prat och en genomgång som tar 10 minuter, och den måste man göra. Varenda gång.
Låter som en tutorial...?

Jag tyckte om det första spelet väldigt mycket, när det kom ut. Starka nostalgikänslor som kopplar samman den där plattformen, musiken, och vinterhalvåret vi ägnade åt det! Några år senare känner jag dock inte att det verkar sådär jättekul längre, överhuvudtaget. Testade faktiskt 2an lite snabbt för ett tag sedan och stängde av efter ca 20 minuter för att det kändes så trist.

Har jag förstått det rätt så är det inte ens Media Molecule som har gjort 3an. Huruvida det är bra eller dåligt låter jag vara osagt...
Citera
2014-11-27, 01:59
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective

Jag tyckte om det första spelet väldigt mycket, när det kom ut. Starka nostalgikänslor som kopplar samman den där plattformen, musiken, och vinterhalvåret vi ägnade åt det! Några år senare känner jag dock inte att det verkar sådär jättekul längre, överhuvudtaget. Testade faktiskt 2an lite snabbt för ett tag sedan och stängde av efter ca 20 minuter för att det kändes så trist.

Har jag förstått det rätt så är det inte ens Media Molecule som har gjort 3an. Huruvida det är bra eller dåligt låter jag vara osagt...
Det stämmer att det inte är Media Molecule som står för Little Big Planet 3. Den facklan har istället övelåtits till Sumo Digital, som har jobbat på mestadels bilspel genom åren. Spelet känns dock precis som tidigare titlar. Det enda jag har reagerat på är att spelet lider av ovanligt många buggar vid release för att vara Little Big Planet (spelvärldar som inte renderas alls, karaktären ramlar genom marken och till sin död, Popit-meny som fryser sig i X sekunder vid öppning/stängning, DLCs som inte förs över korrekt från LBP 1 & 2, världar som inte låses upp trots att man har klarat kriterierna för att låsa upp den, osynliga kroppsdelar, instabila servrar, m.m.).

Vad gäller musiken kan jag låta påpeka att den är lika svängig och passande som vanligt. Jag har lyssnat på den via YouTube när jag inte har spelat, vilket får ses som ett gott tecken.
Citera
2014-11-27, 03:01
Medlem
Evilyns avatar
Citat:

Det är när man kommit förbi tutorial också. "Här har du en hatt som skjuter bollar, blablabla" i 10 minuter, sen ska man skjuta ner grejer för att få gå vidare. Om jag minns rädd i 2an så kunde man skippa det om det inte var första gången man spelade det, men jag kan minnas fel.

Och, som... personen som också citerade ditt inlägg skrev, det är buggigt hittills. Jag upptäckte t.ex. att min gubbe inte kunde dö på ett ställe. Det var lite drygt att springa runt i lava och inte komma upp igen.
Citera
2014-11-27, 03:40
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Det stämmer att det inte är Media Molecule som står för Little Big Planet 3. Den facklan har istället övelåtits till Sumo Digital, som har jobbat på mestadels bilspel genom åren. Spelet känns dock precis som tidigare titlar. Det enda jag har reagerat på är att spelet lider av ovanligt många buggar vid release för att vara Little Big Planet (spelvärldar som inte renderas alls, karaktären ramlar genom marken och till sin död, Popit-meny som fryser sig i X sekunder vid öppning/stängning, DLCs som inte förs över korrekt från LBP 1 & 2, världar som inte låses upp trots att man har klarat kriterierna för att låsa upp den, osynliga kroppsdelar, instabila servrar, m.m.).

Vad gäller musiken kan jag låta påpeka att den är lika svängig och passande som vanligt. Jag har lyssnat på den via YouTube när jag inte har spelat, vilket får ses som ett gott tecken.

Citat:
Det är när man kommit förbi tutorial också. "Här har du en hatt som skjuter bollar, blablabla" i 10 minuter, sen ska man skjuta ner grejer för att få gå vidare. Om jag minns rädd i 2an så kunde man skippa det om det inte var första gången man spelade det, men jag kan minnas fel.

Och, som... personen som också citerade ditt inlägg skrev, det är buggigt hittills. Jag upptäckte t.ex. att min gubbe inte kunde dö på ett ställe. Det var lite drygt att springa runt i lava och inte komma upp igen.
Det låter ju hemskt, haha. Men nuförtiden är det väl relativt lätt och vanligt förekommande med patchar som slängs ut hit och dit, så man kan kanske förmoda att de jobbar på att fixa det mesta. Inte första gången ett spel släpps och det upptäcks en massa glitchar och dylikt väldigt snabbt.

Min lillebror har nog köpt LBP3 så jag kan återkomma med ett utlåtande när jag faktiskt har testat.
Citera
2014-11-27, 04:17
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Det låter ju hemskt, haha. Men nuförtiden är det väl relativt lätt och vanligt förekommande med patchar som slängs ut hit och dit, så man kan kanske förmoda att de jobbar på att fixa det mesta. Inte första gången ett spel släpps och det upptäcks en massa glitchar och dylikt väldigt snabbt.

Min lillebror har nog köpt LBP3 så jag kan återkomma med ett utlåtande när jag faktiskt har testat.
Spelet släpptes för 1½ vecka i USA, så man har redan hunnit rulla ut två patcher (andra patchen kom så sent som idag). I.o.m. den senaste patchen har jag kunnat börja spela över nätet mot andra, och jag har ännu inte stött på några fler buggar heller för den delen. (Förutom en "Day One DLC" som inte har setts till)

Multiplayer känns fortfarande lite laggigt, men det är definitivt spelbart. Snabbt åtgärdat med andra ord.
Citera
2014-11-27, 07:58
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Spelade själv ettan på pc för länge sedan.hade mycket nöje av den.
Min son sitter nu och kör mitt gamla zelda ,ocarina of time på min gamla n-64:a.
Skulle kunna tänka mig att det vore ett spel i hans smak,
Släpps den på nintendo 360?

Om du spelade på PC för länge sedan så var det förmodligen Little Big Adventure från 1994 du spelade snarare än Little Big Planet som kom ut 2008 och är Playstation-exklusivt. Dessa två spel har inget med varandra att göra och det enda de har gemensamt är de två första orden i titlarna.

Jag skulle inte tro att varken Little Big Adventure-serien eller Little Big Planet-serien kommer att komma till Xbox 360, och förmodligen inte till Xbox One heller för den delen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in